hvilke forskjellige "stage" er det og det målet på en t3 turbin?
hvilke forskjellige "stage" er det og det målet på en t3 turbin?
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Har nå bestilt meg ny turbo til 16V'n. En Precision SC6265SPR 62mm billet kompressor og 65mm turbin, selvfølgelig med keramiske kulelager. Skal ifølge flere klare 700WHP og billet kompressorhjulet er mer effektivt!! Blir spennende å prøve, tror denne kan bli sint!![]()
billiet hjul er jo raske å spole opp. så med 16vn så fyrer nok den godt opp
du får slenge ut bilder / info av bygget![]()
One Ring to rule them all
Hva kalles flensen til DP på en k27 og hvor kan dette skaffes??
Volvo 945 96.mod.Bruksbil/prosjektbil "FamilyRacer"
745 92.mod.konebil
Ikke noe dårlig valg akkurat det
One Ring to rule them all
Compturbo er vel "gamle" ITS?
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Det varierer litt. Min er uten intern wastegate og den har en 6- bolts flens.
Til den passer Garrett GT32 6- bolts discharge flensen på:
http://www.verociousmotorsports.com/...-Flange-6-Bolt
Når vi likevel har så mange som kjenner til K27 her, kan noen fortelle meg hvilke flenser dette er?
Hadde vært morsomt å kjøpt en slik turbo, men dette likner ikke noen ting jeg har sett før.. Går utblåset av wastegaten rett ut, eller er det bare et servicelokk på det øverste bildet?
Og på det andre, dette er vel ingen T3 flens?
EDIT: Finnes det overganger å få kjøpt kanskje?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Ja, den er ikke lik den du har i det hele tatt på turbinsiden.. :s
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
har du bilde av fronten på den?
Merklig det ikke stod noe på eksoshuset. det pleier det. er den gammel?
One Ring to rule them all
Niks, den er ikke gammel. Den er lik de du liker med antisurge, men jeg fatter ikke hva som skjer med turbinhuset..![]()
Sist endret av ArneR; 01/03/10 kl 17:34
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
same shit. Kjør på
Så jo ny ut. så da er det nok av den nyere typen som er ekstremt lettdreven
(men hvorfor er den byttet ut? Nye lagre etc i den? lastebil folket bytter ikke turboer i unøden. så enten er de nyoverhalte med nye lagre. ellers så trenger de nye lagre ( som oftets 500-800kr:P).
One Ring to rule them all
Denne skal være ny og ubrukt.. Må si det frister å kjøpe, men hva gjør man med flensene?
Finnes det andre turbinhus å få kjøpt til de?
'83 242
'92 BMW 325i coupe
'92 BMW 325td coupe
Du lager da bare flenser?
Har sett den innløps flensen på turbinen før. Om det kan være samme som på no bmw tror jeg faktisk
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
Drit nå i flensen da. er sikkert T3. bare bore 2 nye hull og flytte skruene. Eksosen er jo simpel å finne flens til.
Fant bilde på mobilen min i stad av min. savner den under forbikjøringer gitt
![]()
One Ring to rule them all
kjørte du med orgninal cooler tbo?
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T
nei æsj?alu cooler der gitt... men den ligger skjult. Alt som blinker tar kråka og bt vettu
![]()
One Ring to rule them all
Haha ja. Min blir også skjult ja, undres nesten om jeg skal male kompressor huser på turbon svart.
Kawasaki kfx 450r
BMW E39 525T