Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  173
Side 14 av 49 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 1201

Tråd: Skogen Performance 242`n 2JZ-GTE 542hk og 690nm1,4bar på hjul :)

  1. #326
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    jepp unibols over alt men mulig det blir en kombo av unibols og poly foring på bakre feste til caster.også må man bygge om litt til stabstaget for det er ikke noe feste til det i den nye brua.men der har jeg en plan som jeg skal se litt på så kan jeg legge ut bilder her når jeg har fått prøvd det
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  2. #327
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Når er de første bruene tenkt produsert da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #328
    Æresmedlem gaupe sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Ørsta, Norway
    Innlegg
    10.734
    Antall takk

    Standard

    Uniballs gjer at bruene stort sett berre kjem til å funke på gate, mistenker at det kjem til å føre til at bilen blir veldig slitsom på sporete veg. Kaphlenke har to forskjellige sortar, ein til bane og ein til veg, den til veg brukar ordinær foring mot karosseriet.
    2006 V70R AWD sonicama, 2007 XC90 Executive D5, 1992 244 Classic++
    x: 1992 244 Classic, 1982 244 Turbo, 2004 S80 AWD, 1983 245 tic, 92 240 classic, 2 x V70R AWD -00, 90 760 TIC , 78 245L

  4. #329
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    disse er jo laget med tanke på banekjøring da og få justert inn optimale vinkler,blir jo veldig stumt og presist med unibols.kan jo fort bli litt slitsomt og kjøre mye med på vanlig vei.
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  5. #330
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Når er de første bruene tenkt produsert da?
    di første bruene skal være klare i løpet av mars jeg skal si i fra så fort dem er klare da kommer det også bilder
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  6. #331
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    da blei det ZF låda på deg etterhvert da!

  7. #332
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Bytte ut dogboxen?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #333
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. april 2010
    Sted
    bjørkelangen
    Innlegg
    438
    Antall takk

    Standard

    ikke enda, men kanskje neste år om det blir en liten jager på maskineriet

  9. #334
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    nei skal kjøre ut sesongen med dogbox. men er planer om en liten turbo+div på vogna til vinteren igjen og da må jeg bytte ut dogboxen for den tåler nok ikke effekten jeg skal oppi
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  10. #335
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    planer om å fortsatt kjøre 8v og bare bytte stempler eller blir det 16v??

  11. #336
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    blir fortsatt 8v syns det er litt tøft jeg med 8v og mye pulver så det blir nye stempler og kam
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  12. #337
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. feb. 2010
    Sted
    nes, akershus
    Innlegg
    509
    Antall takk

    Standard

    ja er tøft me 8v ja, blir bra det

  13. #338
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    trur det skal bli helt greit
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  14. #339
    Registrerte brukere larset sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Fra Oslo bor i Bergen
    Innlegg
    485
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    tenkte jeg kunne legge ut en liten snik titt på prototypen av 320mm bremse settet som kommer i salg iløpet av kort tid.med brembo calipere og alu senter på bremse skivene

    Ser veldig bra ut, har like calipere (brembo/jaguar), blir det mulig å kjøpe alt utenom calipere?
    Tenk ikke på det og hvor vanskelig kan det være.
    1993 Volvo 940 GL+T <--Worklog
    1988 Volvo 240 GLE [X]

  15. #340
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    trur vi skal klare og få til noe der så fort vi har fått masse produsert braketen til caliperen
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  16. Takk larset takket for denne posten
  17. #341
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kylling. Kanke bytte bort sugisen nå!
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  18. Takk Fredrik93 takket for denne posten
  19. #342
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    må ha litt mer krutt!!!men skal jo kjøre ut sensongen med sugisen da
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  20. #343
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    da var zf kassa i hus. og de nye race coiloverene bak med 2 way justering får jeg på mandag det blir stas
    gleder meg som en unge til og begynne og montere dette herog til første kjøringa på gardermoen!
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  21. #344
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    må ha litt mer krutt!!!men skal jo kjøre ut sensongen med sugisen da
    Hive på presse da? eller blir det sotkompressor? Presse blir jo nesten plug 'n play på sugis. Du slipper å bytte kam osv, kompen må noe ned da men... Og med den effekten du har i utgangspunktet bør det jo gi helt OK effekt. Samt det skjer jo noe med en gang du legger ned fjøla
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  22. #345
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hive på presse da? eller blir det sotkompressor? Presse blir jo nesten plug 'n play på sugis. Du slipper å bytte kam osv, kompen må noe ned da men... Og med den effekten du har i utgangspunktet bør det jo gi helt OK effekt. Samt det skjer jo noe med en gang du legger ned fjøla
    Trenger ikke så mye ladetrykk når man har såpass med komp, trenger jo ikke å lade 2-3 kg.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  23. #346
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    blir vell en liten sotvifte på denne. men jeg skal ikke ha noe monster turbo skal bygge det så jeg får ladetrykk så tidlig som mulig og mye moment
    liker jo og sladde og herje og da ser jeg ikke poenget med og ha 100hk opp til 4000rpm også pluteslig få 500hk til det blir for dumt...
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  24. #347
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Trenger ikke så mye ladetrykk når man har såpass med komp, trenger jo ikke å lade 2-3 kg.
    Tenkte på presse med 0,5 i trykk elns Med det oppsettet han har fra før bør det gi markant resultat
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  25. #348
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    hadde sikkert vært moro det og men det har jeg aldri drevet med.sånn sett er det "lettere" med turbo
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

  26. #349
    Registrerte brukere KE40155 sin avatar
    Medlem siden
    27. juli 2010
    Sted
    Mjøndalen
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Moseby Racing Vis post
    tenkte jeg kunne legge ut en liten snik titt på prototypen av 320mm bremse settet som kommer i salg iløpet av kort tid.med brembo calipere og alu senter på bremse skivene

    synes det står jaguar på caliperen.

  27. #350
    Registrerte brukere Moseby Racing sin avatar
    Medlem siden
    07. jan. 2010
    Sted
    Setskog
    Innlegg
    972
    Antall takk

    Standard

    det gjør det.de er fra jaguar type R.det er større stempel i disse caliperene enn på volvo sine volvo sine har37mm stempel og på disse er det 40mm.disse skal også glass blåses og få ny mørke grå farge
    Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil

    Skogen Performance

    KSR.no
    Myranes.com

Side 14 av 49 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •