Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: HJELP!!! Bytte fra Jetronic 2.2 til Jetronic 2.4

  1. #1
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Exclamation HJELP!!! Bytte fra Jetronic 2.2 til Jetronic 2.4

    Hei. Har en Volvo 740 FT 88 Mod med LH 2.2 med Jetronic Hjerner. ( Slutt nummer 541. Å har nå planer / SKAL bytte til LH 2.4 Jetronic.

    Er det noen her som kan FORKLARE meg hva jeg må gjøre/bytte? Har hørt sikkert 10 forskjellige ting di 2 siste dagene om hva jeg skal bruke. Noen forvirrende. Så er det noen her som har gjort dette selv å det fungerer fortsatt?

    Har fått beskje om å bytte hjerner + lednings nett fra en 740/940 FT/FK nyere enn 89 modell.

    Har også fått beskje om å bytte fra en Volvo 240 med 2.4 nett med eller uten turbo ( dette hadde ikke noe betydning )


    Så vær så sykt grei å fortell meg hva jeg skal bytte til ( dere som ikke har gjort dette på egen/en annen sin bil vær så grei å ikke svar for vill ha eksakt info om hva som må gjøres! )
    Sist endret av Kim74OTic; 01/04/11 kl 08:31
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  2. #2
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Forresten. Ikke post den linken med han som bytter fra A til F. Selv om jeg får svar men vill ha eksakt svar fra en som gir meg EKSAKT svar.
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. juni 2010
    Sted
    trondheim
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    hmmm er jo eksakt svar dog...

  4. #4
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    du har 3 alternativ sånn eg ser det...

    1.benytte datasprut

    2.bruke lh.2.4 fra 240 (kan bruke fra alle som var levert med f motor) dette kobles akkurat som på a til f guiden bare der må kobles et par ledninger inn på rele til bensin pumpe og strømtil hjærnen og noe småtterier

    3.bruke dashboard fra 940 med tillhørende nett og koble opp dette mot bilen (dvs du bytter heile nettet fra frontrute og fram endel jobb)

  5. #5
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av metrakit Vis post
    du har 3 alternativ sånn eg ser det...

    1.benytte datasprut

    2.bruke lh.2.4 fra 240 (kan bruke fra alle som var levert med f motor) dette kobles akkurat som på a til f guiden bare der må kobles et par ledninger inn på rele til bensin pumpe og strømtil hjærnen og noe småtterier

    3.bruke dashboard fra 940 med tillhørende nett og koble opp dette mot bilen (dvs du bytter heile nettet fra frontrute og fram endel jobb)
    ja har funnet ut at det er en del jobb, og jeg har bare begynt å pelle ut ledningsnettet :P
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  6. #6
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Gjorde detta på en -87 240 en gang ... Så vidt jeg husker var det å bytte matta fra motor rom og inn i kupe , og ettersom du sikkert ikke har lik kontakt som den på l.h 2.4 , var det å klyppe av kontakta å dra de 6 ledningene så vidt jeg husker .. (en til speedometer , bensin pumpe rele, hjerner, 2 mener jeg det var skulle inn på sikrings boksen.. ) dette gjelder jo 240, men når det kom til pumpene lå ledningene klare fast teipet under bak setet , og det eneste var å dra ledninger fram til sikrings boks .. Prøvd koblings skjema ? : p

  7. #7
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    jeg brukte 240 nett på 760'n bare dytta vekk motronic styringa inni forskjermene. var enkelt å legge opp og de kablene som skulle kobles til henta jeg endten fra sikkrings brettet eller kontakten til motronic hjernen.
    bruk multimeter og A til F guiden du må lese hvilke kabler som skal hvor og farger. Er ikke så vanskelig når du sitter med lednings nettet forran deg.
    Så det jeg har er
    hjerner fra nyere 940 tenning og bensin
    ledningsnett fra nyere 240 og svinghjulet fra 240'en

  8. #8
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PVT Vis post
    jeg brukte 240 nett på 760'n bare dytta vekk motronic styringa inni forskjermene. var enkelt å legge opp og de kablene som skulle kobles til henta jeg endten fra sikkrings brettet eller kontakten til motronic hjernen.
    bruk multimeter og A til F guiden du må lese hvilke kabler som skal hvor og farger. Er ikke så vanskelig når du sitter med lednings nettet forran deg.
    Så det jeg har er
    hjerner fra nyere 940 tenning og bensin
    ledningsnett fra nyere 240 og svinghjulet fra 240'en
    er det jetronic hjerner du bruker nå da ? har du sluttnr?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  9. #9
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    bensin hjerne : 0 280 000 984 (LH2.4.4) imobilizer som er chipa vekk
    tennings hjerne : 0 227 400 219 også chipa
    men tenker å kjøpe nye chipp til tenning og bensin når det da har skjedd mye den siste tia på den fronten
    Sist endret av PVT; 20/02/11 kl 13:28

  10. #10
    Registrerte brukere PVT sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Sted
    Fredrikstad
    Innlegg
    861
    Antall takk

    Standard

    kjøpte chipp av han karen her for en stund sia
    men tennings chippen min veit jeg ikke hvor kommer fra så derfor skal jeg bytte

    Emil Horpen Hetty, Buskerud, Tlf: 90071358
    Leverer chipper til LH 2.4, Bensin og Tenning.

  11. #11
    Registrerte brukere Kim74OTic sin avatar
    Medlem siden
    16. feb. 2011
    Sted
    Vennesla
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av PVT Vis post
    bensin hjerne : 0 280 000 984 (LH2.4.4) imobilizer som er chipa vekk
    tennings hjerne : 0 227 400 219 også chipa
    men tenker å kjøpe nye chipp til tenning og bensin når det da har skjedd mye den siste tia på den fronten
    ok men vet du om jeg kan ta hvilke som helst tenningshjerner så lenge de hører sammen? fra hvilke som helst turbobil?
    740 turbo 86x - 740 gl 88x - 740 gl 89x - S40 07x
    XC70 Ocean Race 02 - Bruksbil
    145 Express 72 - Pendlebilen
    Fiat Uno Turbo I.E 86 - Stående prosjekt

  12. #12
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Er vel bare den nyere bensin hjernen som er chip-bar... Den såkalte "gullboksen" .. Se på sidene til turbotrimming.no .. De selger sånne hjerner for 1500 trur j ..

  13. #13
    Registrerte brukere metrakit sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ålesund
    Innlegg
    877
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kriigern Vis post
    Er vel bare den nyere bensin hjernen som er chip-bar... Den såkalte "gullboksen" .. Se på sidene til turbotrimming.no .. De selger sånne hjerner for 1500 trur j ..
    må nokk rette deg litt..det folk kaller gullboks er tenningshjerne løs chip(chippbar) her ikkje nummerene i hodet men 219 trur eg er en.. se på a-f guiden der stå det listet opp hva du kan bruke av tenning og innsprut hjerner.

  14. #14
    Registrerte brukere kriigern sin avatar
    Medlem siden
    19. feb. 2011
    Sted
    Brumunddal
    Innlegg
    22
    Antall takk

    Standard

    Jo helt rett, takk for det .. Uuuups .. : p Tennings boksen jeg mente .. : p Er ikke helt sikker på årstall de kom , men trur 95 ell 96... Trur den kan slutte på 207 oxo , men min sluttet på 219 .. Bensinboksen har alltid vært den samme , og med løs chip .. mye tru'ing her.. : S

  15. #15
    Registrerte brukere Wakdar sin avatar
    Medlem siden
    12. juni 2010
    Sted
    Kopperå
    Innlegg
    344
    Antall takk

    Standard

    "Gullhjernene" er chipbare og har 2 nummer som jeg vet.
    -219 er fra bil med manuell gir.
    -207 er fra automat.

    Er faktisk noen sorte tenningsbokser som også er levert med løs chip.

  16. #16

    Medlem siden
    08. mars 2010
    Sted
    asker
    Innlegg
    207
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Wakdar Vis post
    "Gullhjernene" er chipbare og har 2 nummer som jeg vet.
    -219 er fra bil med manuell gir.
    -207 er fra automat.

    Er faktisk noen sorte tenningsbokser som også er levert med løs chip.
    Fins fler gullhjerner en disse to, men de er veldig skjeldene.
    Noen svarte tenningsbokser har løs, noen kan man kjøpe kit til (datterkort) for å gjøre de chippbare.

    Tror også det fins noen svarte med Motorola chip, disse kan ikke chippes.

Lignende tråder

  1. Motor fra Motronic til Jetronic?
    By Frigstad Racing in forum Motor og gir
    Svar: 23
    Siste post: 21/01/11, 17:13
  2. Oversikt over Bosch LH-Jetronic nr. 200 - 700 - 900 Serie
    By Joakim-G_R in forum "How-To", Tips & Triks, Guider
    Svar: 2
    Siste post: 09/09/10, 01:01
  3. Forskjell på dyser fra Jetronic til Motronic?
    By Volvo-Lars in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 25/08/10, 08:53
  4. Bensinpumperele ryker hele tia. B230E. Jetronic.
    By Frigstad Racing in forum Motor og gir
    Svar: 5
    Siste post: 11/08/10, 12:05
  5. Sportsluftfilter i 93' 850! HJELP!
    By rabaldr in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 20
    Siste post: 09/07/10, 22:32

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •