Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 91 av 206 FørstFørst ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 191 ... SisteSiste
Viser resultater 2.251 til 2.275 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

nye elspeil ankommet casa de Kodja. disse da MED varme! blir vell fryktelig redd for at jeg må lakkere opp speilhusa her gitt i og med at de er noget slitt i forhold til de nye speilene jeg har fra før på bilen. kan jo ikke kjøre rundt med matte å fæle speilhus glassene er heldigvis bra og ledningsnett og alt komplett uklippet. skal bli godt å montere får vell kjøpe meg noe lakk og grunning i løpet av uka kanskje.

Registrerte brukere V90 sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Du skulle jo ha hatt tidsriktige speil på 242n din! Hva skal du med varme i glassene når du ikke kommer til å kjøre bilen om vinteren...?
    Gamle biler blir ødelagt om de ikke brukes, mens nye biler blir ødelagt om de brukes...
    Prosjekttråd;
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...mod-It-s-alive!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

bilen blir kjørt året rundt. har gamletypen elspeil liggende(forørig til salgs). men tidligere eier har montert nytypen før jeg fikk den og da har det blitt borret opp noe hull så med gamletypen speil så kommer der vann inn. dessuten liker jeg de nye bedre

Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

må si jeg savner varme i speilene jeg også av og til
    men du skal vel ikke fjerne den informative teksten fra ene speilet ? ..
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

må bytte ut glasset og det koster fort 700+/- så blir ikke med det første. men skulle jeg had tekst ville det blitt: ''i say bye bye to you german junk.''

6. Takk degocostly takket for denne posten
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Antall takk

Standard

"Objects in mirror are loosing"
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    "Objects in mirror are loosing"
    SOLGT! den var knall!!!!

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

da er bilen rydda, skal vaskes MEGET godt i kveld. permen med dokumenter på deler og hjulkontroll og papirer på senkefjærene er funnet fram. gamle 240 kataloger medbringes også. for i morgen skal jeg innom Biltilsynet i trondheim for å få godkjent senking og diverse. på en fredag av alle ting
    det som står på planen som jeg tenkte å få godkjent nå er:
    originale Spacere
    justerbare momentstag\ -panhardstag
    25\23mm krengestag
    16" Hydra felger 205\55-16 profil på conti dekka.
    lesjøfors senkefjærer
    ev. palm beach rattet om de ikke trenger videre dill å dall rundt det annet enn at de ser at det er et originalt volvo ratt.
    aner ikke om de skal godkjenne c70 setene, men får nå spørre sånn i all hast om de ikke tenker over det hehe
    skal bli interessant å se hvordan de mottar bilen og hvordan det går å få godkjent ting.

Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Blir nok avskilta på stedet skal du se

Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Antall takk

Standard

Du har orden på papirene, og en god dialog med folka, så det der går nok som smurt
    Lykke til!
    -88 240 hobby bilen

Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takker for det. ja det jeg er mest spent på er setene som sagt. 200kr på selvvask nå. bør være ren nok vaska så gæli at litt av lakken flassa steike det må jeg få lakka over i helga

Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Antall takk

Standard

Ja, lykke til med godkjenningen din. Om setene er skikkelig festet blir det vel ikke noe problem å få dem godkjent.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

takk for det Karl. meeen...

btw. ser pæra på høyresida ikke lyser, tok to bilder men la seff ut det der jeg ikke hadde justert pæreholdern så den lyste
    det gikk ikke helt igjennom.

1) caster ikke var justert i henhold. og det er jo fordi den rent fysisk ikke kan justeres heller. så måtte innom Kverneland bil nå å få et skriv fra de om at den ikke er justerbar på denne biltypen.
    2) hadde for mye lux på bilen i fronten. så må ta bort de to bøttelyktene ved godkjenning neste gang nå. null problem. skrur de bare på igjen etterpå
    3) total sporvidde bak ble for høy pga spacere. det var tillatt med: 1370mm. jeg hadde 1390 med ET25 Hydra felger og 2x20mm originalspacere. så må finne dokumentasjon eller få et svar fra Volvo at det godkjennes. var innom Kverneland bil etter kontrollen også å prøvde å finne dette, men de fant ikke og sa også at det aldri har vært med noe spes papirer på disse annet enn det som står i delekatalogene. så skal sende en mail til en frøken i Volvo og høre om hun finner eller kan skrive en godkjenning på de. for dette er jo alt originalutstyr og burde gå glatt igjennom i mine øyne. er jo en sporøkning på 20mm ut over det som er pregodkjent fortrinsvis uten spacere som her...

ellers var jo opplevelsen med biltilsynet veldig grei. saklig og bra måte de så på bilen og framstilte avslaget på godkjenningen så skal bare få tak i papirer på noe vis og innom en gang til snart tenker jeg. få dette ferdig før jeg starter å hive i en FK motor midt inni det. de sa ingenting imot på justerbare momentstag\panhardstag eller C70 setene. null problem. setene trenger ingen godkjenning så lenge de er montert i henhold og sikkert.
    dog har jeg 1 mnd på meg før det blir avskiltningsbegjæring pga kontrollens resultat. ellers får jeg hive av spacere samme som lyktene, dra å godkjenne og montere tilbake igjen. ser det ikke verre enn det. er jo originalutstyr solgt i 30-40 år så burde nå være null problem.

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Hiv på noen smalere stålfelger eller noe slikt da? Da bli jo ikke sporvidden økt like mye. Synd at det ikke gikk igjennom..

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Hiv på noen smalere stålfelger eller noe slikt da? Da bli jo ikke sporvidden økt like mye. Synd at det ikke gikk igjennom..
    ja synd. men får prøve å skaffe dokumenter på at det skal gå bra. hvis ikke får jeg hive på stålfelg med piggdekk ja til godkjenningen og så hive på de felgene der igjen. men er så Gidd å hive av og på dekk...

Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Antall takk

Standard

Like "gidd" det som å plukke av alt så den ikke blir avskilta, og deretter sette det på igjen etter kontroll da?

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

jojo, men må jo innom å få godkjent det og jeg VIL ha godkjent det med alt det der, seff uten bøttelyktene som er lite å prøve å finne noe måte å godkjenne. men spacere/20mm økning ut over sporvidden bør kunne gå bra... får nå se. hvis ikke så får jeg hive meg rundt kvelden før jeg nærmer meg fristen å kjøre inn med STYGGE stålfelger og piss...

Registrerte brukere Olav'en sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Voss - Hordaland
    Antall takk

Standard

Spacer satsen blei vell solgt i sammenheng med virgo felgene?
    Dei er vell kanskje smalere en hydra felgene og blei dermed godkjent?

Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Antall takk

Standard

Det var nå greit med setene da i alle fall

Er litt spent på om du får godkjent spacerene til slutt. Trodde det skulle være en grei sak siden det er originalt. Man får ikke godkjent disse på en 245, eller har jeg misforstått? Skulle gjerne hatt slike på stv min.

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Olav'en Vis post
    Spacer satsen blei vell solgt i sammenheng med virgo felgene?
    Dei er vell kanskje smalere en hydra felgene og blei dermed godkjent?
    ikke levert til Virgo spesielt nei. Virgo er 6"brei 15" store med ET20 slik som Gemini\Alaska er 7" brei 16" store med ET20 også.
    er til alle felger, ikke spesifisert noe. ser i originalkatalogen fra den tiden de kom så var minimum\maxium offset\ET på originalfelgene der og da tenker jeg alle i katalogen... på ET\offset 20. Hydra 16" har ET25 6,5" brei. dog blir det selv med ET20 en økning over godkjent sporvidde på 10mm. og det må jo finnes eller kunne gies en godkjenning på dette i og med at man øker 10-20mm over max sporvidde på 1370mm. til 1390mm med ET25 felger og spacere og 1380mm med ET20 felger som solgt som Originaltilbehør da disse først kom. Hydra kom jo litt senere da til 940, men fremdeles bolt-on felger type originale.

Sitat Opprinnelig postet av Karl Vis post
    Det var nå greit med setene da i alle fall

Er litt spent på om du får godkjent spacerene til slutt. Trodde det skulle være en grei sak siden det er originalt. Man får ikke godkjent disse på en 245, eller har jeg misforstått? Skulle gjerne hatt slike på stv min.
    setene berget greit ja. topp det. så derfor var jeg litt overrasket at spacere ikke gikk igjennom. står i originalkatalogen at spacere kun er til 244, vil da si sedan\cupe karroseriet. men på en annen katalog står det kun 240 serien. skal legge inn bilder så du\dere får se når jeg kommer hjem enten i kveld eller i helga
    har sendt en mail til Volvo nå som ble litt lang men med masse papirer med kopier av det jeg har rundt spacere og sporvidde m.m. så får se hva det blir utav det. gir meg ikke med det første som dere vet som har fulgt meg en tid hehe

Edit: fikk faktisk svar om at personen jeg sendte mail til skulle ta dette videre så jeg fikk et korrekt svar. forventet ikke så rask feedback selv så liten som det var. så da er det i alle fall inne i systemet og skal behandles.

Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Antall takk

Standard

Hvor mye lux er tillatt? Hvis du faila der, så gjør hvertfall jeg det
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Hvor mye lux er tillatt? Hvis du faila der, så gjør hvertfall jeg det
    aner ikke. stod notert 480lux i kontrollpapiret men om det er det jeg har eller det som er tillatt vet jeg ikke

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    aner ikke. stod notert 480lux i kontrollpapiret men om det er det jeg har eller det som er tillatt vet jeg ikke
    480 maks tillatt...

se om du finner et tall på hellalyktene, står noe sånn som 17,5. Finn et tilsvarende på originallykteglassene på 242, og legg sammen alle 4. Det skal ikke overstige 100. 100= 100% . 100%=480lux

Moderator Børge Vikebø sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Nordhordland, Norway
    Antall takk

Standard

ryktes forøvrig at 240 har 20% på forlyktene, noe som ved hella 3000 gir 115% som er over 500lux.

Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Antall takk

Standard

Jeg har slike spacere som du har på den blå 240 min. Om du finner ut noe om de kan brukes på stv så gi meg et tips. Alt jeg har sett til nå tyder på at det ikke lar seg gjøre.

Side 91 av 206 FørstFørst ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 191 ... SisteSiste

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •