Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  496
Side 6 av 70 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 1743

Tråd: Legg ut dine/andres bremsepapirer og motoroppsett her

  1. #126
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    440hk med 940 grenrør ja
    Da snakker vi ^^
    Er det ikke HenrikH som visstnok skal ha bremset 460 hk på 940 rør?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  2. #127
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Er det ikke HenrikH som visstnok skal ha bremset 460 hk på 940 rør?
    jepp, stemmer det

    svetto eller hva han kalte seg hadd stor troen på 500hk+ værtfall, men han har jeg ikke sett noe til på noen forum på en god stund.
    får vell høre med euro tenker jeg, han kjenner ham
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  3. #128
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Klart det er sikkert mulig, men man får mye finere kurve med custom. Og helst effekt "litt" tidligere..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  4. #129
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Klart det er sikkert mulig, men man får mye finere kurve med custom. Og helst effekt "litt" tidligere..
    OG mindre mottrykk Mottrykk er fy-fy...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #130
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    noen som har kurver fra originale volvo rødblokk motorer?
    mener bla å ha sett "før å etter" bilder iu bilsport, men husker ikke hvilken reportasje.

    anyone?

  6. #131
    Registrerte brukere Berg Performance sin avatar
    Medlem siden
    20. jan. 2010
    Sted
    Mo i Rana
    Innlegg
    1.052
    Antall takk

    Standard

    Har noen fra B21A og AT i forhold til hverandre og fra B21E og B21ET om det skulle være interesant ?

  7. #132
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    05. april 2010
    Sted
    Haugesund
    Innlegg
    86
    Antall takk

    Standard

    Noen så har bremsepapirer på ein lett-trimma b21 me mekanisk insprøytning?

  8. #133
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Legger ut tallene fram siste bremsing av 242R6 min, utført på bjørnstad bil 13 Mai.

    Bremset da 713Nm og 568hk på hjulene.

    Kjører med 1.35 i ladde trykk. var mere og hente men måtte gi oss da jeg har kun 3" eksos så det begynte og bygge mottrykk.

    Oppsettet i motoren er:
    Spm råder,
    JE custom stempler.
    Portet topp.
    Slipte orginal kammer,har ikke data på kammene i hode. stilt til 1.65 på innsug og 1.5 på eksos.
    Turbo er en garret gt4088bb.
    electromotive data sprut. bilen er mappet av Km Technics.

    Vil rette en stor takk til Kjell olav på bjørnstad som stilte opp og kjørte benk til meg sent fredags kveld.

    skal legge ut bremse papirer når jeg får di tilsendt..
    Sist endret av Steffen_82; 19/05/11 kl 14:18 Begrunnelse: skriveleifer

  9. Takk JEPS takket for denne posten
  10. #134
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen_82 Vis post
    Legger ut tallene fram siste bremsing av 242R6 min, utført på bjørnstad bil 13 Mai.

    Bremset da 713Nm og 568hk på hjulene.

    Kjører med 1.35 i ladde trykk. var mere og hente men måtte gi oss da jeg har kun 3" eksos så det begynte og bygge mottrykk.

    Oppsettet i motoren er:
    Spm råder,
    JE custom stempler.
    Portet topp.
    Slipte orginal kammer,har ikke data på kammene i hode. stilt til 1.65 på innsug og 1.5 på eksos.
    Turbo er en garret gt4088bb.
    electromotive data sprut. bilen er mappet av Km Technics.

    Vil rette en stor takk til Kjell olav på bjørnstad som stilte opp og kjørte benk til meg sent fredags kveld.

    skal legge ut bremse papirer når jeg får di tilsendt..
    Tja da begynner det jo å bli tålig med effekt i tralla di nå Steffen VE på nærmere 200% eller no sånt kan jeg tenke meg?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  11. #135
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Tja da begynner det jo å bli tålig med effekt i tralla di nå Steffen VE på nærmere 200% eller no sånt kan jeg tenke meg?
    Begynner og hjelpe på nå ja
    Hva er VE??

  12. #136
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen_82 Vis post
    Begynner og hjelpe på nå ja
    Hva er VE??
    Volumetric Efficiency . Fyllingsgraden i sylinderene.

  13. #137
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Volumetric Efficiency . Fyllingsgraden i sylinderene.
    aha.. er ikke helt inne på alle disse forkortelsene

    Men regner med fylligsgraden fikk jobbe litt ja men er mere og hente.. ståltopp pakning og større eksos så ser man vel kansje 700hjul hk

    men trur det holder nå, bedre med litt mindre effekt og bedre holdbarhet

  14. #138
    Registrerte brukere JEPS sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    Sulitjelma
    Innlegg
    439
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Berg Performance Vis post
    Har noen fra B21A og AT i forhold til hverandre og fra B21E og B21ET om det skulle være interesant ?
    ja gjerne, jeg har et papir fra en (tror det var) b23e som er trimmet litt, så vil gjerne sammenligne

  15. #139
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Steffen_82 Vis post
    aha.. er ikke helt inne på alle disse forkortelsene

    Men regner med fylligsgraden fikk jobbe litt ja men er mere og hente.. ståltopp pakning og større eksos så ser man vel kansje 700hjul hk

    men trur det holder nå, bedre med litt mindre effekt og bedre holdbarhet
    Ja du får kjøre pent Så slipper man knust bunnpanne osv
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  16. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    24. jan. 2010
    Sted
    Sortland, Norway, Norway
    Innlegg
    51
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Ja du får kjøre pent Så slipper man knust bunnpanne osv
    hehe. skjønner ikkje heilt hva du snakke om

    har jo ny bunnpanne i år skal sveise i ny bunndel på den gamle, så har jeg ei i reserve

  17. #141
    Registrerte brukere Teebob sin avatar
    Medlem siden
    13. juni 2010
    Sted
    Fusa, Hordaland
    Innlegg
    142
    Antall takk

    Standard Husmortrim

    230FK med BSR optiflow kit, 3"JT med 2 potter, uten kat.
    Ecomax og 1bar ladd, ellers helt orginal.
    206hk@4900rpm
    380nm@3300rpm

    Samme motor, bare 19t turbo, vx3kam og 0.8 bar ladd.
    219hk@5600rpm
    346.5nm@3450rpm.

    Skal se om jeg får scannet utskriftene..
    -77 Volvo 245L, bruksveteranen..
    -08`Audi A8 4.2 TDI, Kommer for salg fortløpende.
    -06`Skoda Octavia 4x4, Konebilen.
    x-96`945, 601rød, 300kit - Solgt
    x-75`242 3x240/245 Turbo, 2x740 ,2x940/945 Turbo, og et par japse pendlerbiler..

  18. #142

    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    83
    Antall takk

    Standard 16v bremsing med gt3071r


  19. Takk Holck takket for denne posten
  20. #143
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teebob Vis post
    230FK med BSR optiflow kit, 3"JT med 2 potter, uten kat.
    Ecomax og 1bar ladd, ellers helt orginal.
    206hk@4900rpm
    380nm@3300rpm

    Samme motor, bare 19t turbo, vx3kam og 0.8 bar ladd.
    219hk@5600rpm
    346.5nm@3450rpm.

    Skal se om jeg får scannet utskriftene..
    Hva syns du funka best? Prøvde du 19t-oppsettet på 1bar? Jeg har en 531-topp med alt nytt og slipt kam fra KM-cams, samt en 19t jeg skal slippe oppå en original FK og ladde rundt en bar selv. Godt å se hvor landet ligger så jeg vet hva jeg har i vente.

  21. #144
    Registrerte brukere Magnum sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Nyirke
    Innlegg
    543
    Antall takk

    Standard

    Bremset motoren i driftebilen for en mnd siden
    505hk og 645nm på hjula @ 1.5 bar på e85
    kurve kommer snart

    b230 blokk med betong
    wiseco 96.30 stempler
    h-råder
    arp bolter
    mekanisk topp med rf ventiler, doble fjører og portet av Tommy Luhr
    Precision snurre

  22. #145
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av andersg Vis post
    Hva syns du funka best? Prøvde du 19t-oppsettet på 1bar? Jeg har en 531-topp med alt nytt og slipt kam fra KM-cams, samt en 19t jeg skal slippe oppå en original FK og ladde rundt en bar selv. Godt å se hvor landet ligger så jeg vet hva jeg har i vente.
    Hvis du har fått en kam slipt til turbobruk av KM kan du vel fint spandere på den ei større snurre Med et brukanes puls-splitt grenrør begynner den nok ikke å ladde serlig senere enn en 19T. Og du får atpåtil kanskje mere effekt på samme laddetrykk
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  23. #146
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. mars 2010
    Sted
    Tønsberg
    Innlegg
    3.019
    Antall takk

    Standard

    Du har helt rett, men når man får tilbudet om en 19t som har gått tosifra antall timer for to-tre lapper er det liksom greit. Men gromt grenrør og spenstigere turbo hadde vært særs trivielt. Mye vil ha mer, sier ifra hvordan det går.

  24. #147
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av skulb Vis post
    Se her ja!
    325 hk v/ 4000 o/min.
    Tenker bilen med denne er artig, effektiv, rask og har skikkelig god respons.
    Kjekt å se. Grattis.

  25. #148
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Teebob Vis post
    230FK med BSR optiflow kit, 3"JT med 2 potter, uten kat.
    Ecomax og 1bar ladd, ellers helt orginal.
    206hk@4900rpm
    380nm@3300rpm

    Samme motor, bare 19t turbo, vx3kam og 0.8 bar ladd.
    219hk@5600rpm
    346.5nm@3450rpm.

    Skal se om jeg får scannet utskriftene..
    Her ser vi hvor viktig er er å lade så mye som mulig.
    Du har mistet 33,5 NM fra 3300 o/min og har derfor tapt akselerasjonsevne.
    Hvis du ser etter så har du vel mindre enn 206 hk v/ 4900 o/min på siste oppsettet også?
    Du har altså fått en tregere bil som akser dårligere enn før opp til ca. 5000 o/min og så akser den ørlite bedre enn før fra 5000 o/min til 5600 o/min.
    Dette er måten å trimme NED og bli frakjørt på.

    Har sagt det før og sier det igjen. Ladetrykk er alt på milde turbomotorer.

  26. #149
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.633
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Om hjulene har en svinghjulseffekt, vil de jo ikke En bremset effekt er en bremset effekt, tviler sterkt på at de juger 100 hester. .
    Uenig med du der.
    Høykompgutta effektmåler på lette svep som ikke bruker mer enn ca. 8 sek. fra 3000 o/min til turtallsperre. Dette går så fort at intercooleren kjøler godt, ingenting blir særlig varmt og datasprutet gir ikke ekstra fuel for kjøling og senker heller ikke tenningen ugunstig mye. Dette gir maksimalt høyt makseffekttall, nøyaktig "slik som ungdomen lika".

    Dagen etter på gate eller bane er det helt andre forhold og datasprutet kompenserer maksimalt med mer fuel og mindre tenning og motoren produserer MYYE mindre effekt.
    Jeg vet om folk som har bremset 700 hk med turbo som kun har 500 hk kapasitet og andre som har bremst 500 + hk i motorbenk og så 300 + på hjulene noen uker etterpå.

    Det kryr med useriøsitet, dessverre.

  27. #150
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Uenig med du der.
    Høykompgutta effektmåler på lette svep som ikke bruker mer enn ca. 8 sek. fra 3000 o/min til turtallsperre. Dette går så fort at intercooleren kjøler godt, ingenting blir særlig varmt og datasprutet gir ikke ekstra fuel for kjøling og senker heller ikke tenningen ugunstig mye. Dette gir maksimalt høyt makseffekttall, nøyaktig "slik som ungdomen lika".

    Dagen etter på gate eller bane er det helt andre forhold og datasprutet kompenserer maksimalt med mer fuel og mindre tenning og motoren produserer MYYE mindre effekt.
    Jeg vet om folk som har bremset 700 hk med turbo som kun har 500 hk kapasitet og andre som har bremst 500 + hk i motorbenk og så 300 + på hjulene noen uker etterpå.

    Det kryr med useriøsitet, dessverre.
    Ser bare på bilen til en kamerat som vi klarte å bremse over 200 hk på ved å la bilen kjøle seg ned en stund etter forrige pull og endre på pull-motstanden. Dette var en original B230FK med oppjustert ladetrykk. I realiteten har den ikke stort mer enn 160-170 hk over lengre tid når turbo/intercooler er varm eller når pullet er stort lengre enn 1. gir og 2. gir...

Side 6 av 70 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 16 56 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •