HER BLI DET LIV RAI RAI...
Da har jeg fått hjem bilen etter at den har stått lagret til vinterlagring i vinter.
Planen var og stå der og mekke, men har hatt mangel på motivasjon nå i vinter så bilen har fått stå i fred...
Trudde i utgangspunktet at det var slappe stempelringer som var årsaken til at det er så mye røyk av den når den er varm så hadde egentlig planer om å rive ut motoren og overhale den.
I dag har jeg tatt sylinderlekasjetest på alle sylindere med topp resultat, tok også en kompresjons test på alle sylindere og da fikk jeg ca 11 bar på alle sylinderesom lover godt.
Testene ble utført på kald motor da.
Så mine mistanker ang. oljerøyken går til enten ventiltettinger eller turbo.
Neste steg blir og skifte ventiltettingene og se hva som skjer da, og er det fortsatt oljerøyk så er det vel bare og bytte turbo tenker jeg.
Har også tatt av støtfanger forran og bak og demontert hovedlyktene.
Støtfangeren forran har jeg fylt på med mere byggskum mellom alu. bjelke og glassfiberfangeren for og få stivet opp skikkelig og for å forhindre at det spruter glassfiber hvist jeg skulle få til og krasje inn i noe slik at den sprekker.
Bak skal jeg montere V90/965 bakfanger og baklukehåndtaket for og få bygget om det siste som jeg mangler for komplet V90/965 utseende.
Men et spm: oljetrykket på tomgang er ca 2 bar på kald motor og under 1 bar på varm motor.
Og det øker litt på turtall, men det virker ikke særlig stabilt. på måleren, kan det være pakningen på oljepumpa som ikke er helt bra?
Har tatt ut måleren og vasket den og blåst den ren uten at det ble noe bedre resultat...
Så i verste fall så må nokk motoren rives ut allikevell og inspisere pakningen.![]()