ja fy faen er rart du har alt i orden på kroppen med den uflaksa di på bil
ja fy faen er rart du har alt i orden på kroppen med den uflaksa di på bil
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
Om du skal ha så mye pulver at du trenger H-profil råder så anbefaler jeg deg spore opp en 2.0T eller 2,3 motor med 81 i borr. 2,5 med 83 i borr er vel i svakeste laget, de pleier å sprekke mellom sylindrene oppe ved toppdekket. Om 2.0 10V blokka er lik 2.0 20V blokka skal være usagt, det må noen andre bekrefte.
det med veggene jeg har frykta å... må vel bare ordne dem med nye orginal deler + honing da... ta en selv å selge 2stk å lete gåen 2.3 med tia.
men regner med det bør holde en god stund når motorene er ordna. har egentlig ikke mer planer en 19T, større dyser å chipen + 3"en jeg har. tengte bare når jeg først må til hadde det vært morro å fått den til å tåle juling
virker som det er ventil tikking jeg har nå. har kjørt litt med biln uten den har blitt værre, faktisk blitt stillere. men den går fortsatt ikke som den skal:(
lurer på om jeg ska prøve å hive over noen brukte løftere jeg vet er grei siden det uansett ikke koster meg annet en tid... tror om det?
biln oppfører seg sånn:
gir bunn gass å opp til ca 3000-3500omdr er det som om bremsene henger på å skjer ingen ting. får bare en blafrelyd i eksosn "brrrrrrrrr", plutselig slipper den å skyter av gårde. forslag?
kan ikke være dårlig plugger, fordeler, rotor? er det 5 coiler på den motor`n?
Subaru Impreza WRX STi Spec C MY04 (kosebil med skilt )
Volvo 940 Turbo+ ft 93mod (bruksbil)
X: Volvo V70 2.5T 00mod Perla http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1518
X: Volvo 940 GL 1994 mod
sliter nå med følgende:
- ventiltikking, var ganske mye tidligere men har gått seg til så høres nesten ikke lenger. bytte løftere kansje?
- mye trykk i kjølesystemet(virker som det er luft i det jeg ikke får ut) forslag?
-å som sagt lengre opp vil ikke biln gå orntli å fjusker bare me pådrag får den kommer?
håper noen kan komme med forslag på dette før jeg bestemmer meg for å gjøre noe spessielt med det
nå har jeg handla ny bryter til ene R-sete. sete virker fortsatt ikke, jeg vet motorene fungerer. virker som sete uten minne må ha forbindelse med sete med minne eller noe i den durn. er ikke sikker jeg:S har aldri sett noe ledninger som ligger lagtopp til elsete heller. noen som har værtborti dette å har noen kloke svar?
Fikk vite at setene ikke har noe med hverandre å gjøre. Men må si at hvis setet ditt fortsatt ikke fungerer med ny bryter, så blir jeg redd. Får prøve når jeg kommer hjem idag :O
Når det gjelder pådrag: vakumlekkasje en plass? Hadde det problemet i høst, skiftet et rør + plugger så var alt som gull igjen.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054
håper for din skyld det blir greit! du må prøve snart du å så får vi se, blir det ikke greit må vil vel prøve å hjelpe hverandre litt med løsning da men syns det er rart dette jeg:S
plugger, ledninger, rotor å foedelerlokk er helt nytt å skal være greit med mindre det er prod feil.
hvilke rør bytta du?
Ville lagt tråden din inn på lukket avdeling før du truer meg
Får vel sjekket dette i løpet av de nærmeste dagene, glemte ut at jeg skulle på jobb idag, så ble ikke noe el-sete arbeid.
Å jobbe parallelt med noen som har samme problem er greit ikke vondt ment.
Etter Vadis så er det tre pinner inni i iso-kontakten for motorstyringen på setet. Den ene skal ha pluss, den andre skal ha minus. Den tredje står det ikke noe på. Får kikke litt mer på Vadis om den kanskje skal ha en ekstra minus eller noe?
Når det kommer til vakumlekkasjen jeg hadde så var det på trykksiden, ved siden av oljekjølere. Røret går over motoren, nedover mellom girkassen og intercooler etc.. først der så går det over fra å være hardt metall til gummi (eller noe). Her hadde jeg lekkasje, men det var mest fra mitt forsøk på en uoriginal dumpventil.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054
Sklir kanskje litt OT her: Jeg er helt ny i gamet med turbo, men hvordan finner man disse vakumlekkasjene jeg stadig hører om? Lekkasje på trykkrørene vil vel blåse ut så kanskje det bobler hvis man dusjer med såpevann... men en vakumlekkasje vil vel bare suge inn såpevannet?
Må innrømme jeg ikke kjøpte R for å få mindre forbruk, men selv ved pen bykjøring bruker den en halvliter mer på milen enn gamlebilen (1l/mil vs 1.5l/mil). Hadde vært topp å spare noen kr pr mil hvis det var så enkelt som å bytte et par slanger
Når jeg har hatt problemer med lekkasjer, så har bilen jaget / kuttet under gasspådrag. En enkel måte er vel å slå seg løs med startgassen. Som regel så skal turtallet forandre på seg hvis den finner en vei inn og antennes.
Men 1,5L på bykjøring når du har hatt bilen under 2 måneder er ikke noe å klage på.
Men de andre jeg har snakket med som har V70R awd har klart seg på ca 1,3 på bykjøring.
Kan sies at 2,0 turboen min, så forteller kjørecomputeren meg 1,34L per mil, men den er litt snill, tanker jeg opp og regner ut, så treffer jeg ca 1,4L /mil. Da kjører jeg ikke hardt, og akselererer fortsatt raskere enn dem så bruker en hel flystripe på å komme opp i 50 km/t.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054
hehe var ikke ment som trugsmål nei bare håper du er mer heldig
har ikke rukket å sett mer på setene selv heller annet en å testa nye brytern, har ikke satt inn de enda heller pga vil vite alt er greit først å deretter hapå skinnpleien.
må vel seover etter lekasjer når jeg rekker det da. det som er så rart er at en dag går den som den skal å neste dag kan den være helt håpløs.
Akkurat samme problem som jeg har på ene bilen min. en dag går den, neste dag håpløs eller helt død.
78' Volvo 244
94' BMW 320 e36 cab
97' Volvo 850 Turbo
Coilen?
Vakuumlekasjer er jo ikke helt uvanlig på enden av innsuget, eller de pluggene på toppen av spjellhuset.
Kjør en nullstilling av adapsjon?
Svinghjulssensor?
Kamakselgiver?
Er jo nok av ting som kan være feil, dessverre...
tilbake til setene. Fortsatt helt dødt hos meg etter bryterbytte. Men alle motorene fungerer hvis du tvinger dem igang.
Men hvis vi ser på kontakten til setet uten memory så er det 3 kontakter inni iso-kontakten.
Mens det med memory har 4 kontakter.
Med originalt ledningsnett så genererer disse setene feilkoder hvis noe er gale.
På setet med memory så skal det ha + og - (minus) en kontakt med 10V og på den siste kontakten står det bare - (strek) når jeg sier minus så står det 0V på vadis.
Sete uten memory har pluss og minus, og den tredje kontakten har - (strek).
Hva om begge med strek må kobles sammen, samtidig som begge setene har strøm?
Kan jo hende det har noe med diagnosen å gjøre såfremt du har originalt ledningsnett.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054
vil bli en forbindelse ja.. Kontaktene må jo være der av en grunn... Synd det er utrolig vanskelig å finne koblingsskjema over dem.
Volvo XC90 2,5T - 2004 - Bruksbil
Volvo V70 2,0 LT - 1997 - R-design
Volvo S70 2,0 LT - 1998 - Prosjekt kommer
Honda Rebel 250ccm - 1998
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=2054