Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  188
Side 9 av 30 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 225 av 735

Tråd: Dan sine langtak, Godvogna og Turbobrakka!

  1. #201
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Enkeltmasse svinghjul fra 850 T5 trenger du og trykkplate og clutch fra T5 også, om du skal benytte originaldeler. Evt. Sachs 707 trykkplate...

    Om du ikke skal ha Volvokasse kan det jo hende du får bruk for noe adaptergreier. Jeg har ei sprengkåpe fra autolaten som satt på 3.0'n min originalt, som sikkert kan sveises på eller moddes på etc. om du trenger.

    Får jo også fint ut 250 Sugiser på den motoren...
    Takk for bra svar Da blir det hvertfall T5 svinghjul og trykkplate e.l, har jo som nevnt planer om ZF-girkasse så da må jeg finne en lamell som passer...burde vel gå greit ?

    Jeg kjøper ferdig ombygd kasse tror jeg, blir det rimeligste så vidt jeg kan se, men takk for tilbudet

    Ja, jeg får se hva jeg landet på etterhvert, men må innrømme jeg er en sucker for 6`er og turbo...masse moment og ikke minst LYDEN
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  2. #202
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Fikk hogd delebilen i går, så da har jeg stort sett dobbelt opp av understellsbiter, så kan man plukke ut det som er i best stand osv...kjekt !

    Det var så sykt mye rust på den bilen så alt stod jo ikke til å redde, tanken deriblandt, men armaturet var så og si strøken så det ble tatt vare på...en ny tank ligger på under 2k såvidt jeg kan huske så det skal man overleve

    Godt å bli ferdig med det, får en bekjent til å hente den og levere den på søndag...gidder ikke styre med tralle osv

    Ellers ligger bakstillingsdelene mine å venter på posten, det er godteri - gleder meg til å få henta det Takk til amazonbrage for handelen der !!

    Glemte kameraet hos kjerringa, så får prøve å knipse noen bilder i morgen

    God lørdag !
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  3. #203
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Hehe fint du fikk brukt noe fra den utrolig fine delebilen :P
    Håper du tok vare på den råe flaggstylinga laget av tape :P
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  4. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  5. #204
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christoffera Vis post
    Hehe fint du fikk brukt noe fra den utrolig fine delebilen :P
    Håper du tok vare på den råe flaggstylinga laget av tape :P
    Vi får se om det er brukendes, fjærbeina foran er i grunn det viktigste


    I morgen (evt senere idag) skal jeg på posten og hente bakstillingsdeler, det blir ikke feil - selholm porno bl.a
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  6. #205
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Må du slutte å være så hemmelighetsfull og fortelle hva den bakstillingen din er!
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  7. #206
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Må du slutte å være så hemmelighetsfull og fortelle hva den bakstillingen din er!
    ja eg og vil vite det
    hiv ut bilder!!
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  8. #207
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Må du slutte å være så hemmelighetsfull og fortelle hva den bakstillingen din er!
    Kommer kanskje noen bilder i helga

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    ja eg og vil vite det
    hiv ut bilder!!
    Haha! Morsom du
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  9. #208
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Kanskje er ikke godt nok haha!
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  10. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  11. #209
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Et par bilder av det siste tilskuddet i delesamlinga :





    I plasten rundt ligger det diverse rør og unibals, så dette blir artig å fingre med etterhvert Tror det kan bli gromt

    Fornøyd du Crepsleymanmen og Amazonis ?? hehe

    EDIT: Har også oppdatert førsteposten noe
    Sist endret av Dan Bay-Johansen; 01/04/11 kl 12:11
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  12. #210
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    ja fornøgd no

    i toppen av demparen er det ein umbrako skrue, der justerer du hardheten på demparenlitt vanskeleg og sjå, den er så liten
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  13. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  14. #211
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. des. 2009
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    1.217
    Antall takk

    Standard

    ble litt misunnelig på bakstillinga di nå kjenner jeg

  15. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  16. #212
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Blir herlig det der ja! Dyrt?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  17. #213
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Blir herlig det der ja! Dyrt?
    Akkurat passe dyrt og en heeel haug med jobb ser jeg for meg
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  18. #214
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Regna nesten med det. Evighetsprosjektet ble plutselig litt lenger?
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  19. #215
    volvobrage sin avatar
    Medlem siden
    20. des. 2009
    Sted
    Oppedal
    Innlegg
    4.631
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Regna nesten med det. Evighetsprosjektet ble plutselig litt lenger?
    dei grommaste prosjekta tar alltid litt lengre tid
    Bruksbil: Volvo 945 1995
    Prosjektbil: Volvo 242DL 1980
    X - bilar: Volvo 240GL 1983, Volvo 740GL 1991, Volvo V70 T5 AWD 1997, Volvo 940LT 1997, Volvo 960 1995, Volvo Amazon 1967 herregårdsvogn

  20. Takk Dan Bay-Johansen takket for denne posten
  21. #216
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Stemmer bra det!
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  22. #217
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av amazonbrage Vis post
    dei grommaste prosjekta tar alltid litt lengre tid
    Hehe, ja det var det. Har nå hvertfall planen i hodet, men man innser jo etterhvert at det kommer til å koste mye i form av penger og arbeid på et eller annet tidspunkt. Så man får bare ta tiden til hjelp, så blir det vel noe kjørbart av det til slutt får vi håpe

    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Crepsley Vis post
    Stemmer bra det!
    Mye planer som sagt, men har ikke noen hast med å få bilen ferdig. Den blir ferdig når den blir ferdig Håper bare jeg rekker å kjøre den noe før jeg tar på plankedressen og sykler vestover

    Har vel forsåvidt også innsett at det kan bli problematisk å beholde skiltene på vogna, godkjent får jeg ikke alle planene mine uansett - så vi får se hva man da finner på
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  23. #218
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Fikk nettopp pris på ZF-kasse, T5 svinghjul og komplett clutch (ACT trykkplate som tåler opp mot 770nm og 8 eller 6 pucket sinterlamell) på ca 15.000,- fra bakaxler.se. Med i den prisen var også spakstell og slavesylinder.

    Syntes i grunn ikke det var så galt, var noe maskinering og stifting av svinghjul også inni prisen, mulig jeg skal høre om de kan lette det noe i tillegg.

    Bare å begynne å spare da Satse på noen flere offshoreturer framover så er det plutselig i boks. Sitter forøvrig på Gullfaks A as we speak
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  24. #219
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Skal ikke bygge om til wire?
    Det enkle er ofte det beste!
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  25. #220
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christoffera Vis post
    Skal ikke bygge om til wire?
    Det enkle er ofte det beste!
    Når det først oppgraderes så kan man like godt ta den jobben å bygge om til hydraulisk også

    Så blir ikke noe wire her, vil tippe man blir ganske sliten i venstrebeinet ved litt aktiv kjøring om man har wire også forresten...
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  26. #221
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Når det først oppgraderes så kan man like godt ta den jobben å bygge om til hydraulisk også

    Så blir ikke noe wire her, vil tippe man blir ganske sliten i venstrebeinet ved litt aktiv kjøring om man har wire også forresten...
    Bygge om til hydraulisk er jo nedgradering spørr du meg!
    Med wire går det i hvertfall ikke i stykker etter litt aktiv pangclutching!

    De to bilene jeg har nå har wire og de er søren så lette på pedalen, litt for lette spørr du meg. Alle 740ene og 940ene jeg har prøvd har hatt steinhard clutch. Jeg syns det er deilig med hardt clutch, men det er vel en smaksak!

    Så det er nok omvendt av det du seier der
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  27. #222
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christoffera Vis post
    Bygge om til hydraulisk er jo nedgradering spørr du meg!
    Med wire går det i hvertfall ikke i stykker etter litt aktiv pangclutching!

    De to bilene jeg har nå har wire og de er søren så lette på pedalen, litt for lette spørr du meg. Alle 740ene og 940ene jeg har prøvd har hatt steinhard clutch. Jeg syns det er deilig med hardt clutch, men det er vel en smaksak!

    Så det er nok omvendt av det du seier der
    Skjønner du har mye erfaring på området...

    Men nå er det en gang sånn at ei trykkplate som tåler oppimot 800nm er litt hardere å trampe inn enn de orginale du har vært borti. Og såvidt jeg vet er det ikke "barebare" å bygge om ei ZF-kasse til wire heller Så her BLIR det hydraulisk clutch, så får vi satse på at det blir greit

    Ellers, iom at tanken på delebilen var fryktelig dårlig, tanken som står på min sikkert ikke er mye bedre og den er til forgasserbil så driver jeg å sjekker litt for å få tak i en ny tank for innsprut.

    Noen som vet om dette er å oppdrive hos Volvo enda ? Evt noen andre som levere til en fornuftig penge ? Tok vare på armaturet så det er greit. Trenger forresten også klemma til påfyllingsrøret og låseringen til armaturet...?
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  28. #223
    Registrerte brukere christoffera sin avatar
    Medlem siden
    11. aug. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    982
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av daain83 Vis post
    Skjønner du har mye erfaring på området...

    Men nå er det en gang sånn at ei trykkplate som tåler oppimot 800nm er litt hardere å trampe inn enn de orginale du har vært borti. Og såvidt jeg vet er det ikke "barebare" å bygge om ei ZF-kasse til wire heller Så her BLIR det hydraulisk clutch, så får vi satse på at det blir greit
    Såpass du skal ha i bilen ja... :P
    Bruker du slavsylinder fra bmw eller volvo da?
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 87' x
    - 240 GL 90' x
    - 240 GL 86'

  29. #224
    Registrerte brukere Dan Bay-Johansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Søgne, Vest-Agder
    Innlegg
    2.898
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av christoffera Vis post
    Såpass du skal ha i bilen ja... :P
    Bruker du slavsylinder fra bmw eller volvo da?
    Tja, en R6 produserer jo litt moment den, samtidig så gjør jo ikke noe å overdimensjonere litt for evt senere effektuttak

    Bruker slave fra BMW og hoved fra Volvo etter hva jeg har forstått...er vel kanskje også mulig å bruke hoved fra BMW, uten at jeg har forska noe særlig på det foreløpig
    1976 Langførr med 6 på rekke !
    1977 Volvo 245 Turbo
    1990 Volvo 240 Stasj
    2013 VW Passat 4motion
    2004 Renault Trafic

  30. #225
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Kjenner det selv på 242'min, som har -763 plate. Den skal vel være god for 440nm? Rimelig tung med wire.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

Side 9 av 30 FørstFørst ... 7 8 9 10 11 19 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •