Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 14 av 35 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste
Viser resultater 326 til 350 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #326
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    hvilke forskjellige "stage" er det og det målet på en t3 turbin?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  2. #327
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av jonass Vis post
    hvilke forskjellige "stage" er det og det målet på en t3 turbin?
    Det er/var følgende, men Turbonetics har gått over til F1 eksoshjul nå.
    For mål så må du eventuelt google.

    STD T3
    Stage II
    Stage III
    Stage V

  3. #328
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Har nå bestilt meg ny turbo til 16V'n. En Precision SC6265SPR 62mm billet kompressor og 65mm turbin, selvfølgelig med keramiske kulelager. Skal ifølge flere klare 700WHP og billet kompressorhjulet er mer effektivt!! Blir spennende å prøve, tror denne kan bli sint!

  4. #329
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har nå bestilt meg ny turbo til 16V'n. En Precision SC6265SPR 62mm billet kompressor og 65mm turbin, selvfølgelig med keramiske kulelager. Skal ifølge flere klare 700WHP og billet kompressorhjulet er mer effektivt!! Blir spennende å prøve, tror denne kan bli sint!
    Det kan bli spennende, ja! Sørg for å poste noen videoer av resultatet da!

  5. #330
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det kan bli spennende, ja! Sørg for å poste noen videoer av resultatet da!
    Blir nok lenge til bilen er helt ferdig kjøreklar, men skal vel klare å skaffe frem en film eller 2.

  6. #331
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    billiet hjul er jo raske å spole opp. så med 16vn så fyrer nok den godt opp
    du får slenge ut bilder / info av bygget
    One Ring to rule them all

  7. #332
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Hva kalles flensen til DP på en k27 og hvor kan dette skaffes??

  8. #333
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    08. jan. 2010
    Innlegg
    615
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av GMV Vis post
    Har nå bestilt meg ny turbo til 16V'n. En Precision SC6265SPR 62mm billet kompressor og 65mm turbin, selvfølgelig med keramiske kulelager. Skal ifølge flere klare 700WHP og billet kompressorhjulet er mer effektivt!! Blir spennende å prøve, tror denne kan bli sint!
    har du sjekka ut compturbo.com?

  9. #334
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av rogern Vis post
    har du sjekka ut compturbo.com?
    Ja, har det. Men har ikke hørt så mye om de, derfor falt valget på Precision.

  10. #335
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Ikke noe dårlig valg akkurat det
    One Ring to rule them all

  11. #336
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Compturbo er vel "gamle" ITS?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #337
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Hva kalles flensen til DP på en k27 og hvor kan dette skaffes??
    Det varierer litt. Min er uten intern wastegate og den har en 6- bolts flens.



    Til den passer Garrett GT32 6- bolts discharge flensen på:
    http://www.verociousmotorsports.com/...-Flange-6-Bolt

  13. #338
    Registrerte brukere GMV sin avatar
    Medlem siden
    05. feb. 2010
    Sted
    Skatval, Norway
    Innlegg
    3.476
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Ikke noe dårlig valg akkurat det
    Håper ikke det.
    Den nye SC serien med billet compressorhjul har fått mye skryt over dammen og hos søta bror ihvertfall. Var inne på Borg Warner S362 eller S366 ei stund, men de kan ikke leveres med kulelager pr dags dato og koster noen kroner mer....

  14. #339
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Når vi likevel har så mange som kjenner til K27 her, kan noen fortelle meg hvilke flenser dette er?

    Hadde vært morsomt å kjøpt en slik turbo, men dette likner ikke noen ting jeg har sett før.. Går utblåset av wastegaten rett ut, eller er det bare et servicelokk på det øverste bildet?

    Og på det andre, dette er vel ingen T3 flens?





    EDIT: Finnes det overganger å få kjøpt kanskje?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  15. #340
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Hmm, den der var snodig. Forskøvet T3 flens inn og 4- bolt ut med "manglende" wastegate hull.

  16. #341
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Ja, den er ikke lik den du har i det hele tatt på turbinsiden.. :s
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  17. #342
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    har du bilde av fronten på den?
    Merklig det ikke stod noe på eksoshuset. det pleier det. er den gammel?
    One Ring to rule them all

  18. #343
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Niks, den er ikke gammel. Den er lik de du liker med antisurge, men jeg fatter ikke hva som skjer med turbinhuset..
    Sist endret av ArneR; 01/03/10 kl 17:34
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  19. #344
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    same shit. Kjør på
    Så jo ny ut. så da er det nok av den nyere typen som er ekstremt lettdreven
    (men hvorfor er den byttet ut? Nye lagre etc i den? lastebil folket bytter ikke turboer i unøden. så enten er de nyoverhalte med nye lagre. ellers så trenger de nye lagre ( som oftets 500-800kr:P).
    One Ring to rule them all

  20. #345
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Denne skal være ny og ubrukt.. Må si det frister å kjøpe, men hva gjør man med flensene?

    Finnes det andre turbinhus å få kjøpt til de?
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  21. #346
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Du lager da bare flenser?
    Har sett den innløps flensen på turbinen før. Om det kan være samme som på no bmw tror jeg faktisk
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  22. #347
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Drit nå i flensen da. er sikkert T3. bare bore 2 nye hull og flytte skruene. Eksosen er jo simpel å finne flens til.

    Fant bilde på mobilen min i stad av min. savner den under forbikjøringer gitt
    One Ring to rule them all

  23. #348
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    kjørte du med orgninal cooler tbo?
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  24. #349
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    nei æsj? alu cooler der gitt... men den ligger skjult. Alt som blinker tar kråka og bt vettu
    One Ring to rule them all

  25. #350
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    Haha ja. Min blir også skjult ja, undres nesten om jeg skal male kompressor huser på turbon svart.
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

Side 14 av 35 FørstFørst ... 4 12 13 14 15 16 24 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •