Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  384

Vis meningsmålingsresultat: Produsere?

Velgere
414. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • JA! De skal jeg LETT ha!

    372 89,86%
  • Nei, takk.. ellers takk

    42 10,14%
Side 35 av 77 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste
Viser resultater 851 til 875 av 1921

Tråd: Nye JP MK18 8,5X18" fra AFL.no BILDER AV FERDIG FELG PÅ BIL

  1. #851
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    26. jan. 2011
    Innlegg
    20
    Antall takk

    Standard

    Kommer det fler av disse felgene for salg?

  2. #852
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    står litt tidligere i tråden at det kommer en ny ladning med felger i april/mai...
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  3. #853
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Hmm er det slik at 240 buene må valses bak..?.. hva om en setter en 240 aksel på 140? må en valse 140? Tog du an?

    Om et er 0 på JP felgene og 6 på disse så bygger dem vel litt mere inn også...
    takker for svar..

  4. #854
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Med ET6 så bygger de lenger inn enn ET0.
    Sist endret av Joakim-G_R; 13/02/11 kl 11:39
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  5. #855
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Med ET6 så bygger de lenger ut enn ET0.
    Nope ! Stikk motsatt

  6. Takk yengis takket for denne posten
  7. #856
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Ja det er sant. Tenkte -6 jeg
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  8. #857
    Registrerte brukere Friksen sin avatar
    Medlem siden
    06. aug. 2010
    Innlegg
    238
    Antall takk

    Standard

    Jepp hva det jeg tenkte også.. så kansje man slepper og skjære og dra i skjermen!?!
    Har en relativt strøken 140 så vil sleppe og gjøre det..

  9. #858
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Friksen Vis post
    Jepp hva det jeg tenkte også.. så kansje man slepper og skjære og dra i skjermen!?!
    Har en relativt strøken 140 så vil sleppe og gjøre det..

    Heller håpløst da om du ikke har orginalfjærer på bilen.

    Må garantert ha 240 bakaksel om du skal ha på disse hjula,mest trolig subber det i kanten da også.

  10. #859
    Turbo_K sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Strømmen
    Innlegg
    320
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Terje1 Vis post
    Heller håpløst da om du ikke har orginalfjærer på bilen.

    Må garantert ha 240 bakaksel om du skal ha på disse hjula,mest trolig subber det i kanten da også.
    Jeg hadde en gang i tiden en '72 144 med 100+ Penta 7x15 ET1, med 205/55-15. Det subba bak det også, både på 240'n og 140'n. Det var med originale hjulbuer. Da kan dere jo tenke dere selv hvordan det vil bli med 8,5x18 med et6. 140'n var ikke senka engang. Disse Ocean-hjula krever nok ganske kraftig massasje av hjulbuene bak.

  11. #860
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    har kjørt med 8,5x18 med ET10, krevde kun fjerning av ca. halve kanten på hjulbuen bak.. Og dette med et understell som var orginalt og 20år gammelt. Så kraftig massasje er vel litt å ta i

  12. #861
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.197
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    har kjørt med 8,5x18 med ET10, krevde kun fjerning av ca. halve kanten på hjulbuen bak.. Og dette med et understell som var orginalt og 20år gammelt. Så kraftig massasje er vel litt å ta i
    På en 140?

  13. #862
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Har selv kjørt med 8,5" jp på 140 med 140 bakaksel.

    Hele kanten var fjerna på den,noe som er meget ukurant. og mener å huske at dekket tok i da også.(225/35)

    Mulig det er bedre på de første 140ene som har bakakseln lengre foran,men ukurant blir det nok uansett.

    Har flytta frem bakakslingen på 242n min jeg,ser bedre ut+ at det blir bedre med plass i bakkant av felgen(er jo der det tar i først)

  14. #863
    Registrerte brukere roger turbo sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    N-Trøndelag
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Det var det jeg var redd for ja, må vell bytte til 240 aksling på 142n da, for å få på JP hjulan.
    Volvo 745glt turbo (solgt)
    Volvo 142 71mod. bruksbil
    Volvo 244 84mod. lett prosjekt
    Volvo 242 80mod. turbo prosjekt

  15. #864
    Utestengt
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Namdalen
    Innlegg
    410
    Antall takk

    Standard

    Om ikke du får plass Roger Turbo. Så kan jeg handle av deg jp hjula hehe

  16. #865

  17. #866
    Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    1.553
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Terje1: åssen flytta fram bakaksel?
    Det har vel du også gjort om jeg ikke husker feil... Monterte ikke du justerbare momentstag fra ipd
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

  18. #867
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. aug. 2010
    Sted
    Verdal
    Innlegg
    1.459
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    Terje1: åssen flytta fram bakaksel?

    sånn generelt:

    Ved real senk så havner bakakslingen langt bak i forhold til hjulbuen,dette ser rart ut og om den flyttes frem så blir det også bedre plass til felger/dekk.

    Dette pga at det er i bakkant det først blir trangt.

    Borr nye hull i bærebroene(sveis igjen de gamle evt) og kort momentstaga evt bygg de om til justerbare.

    Kommer an på hvor mye den flyttes,men skal være noe å gå på ang mellomakslingen.

    Mener at ved real senk er 15mm ganske optimalt.

    De første 140ene hadde bakakslingen lengre frem orginalt,men er ikke sikker på hvor stor forskjellen er..

  19. #868
    Registrerte brukere roger turbo sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    N-Trøndelag
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 242 Vis post
    Om ikke du får plass Roger Turbo. Så kan jeg handle av deg jp hjula hehe
    He he, plass ska d bli ja
    Volvo 745glt turbo (solgt)
    Volvo 142 71mod. bruksbil
    Volvo 244 84mod. lett prosjekt
    Volvo 242 80mod. turbo prosjekt

  20. #869
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Innlegg
    16
    Antall takk

    Standard

    Har de fortsatt noen på lager? sitter og skal bestille.

  21. #870
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av volvorsport Vis post
    på en 140?
    240

  22. #871
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. mai 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    45
    Antall takk

    Standard

    Det er tomt for først runde, men runde 2 kommer Ang. dekk dim å blir det nok 225-35-18 for min del, 215 blir alt for mye dekkstrekk for min del.... mulig jeg kjører høyere profil om de blir brukt som vinterfelger da... hvem vet...

  23. #872
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av V90 Vis post
    Det har vel du også gjort om jeg ikke husker feil... Monterte ikke du justerbare momentstag fra ipd
    joa justerbare momentstag ja men ville ikke kalle det "Flytting av mellomaksel"

  24. #873
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Var ikke mellomakselen han hadde flyttet.

    Jeg ville nok kanskje ha korta inn mellomakselen tilsvarende også, syns ikke det er SÅ mye den kan ri frem og tilbake, og litt må man vel ha igjen for fjøringsveien?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  25. #874
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Var ikke mellomakselen han hadde flyttet.

    Jeg ville nok kanskje ha korta inn mellomakselen tilsvarende også, syns ikke det er SÅ mye den kan ri frem og tilbake, og litt må man vel ha igjen for fjøringsveien?
    mente selvfølgelig BAKakselen men det skjønte vell de fleste

  26. #875
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. feb. 2011
    Innlegg
    31
    Antall takk

    Standard

    Passer disse på 940 stv med Lesjöfors 40mm rund baut og 225-35-18, uten modifikasjoner?

Side 35 av 77 FørstFørst ... 25 33 34 35 36 37 45 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •