Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  19
Side 8 av 15 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 372

Tråd: Espen´s 945

Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Og atter en lmm er kaputt, samme symptomeme som sist og etter ny ble montert alt bra.
    Merkelig at denne bilen skal spise lmm, dette er andre jeg bytter i løpet av de 5mnd jeg har hatt den på veien
    Begge gangene har den røket når det har vært over gjennomsnittet turtall inn i bildet

Skal levere den som røyk nå tilbake til biltema på garrantien

Også er rutegrill montert

Kan også nevne att 1-1-3 feilen ikke har kommet tilbake på en stund nå, deilig med en bil som starter og går normalt
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Rutegrill blir bra behold emblemet på denna
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Rutegrill blir bra behold emblemet på denna
    det er emblem på den og det skal nok få stå der
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

4. Takk jacobsen takket for denne posten
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

også vil ikke den jævla møkka bilen starte
    gikk ujevnt på tom gang i ca 10-12 sekunder etter start før den døde ut i natt...

Har funnet ut at den får bensin men ikke gnist, den hostet to ganger i dag og det var det.
    Nå flyr den bare rundt på starteren utne å ville tenne.

LØST.

Var regreima som hadde hoppet over to tenner sånn helt uten videre..
    Sist endret av Espen-K; 07/05/11 kl 20:08
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

6. Takk skurk takket for denne posten
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

så var der pån igjen...

Min 91 volvo 945 med B230FB tuller igjen, nå går den veldig ureint og jukser.
    Det kan virke som den feitenner eller hopper over et slag ofte, den starter lett og går på tomgang dog som ei gammel snekker.
    Og jeg drar på så går den helt som normalt men på tomgang eller konstant turtall så jukser den hele tiden.
    Tenningsdeler er byttet for kort tid siden, kjøpte fra mekonomen så det burde være bra.
    Ha sjekket over rotor og foredeler lokk og pusset reint kontktpunktene.
    Pluggene var sotet igjen så de måtte jeg gjøre reine, det hjalp ingenting på symptomene.

Men nå kan det virke som om den er blitt mye kjappere på gassresponsen og er raskere opp i turtall en tidligere

Bensinfilter er byttet og jeg har sjekket at registerreima står riktig

Er det noen som har noen ideer på hva som kan forårsake disse syptomene, begynner å bli litt lei av problemene på denne bilen nå :(
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Høyre bremsecaliper bak måtte byttes da den tydeligvis hadde hengt på en stund og klossen var så godt som borte :(

Men et kjapt bytte og på med noen reserve klosser jeg hadde liggende så ble det bra.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Må være utrolig fustrerende med et slikt problem som 'aldri' går bort, uansett hva du gjør. kan desverre ikke hjelpe her
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

bytt tenningsdelene dine, rubbel og bit.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

Registrerte brukere The Bear sin avatar
    Medlem siden
    02. mars 2011
    Sted
    Husnes, Kvinnherad
    Antall takk

Standard

Har fulgt med på Prosjektet ditt lenge nå, men har aldri fått mulighet til å poste i tråden din sio eg nylig har blitt medlem.

Digger prosjektet ditt, blir inspirert!
    Gleder meg til neste oppdatering
    - 1990 Volvo 740 GL -
    - 1986 Volvo 740 Turbo Intercooler -

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kermitt Vis post
    bytt tenningsdelene dine, rubbel og bit.
    Alt er byttet for ca 2mnd siden, kjøpt på mekonomen.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av jacobsen Vis post
    Må være utrolig fustrerende med et slikt problem som 'aldri' går bort, uansett hva du gjør. kan desverre ikke hjelpe her
    Ja det er så forbannet at det skal komme noen feil hele tiden.
    Den er i orden i en periode så dukker det opp en feil, og når den er fikset så går det litt tid før det kommer en ny feil

Jeg må få skryte av omegan jeg har hatt i 6 år, den har stoppet kun en gang og det var fordi bensinpumpen røyk.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Registrerte brukere kermitt sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Stjørdal
    Antall takk

Standard

Hadde motsatt jeg Omega`n min kuka seg heletiden, alltid ei lampe som lyste og en ny lyd for vær jævla gang jeg satte meg i den. Trengte ikke starte den engang før noe gikk til helvette.

Om du har bougi cord pluggledninger så kan du likegjerne kaste dem De er som biltema ledningene, fører strømmen på utsida eller ikke i det heletatt. Originalt som er tingen.
    -90 VOLVO 745
    -84 TOYOTA Hilux

Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!

Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

hmm. kjører selv med biltema pluggledninger. disse skal byttes ut med bosch sine 75cm på 230f ja?
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Kan det være llm som er på tur igjen, uten at den sender feilmelding?
    Synes det kan være lignende symptomer som tidligere.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Registrerte brukere olemk sin avatar
    Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Antall takk

Standard

hei! har lest igjennom hele prosjektet ditt nå og fulger spent med fra nå av
    så tenkte jeg å kanskje prøve å hjelpe
    først må jeg bare vite om det er Lamdasymbolet som lyser i dashbordet?
    og om motoren din går for feit og ikke mager? regna med det siden pluggene dine var sotet. isåfall, fikk samme problemet selv engang, etter jeg hadde sjekka om eksosen var tett, da jeg hold for enderøret for å høre etter lyder, det var etter det lamdalampa mi begynte å lyse og motoren gikk i nødmodus å ga motoren ekstra mye bensin. så det jeg tenkte var at det kanskje var noe i eksosen din som ga lamdasonda noen gale verdier? eller at det kanskje er lamdasonda som har tatt kvelden?

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Eksosen min er ny fjor sommer, så den burde ikke være tett allerede nå.

Jeg tok en sjangs og byttet llm og da forsvant den verste juksingen og feiltenningen, og etter å ha fått kjørt litt med bilen så ser det nå ut til at den små fjuskingen som var igjen etter llm byttet nå er borte
    Nå er det tomgangsregulatoren som driver å kødder, den henger på høytturtall og jager på tomgang. Noen ganger går den som den skal på tomgang andre ganger langt over.
    Samt at den ved flere anledninger er som om jeg har av og på gasspedal, dvs når jeg trykker den litt inn så reagerer den som om jeg skulle klampet den i bunn og rykker til
    Jeg misstenker og håper at det kommer av den gåene tomgangsregulatoren som driver å kødder.

I dag fikk jeg feillampe på vei hjem fra butikken, og har følgende feilkode:
    1-1-3: Oksygensensor justering for mager eller for rik./Short term fuel trim (Lambda control) too lean/rich
    2-3-1: Oksygensensor justering for rik eller for mager/Adaptive fuel trim too lean or too rich in part-load range

Siden jeg tidligere kun har byttet tempføleren til instrumentene kommer jeg til å bytte tempføleren til injeksjonssystemet i neste omgang.
    Det er mulig denne er litt på tur og gir for mye bensin da den tror att det er kaldt ute.

Som en mager trøst så kom de nye skiltene mine i dag

Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Espen-K Vis post
    Eksosen min er ny fjor sommer, så den burde ikke være tett allerede nå.

Jeg tok en sjangs og byttet llm og da forsvant den verste juksingen og feiltenningen, og etter å ha fått kjørt litt med bilen så ser det nå ut til at den små fjuskingen som var igjen etter llm byttet nå er borte
    Nå er det tomgangsregulatoren som driver å kødder, den henger på høytturtall og jager på tomgang. Noen ganger går den som den skal på tomgang andre ganger langt over.
    Samt at den ved flere anledninger er som om jeg har av og på gasspedal, dvs når jeg trykker den litt inn så reagerer den som om jeg skulle klampet den i bunn og rykker til
    Jeg misstenker og håper at det kommer av den gåene tomgangsregulatoren som driver å kødder.

I dag fikk jeg feillampe på vei hjem fra butikken, og har følgende feilkode:
    1-1-3: Oksygensensor justering for mager eller for rik./Short term fuel trim (Lambda control) too lean/rich
    2-3-1: Oksygensensor justering for rik eller for mager/Adaptive fuel trim too lean or too rich in part-load range

Siden jeg tidligere kun har byttet tempføleren til instrumentene kommer jeg til å bytte tempføleren til injeksjonssystemet i neste omgang.
    Det er mulig denne er litt på tur og gir for mye bensin da den tror att det er kaldt ute.

Som en mager trøst så kom de nye skiltene mine i dag

de skiltene der! det var bare rått hva betalte du?
    har du sjekket den "varme/friskluft" boksen? den som veksler mellom varluft rett fra grenrøra eller friskluft fra grillen? tenkte hvis den har hengt seg får du konstant dritvarm luft fra grenrøra, og du kan ende opp med alt for rik blanding? bare en liten teori iogmed at du har sjekka en god del allerede :P

Registrerte brukere Audun sin avatar
    Medlem siden
    15. juli 2010
    Sted
    Akershus
    Antall takk

Standard

Leste tråden din!

Må si det gjorde nseg bra med litt lakkrens og polering

Noen videre motor/understellsplaner ?
    White smoke racing- Volvo 740 tic
    prosjekttråd: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=15947

Medlem siden
    02. april 2011
    Sted
    Østfold
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av olemk Vis post
    de skiltene der! det var bare rått hva betalte du?
    har du sjekket den "varme/friskluft" boksen? den som veksler mellom varluft rett fra grenrøra eller friskluft fra grillen? tenkte hvis den har hengt seg får du konstant dritvarm luft fra grenrøra, og du kan ende opp med alt for rik blanding? bare en liten teori iogmed at du har sjekka en god del allerede :P
    ser det er litt mindre aktivitet her nå, bare sier ifra at jeg fulger fortsatt med

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Har ikke brukt bilen så mye i det siste, men det lille jeg har kjørt med den så har den lille juksingen som var der forsvunnet.
    Det kan ha sin forklaring i at jeg har fylt halv tank 99 oktan bensin for å se om det hjalp, og det virker som om det har hjulpet litt.
    Motoren har vertfall fått reinere gange nå.

Det med den varmevekslingssake skal jeg jaggu sjekke opp, for det er mye mulig den har hengt seg opp ja.
    Skal også få byttet tempføleren til i-systemet om ikke så lenge tenker jeg.
    Sist endret av Espen-K; 29/05/11 kl 11:20
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Audun Vis post
    Leste tråden din!

Må si det gjorde nseg bra med litt lakkrens og polering

Noen videre motor/understellsplaner ?
    Motoren blir nok som den er, med untak av litt service da.
    Det er jo ingen sportsbil jeg har kjøpt, men en praktisk familebil

Understellet får nok en runde med nye foringer, dempere og fjører i løpet av sommeren. Det tror jeg den trenger etter nærmere 340tusen km
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Fremdeles plages jeg med av og på gass syndromet, når jeg slakker av er det som om du brå slipper den. Og når du gir litt gass så rykker den til, forbanna irriterende å kjøre sånn egentlig
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

På vei til jobb i dag fikk jeg opp feillampe... igjen..
    I det siste har denne bilen vært humørsyk til de grader, tomgangen er som regel fin men enkelte ganger er den veldig lav.
    Men de siste to månedene har jeg opplevd att ved lavtturtall på høyt gear klarer den ikke å få opp turtallet, da må jeg gire ned for at den ikke skal stoppe opp.
    Og med litt mere turtall så går det men den hoster og jukser til jeg får litt turtall på den.

Fikk opp følgende feilkoder etter å ha kjørt til jobb i dag:

2-3-2 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang.
    2-2-1 Oksygensensor, for mager blanding.
    1-1-3 Oksygensensor justering for mager eller for rik.

Kan dette skyldes at jeg bensinpumpa i tanken er defekt?
    For den under bilen virker, det hører jeg når jeg skrur på tenningen.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Antall takk

Standard

Også har denne feilene reparert seg selv plutselig...
    Nå går den helt normalt
    Min 91 volvo 945 SOLGT..

Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Antall takk

Standard

Kjedelig med sånne snik feil. Jeg kan godt ta en titt når du kommer innom etterpå

Side 8 av 15 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •