Har lagt min elsk på diesel merker jeg
Hva er de store forskjellene på D24 og TIC?
Benytter TIC'en seg av noe type ledningsnett som ikke sugemotoren har?
Leker med tanken på å bytte ut min D24 i en 745 til en D24 TIC.
Har lagt min elsk på diesel merker jeg
Hva er de store forskjellene på D24 og TIC?
Benytter TIC'en seg av noe type ledningsnett som ikke sugemotoren har?
Leker med tanken på å bytte ut min D24 i en 745 til en D24 TIC.
en liten forskjell på el nett på tic og sug, er kuun dissa trykkventila som sitter ved fjørtårn som skal stenge dieseln hvis turbotrykk blir for høyt er par ledninger ekstra. men er bare å gi f.... i dem så kan bruke ledningsnettet fra d24 på tic. kjører uten di trykkventila på min d24tic
blokka i d24tic er solidere enn d24 blokka. er underspyling osv i d24tic blokka.
tøft med d24tic og rakrør da billig i drift, går godt oppskrud og fortsatt bilig i drift
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
Er som R.G sier. Litt bedre smøringsorganer og litt ++ med TDiC i stedet for TD. Er bedre mulighet for å kontrollere trykk og dieselmengder med orginal TDiC. Ledningsnettet er det samme mener jeg å huske. Hvis du har dynamo på venstre side (passasjerside) av blokka så er ledningsnettet ørlittegran forskjellig med forlegningsveier etc. Ellers er det akk det sammen.
Forskjellen på motorrommet ser du under.
D24T
D24TiC (Det hvite er etter pulverapparetet på skolen! ) Har ikke noe direkte bilde akk nå, men du ser litt av forskjellen.
D24TiC har annet innsug og rør til og fra IC, og somsagt kraftigere blokk. Det er vel det jeg kommer på i farta. Også SKAL du ha strak på dessa motorene
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
åhåhåhh for en hæææærlig lyd det er i den maskina!!
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Heelt rått har du helt rake rør ell? 2.5 ell 3tom?
Wisegrip på turbon og litt skruing på pumpa med en flatrekkker og vips så har man bmw killer
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Har da fått tak i motor. Er ikke så komplisert som jeg trodde ser det ut som.
Også har jeg fått tak i en del 3" rustfrie rør, så blir vel strak med sidepipes ser det ut som.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Virker ikke som du har vært raus med justeringa svirre Inn ett par runder til så har du en del sprekere d24
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Annen måte og justere på? Pleier og justere 2-3 runder inn og 1,5 bar i turbotrykk. Må ha diesel for at det skal gå bra.
For mye diesel fører til havari. Du soter ned sylinderne med for mye diesel og de brenner de opp hvis du har for lite diesel. Men hvis du har dette balansert med diesel og luft og ikke kjører på 1,5l på langkjøring så skal det gå uten større problemer. På VAAG motorene trenger du ikke vri så mye, for du får ganske mye ut med bare en halv runde.
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Hehe er nok heller det at med for mye diesel så brenner du høl i stempla og med for lite så skjer det ingenting bortsett fra at det går dårlig Vert med og opna litt motorer som har hatt gåen dyse som gjør at dysa spytter diesel hele tida har høl i stemplet
-> Volvo V90 D3 AWD || x Dodge Ram 5.9d '03 || Volvo V70 D5 AWD '06 || x Volvo V70 D5 '07 || x Volvo V70 D5 AWD '05 || x Volvo V70N 2.4d '07 || x Volvo V70 2,5t AWD '98
x Volvo V70 2.5D '00 || x Volvo 964 3.0l '91 || x Volvo 855 '95|| x Toyota Hiace '07 || x Volvo 760 TDiC '90 || x Volvo 940 TD '92 || x Hyundai H1 '98 || x Volvo 760 GLE '88
Det finnes flere biler jeg ikke ønsker å nevne...
Tror ikke, jeg vet Ingen oljebrennere kan gå får magert.
Har skrudd 1.5 runde på puma stramma fjøra på membran i topp på pumpe og 1.4 i trykk
wisegrip?? kan jo justere på wg staget å.
hvis dere ikke har gammel type med gammel type wg uten justeringsstag på da kan du bruke wisegrip på slangen, eler ette i mellom åpen T-skjøt/pysventil
får dere ikke turbo trykk til å følge med oppover med dieseln uten om å klemme sammen wg slangen a? min går trykket med opp lett, men er justert litt på wg stag fra før
1988 760 B6284T
1988 765 D24TIC
1985 740 B230ET
på slange mellom aktuator og kompressoerhus. ikke noe jeg vil anbefale fordi om jeg sier deg det
hadde heller brukt en boostkontroller med så korte slanger som råd.
-90 VOLVO 745
-84 TOYOTA Hilux
Har du svart interiør til 700/900 å selge? Trykk der! --> ØNSKES KJØPT!
fint forum for alle diesel elskara her inne!
d24t.com