Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3
Viser resultater 51 til 60 av 60

Tråd: JohBor: V70R AWD 1999 Laserblå [5/7: XC90 Bremser BAK]

  1. #51
    Eirik R sin avatar
    Medlem siden
    20. april 2010
    Sted
    Sør-Varanger
    VCCN medlemsnummer
    758
    Innlegg
    446
    Antall takk

    Standard

    Flott bil, du holder virkelig høy standard. Noe å se opp til for oss andre som også har anskaffet drømmebilen

    Artig at du prøver ut nye ideer, er litt i tvil om grillen - men det blir kanskje som designen til Volvo, den bare bedre og bedre ettersom man får sett på den.
    Biler: Passion rød V70R -06, V90CC T5 -17, 960 stv -95 og 740 Turbo stv -87

    Tidliger biler: XC60 D4 -14, XC70 D5 -08, Laserblå V70R AWD -00, XC70 D5 -05, V40 1,9d -02, V70 TDI -98, 740 Turbo 87, 760 Turbo -85, 240 "b230fx" -81, 242 l "B20 2,2l++" -76 og 145 Delux -74

  2. #52
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Per Turbo Vis post
    Blinkersene er vel de originale fra V70N ser det ut som, samme som jeg har montert..
    Bra resultat ble det
    Ikke helt Originalt. Dette er noe jeg fikk rasket med meg fra en av mine turer til Thailand.. Mener å huske jeg betalte 100 kr for paret.. Skal få montert de snart så skal jeg komme med tilbake meldinger på kvalitetet. Har planlagt en tur nedover til nyttår, så kanskje det blir muligheter for å ta med noen ekstra sett nordover..

    Sitat Opprinnelig postet av Aashome Vis post
    Nydelig bil!
    Så tidligere i vinter at du hadde felgene ute for salgs, ombestemte du deg eller er de fortsatt til salgs? Men som Morgis spør om; hvor kjøpte du de blinkersa hen?
    Stemmer felgene var ute for salg litt tidligere i år.. Men det var ikke så lett å finne noen andre felger så jeg slettet annonsen igjen.. Men selvsagt jeg er åpen for salg hvis det er noen interesserte.. Da blir det isåfall uten dekk for ca 5000-5500 kr..

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Jeg stemmer for at du bytter tilbake grillemblemet
    Skal du kjøpe plugger til å tette hullene etter lykteviskerne?
    Fet bil
    Takk takk..
    Jeg har faktisk det liggende, det satt montert på bilen men tok de av da jeg byttet støtfanger. Så nå skal jeg bare få litt ny lakk så skal de bli montert på nytt.


    Sitat Opprinnelig postet av roffenn Vis post
    Blank bil
    Onkelen min har lik bil, han har lakkert sypledyse tingen på panseret og railsene. Har du tenkt på å lakkere de ? Jeg synes det selv ser meget mye bedre ut Men smaken er vell som baken!
    Hadde lakkerte rails og spylerdyser på den forrige bilen min av samme type:



    Har planer om å lakkere rails'a på denne også men har ikke hatt tid enda.. Så det kommer.. Men kanskje ikke i laserblå, kanskje en mørk grå metallic farge.. Vi får se...

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    du de blinkersa der.. hvor kjøpte du de?
    Kjøpt på volvoshop.net i Thailand.. Jeg tok med meg 2 sett når jeg var innom forrige gang.. Kosta ikke mere enn enn ca 100 kr settet hvis jeg ikke husker heeelt feil.. Hadde egentlig tenkt å gå for originale modifiserte men tenkte å prøve disse.. Kanskje disse funker like bra lit en brøkdel av prisen? Som nevnt tidligere skal jeg en tur nedover igjen rundt nyttår så kanskje mulighetene byr seg for noen flere sett.. vi får se.. De veier ikke så mye.. hehe..

  3. #53
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Eirik R Vis post
    Flott bil, du holder virkelig høy standard. Noe å se opp til for oss andre som også har anskaffet drømmebilen

    Artig at du prøver ut nye ideer, er litt i tvil om grillen - men det blir kanskje som designen til Volvo, den bare bedre og bedre ettersom man får sett på den.
    Jeg syntes det så veldig rart ut i begynnelsen med det nye grill emblemet, men nå som jeg har blitt vant til det så syntes jeg det faktisk passer ganske bra... Vi får se, det er jo bare en 2 minutters jobb å sette på det originale igjen..

  4. #54
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Drammen
    Innlegg
    152
    Antall takk

    Standard

    5. Juli 2010:
    Da ble det endelig tid for montering av XC90 bremsene bak. Ikke så veldig vanskelig egentlig. Men litt modifikasjon måtte til på kaliperbraketten til XC90 kaliperene for å få dette til å passe. Det fordi XC90 skivene er ventilerte, og dermed bygget lenger innover enn original skivene. Så kaliperene og brakettene måtte modifiseres for å få skyvet disse litt lenger inn mot midten av bilen, ca 3-4 mm på hver side. Ellers så måtte jeg "dytte" litt på bremseskjoldene fordi XC90 skivene er 308 mm store mens originalt er 287 mm så XC90 skivene tok i i ytterkant av bremseskjoldet.. Men med litt håndmakt så var det problemet ute av verden.

    Da begynner vi først med noen før bilder:


    Når jeg først var igang, så ble det nye bånd til håndbremsen:


    En størrelses forskjell studie av XC90 skiven mot original skiven:


    Da var kaliper og skive montert


    Forskjellen mellom original og XC90 kaliper:


    Her med felgen på:


    Fikk også tatt en skikkelig "sjau" inne i bilen, med rens av tepper og seter. Ble virkelig bra: Det var jaggu på tide å få gjort dette..

  5. #55
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.425
    Antall takk

    Standard

    bilen din blir bare mer og mer grisefet!!!
    skal du på Heidaltreffet forresten? hadde vært moro å sett denne live!

  6. #56
    Registrerte brukere Janus sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Åfjord, Sør-Trøndelag
    Innlegg
    722
    Antall takk

    Standard

    Lekker laserblå! Og jeg likte grillen! Rett og slett vakker bil

    "Det er ikke snakk om liter per mil, men kjøreglede per mil!"

  7. #57
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    grillen ble kul, litt utenom det vanlige.

    Men når kommer det VCCN dekaler og skiltramme?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #58
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    syntes det så ut som det var veldig lite bremsebelegg igjen på bremseklokksene bak?
    er det bare bildet som lyver?

    Kan jeg kjøpe XC90 kalipter og xc90 bremseskive bak, og det vil passe med små mods?
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #59
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    21. jan. 2010
    Sted
    Stavsjø
    Innlegg
    872
    Antall takk

    Standard

    Utroilg pen bil, så ut til at du har andre felger på nå?(ref.Carspotting tråden)
    2005 Volvo S80 D5 Summum
    1995 Volvo 855 T-5R
    X Volvo V70 2.5T
    X Volvo 854 GL

  10. #60
    Registrerte brukere Kjell V70 sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg, Østfold
    Innlegg
    349
    Antall takk

    Standard

    Solgt bilen til en til en sarping, JSB? Har sett og hørt bilen forbi her hjemme flere ganger i dag...

Side 3 av 3 FørstFørst 1 2 3

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •