Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: 240 90';LH 2,2 kontra LH 2,4

  1. #1
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard 240 90';LH 2,2 kontra LH 2,4

    Hei. Har prøvd å søke og lete gjennom div. tråder, men finner ikke ut av det. Så da stiller jeg spørsmålet (som garantert er stillt før...): Hvordan finner jeg ut om det er LH 2,2 eller LH 2,4 på en 240 fra 1989-1990??
    Holdt på å demonterte delebilen i helga, og fant to styreenheter inne under hanskerommet. Er det 2
    ECU
    på 2,4 og 1
    ECU
    på 2,2?
    Håper noen har peiling på dette
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  2. #2
    Registrerte brukere R.G sin avatar
    Medlem siden
    08. sep. 2010
    Sted
    alvdal
    Innlegg
    4.040
    Antall takk

    Standard

    lh 2,4 har svinghjulsføler (noe lh 2,2 ikke har)
    lh 2,4 har diagnoseboks på venstre demperhus, el i nærheten der.(2,2 har ingen diagnose)

    lh 2,2 har hallgiver i fordeler, kontakt inn på fordeler (2,4 har ikke)


    begge sprut har 2 styreenheter
    1988 760 B6284T
    1988 765 D24TIC
    1985 740 B230ET

  3. #3
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Begge spruta handterar berre bensinen, i motsetning til motronic. Tenning er styrt av ezk-systemet, men som alltid blir levert saman hos volvo.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #4
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for gode, enkle svar!! Bilen har da 2,4, tok bort en diagnoseboks, og så svinghjulsføler-ledningen.

    Hvor mye kan jeg "kreve" for motor og ledningsnett? Motor har gått ca. 260.000, men er litt rar på tomgang. (Var olje i LMM og innsugs-slangen)
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

  5. #5
    Registrerte brukere Evolve_88 sin avatar
    Medlem siden
    13. jan. 2010
    Sted
    Hedmark
    Innlegg
    261
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av spettnils Vis post
    Tusen takk for gode, enkle svar!! Bilen har da 2,4, tok bort en diagnoseboks, og så svinghjulsføler-ledningen.

    Hvor mye kan jeg "kreve" for motor og ledningsnett? Motor har gått ca. 260.000, men er litt rar på tomgang. (Var olje i LMM og innsugs-slangen)
    legge ut på bud er smartest, folk vet ca hva de vil gi for det.

  6. #6
    Registrerte brukere spettnils sin avatar
    Medlem siden
    13. mars 2010
    Sted
    Leksvik, Nord-Trøndelag
    Innlegg
    228
    Antall takk

    Standard

    Okey. Er en på jobben min som er interessert, men han visste ikke hva det kunne være værdt, og jeg er ikke interessert i å hverken rane han, eller selge det alt alt for billig..
    - Volvo 945FT 93'
    - Volvo 240, B23A 83'
    - Peugeot 406, 1,8 16V 96'
    - Suzuki Gn125 98' (DØD)

Lignende tråder

  1. Spakstell M46 kontra M47
    By Petz in forum Motor og gir
    Svar: 6
    Siste post: 15/02/11, 09:06
  2. spm ang b230 kontra b23
    By Arrnty90 in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 21/11/10, 19:22
  3. 740 kontra 850
    By Robintic in forum Karosseri, interiør og bilpleie
    Svar: 2
    Siste post: 13/11/10, 18:10
  4. 3,0l kontra 2,5l? med turbo
    By Richard N in forum Motor og gir
    Svar: 7
    Siste post: 10/10/10, 19:50
  5. Motornett på L.H 2.2 kontra 2.4?
    By Volvo-Lars in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 22/01/10, 18:24

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •