Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 45 av 45

Tråd: motorvalg i 240 stv ?

  1. #26
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Det hadde vært sykt ;p

  2. #27
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Problemet med vankel er vel at de sjelden blir tatt vare på, kjørt slik de skal..?

    Ville prøvd meg med en V8 fra S80 eller XC90 jeg, begynnte å planlegge en slik i min 240, men prioriteringene ville det anderledes.. dog en stor motor igjen da...
    2,5l V6 fra alfa romeo? kjekk turtallsmaskin.. i utgangspunktet uten turbo,
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  3. #28
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    kanskje jeg banner litt nå, men hva med noe Vtec motor?
    Tålig turtallsvillige veps de der.
    Vet ikke helt hvilke volum man får i dem, men bør vel helst ha litt volum på motoren for å løpe rundt med et 240 skall på kroppen
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  4. #29
    Registrerte brukere Ove B sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    hordaland
    Innlegg
    447
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Morgis Vis post
    kanskje jeg banner litt nå, men hva med noe Vtec motor?
    Tålig turtallsvillige veps de der.
    Vet ikke helt hvilke volum man får i dem, men bør vel helst ha litt volum på motoren for å løpe rundt med et 240 skall på kroppen
    motor fra s2000 er veldig billig å kjøpe over dammen, trimm villig og!!! hadde sikkert vært første i 245....
    -75 242 på vent...
    -77 244 bruk/vinter bil
    -93 245 skrense bil
    -08 XC70 kåne bil

  5. #30
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Yamaha/Volvo V8 hadde jo vært fett også da
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #31
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Må si at det kommer maaaaange motorer jeg aldri har tenkt over, tusen takk ! Blir mye lesestoff på meg for tiden ^^,

  7. #32
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Vtec greiene peller man jo bort når man skal ha ut effekt av honda motorene uansett.. Volvo v8 = slapp... får bedre greier fra audi da. til en LANGT bedre pris og tilgjengelighet
    One Ring to rule them all

  8. #33
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    to turboer eller en kompressor på yamaha åtteren hadde gjort susen
    Fin momentkuve i den selv som NA motor.
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  9. #34
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Vtec greiene peller man jo bort når man skal ha ut effekt av honda motorene uansett.. Volvo v8 = slapp... får bedre greier fra audi da. til en LANGT bedre pris og tilgjengelighet
    Slapp ja... pga. bestemorkammene. Putter du kammene fra Yamaha V8-påhengeren (500hk-ern) i Volvo V8-en (som jo er samme motoren ) så blir det nok andre boller gitt... Klart datasprut er jo en fordel da, da originalprogrammet på Volvo V8-ern ikke passer i det heletatt til de nye kammene
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  10. Takk Morgis takket for denne posten
  11. #35
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    fortsatt ikke no spesielt bra motor :P
    One Ring to rule them all

  12. #36
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Jeg så en video her om dagen, 740 med en 16v fk motor med 500hk..
    Er dette noe som kan være holdbart ?

    Vil egentlig ikke ha fk/ft, men de er ganske lett tilgjengelig og kan få de godkjent.. ;p

    vurderer faktisk å kjøpe noe sånn for godkjenningens skyld..

    På evt eu-godkjenning, rapporterer de til bt eller noe sånn om jeg har en f.eks supramotor ? ;p

  13. #37
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    hva kommer det av da? aldri vært innen "bilsport" den motoren så... maritimt har den da fungert eksemplarisk gjennom tiden...
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  14. #38
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    spørs om di liker deg eller ei
    volvos 16v topper får du bra effekt med ja.. men er igjen noe som "alle" har :P skal du være unik må du finne på noe morsommere
    One Ring to rule them all

  15. #39
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    27
    Antall takk

    Standard

    Joda, men vil prøve å beholde skiltene på bilen min :-)

    Har jo kunnet gjort det utrolig tungvint for meg selv da, å bytte tilbake til orginal motor før vær eu-godkjenning... x)

  16. #40
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Innlegg
    6.059
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Lundkvist Vis post
    Jeg så en video her om dagen, 740 med en 16v fk motor med 500hk..
    Er dette noe som kan være holdbart ?

    Vil egentlig ikke ha fk/ft, men de er ganske lett tilgjengelig og kan få de godkjent.. ;p

    vurderer faktisk å kjøpe noe sånn for godkjenningens skyld..

    På evt eu-godkjenning, rapporterer de til bt eller noe sånn om jeg har en f.eks supramotor ? ;p
    500hester på 4 sylindre er vel ikke akkurat noe ønskegreier til normalt bruk.
    Blir jo et voldsomt treskeverk å dra i igang før du oppnår effekt, tenker mht turbolagg og slikt.
    500hest er toppeffekten over et tynt register.
    Til vanlig bruk, så er jo et bredt register med moment og krefter over hele noe man kan bruke.

    Er utrolig kjedelig å sitte å kikke på klokken mens man venter på at turtallet skal passere nok omdr før turboen kan begynne å jobbe. først da skjer det mye og gliset begynner endelig å trekke på seg, og "psjj", der var giret tømt og man må vente på ny igjen..

    Nå satte jeg det på spissen her, men en liten motor med mye effekt blir ofte som å kjøre en to-takter
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  17. #41
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    spørs om di liker deg eller ei
    volvos 16v topper får du bra effekt med ja.. men er igjen noe som "alle" har :P skal du være unik må du finne på noe morsommere
    Veldig bra topper på Yamaha V8-ern også da... Så å si har identisk design med 16v R1 topp. Det henter de jo 180hk/L på

    Verdt å nevne at 500hk påhengeren også har 4.4L og produserer de 500hk som sugis... Eneste som trekker ned på den er den litt "fønnie" veiva, som kommer av 75* spredningsvinkel mellom bankene.
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  18. #42
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    vet. eneste positive jeg ser med volvo 8ern er at den passer nedi alt som er av volvoer med hvitmotorer lett å skaffe seg 8er volvo uten å kødde formye... fint til crusing Er jo noen firmaer som har plukket ut mye effekt av disse. men ikke mye standar deler da :P og da igjen finnes det mye bedre alternativer som gir lavere vektfordeling og sånt
    One Ring to rule them all

  19. #43
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Slapp ja... pga. bestemorkammene. Putter du kammene fra Yamaha V8-påhengeren (500hk-ern) i Volvo V8-en (som jo er samme motoren ) så blir det nok andre boller gitt... Klart datasprut er jo en fordel da, da originalprogrammet på Volvo V8-ern ikke passer i det heletatt til de nye kammene
    500hk? Noe jeg ikke har fått med meg eller skrivefeil? Største utenborderen til Yamaha er vel 350hk, og 5.3 liter.
    Sist endret av Fighter; 13/01/11 kl 23:32
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

  20. #44
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Fighter Vis post
    500hk? Noe jeg ikke har fått med meg eller skrivefeil? Største utenborderen til Yamaha er vel 350hk, og 5.3 liter.
    Vel når du sier det så kan det hende jeg har blandet litt nå Var vel bare 300hk... Husker at jeg så en RIB sørpå en gang (begynner å bli noen år siden nå) som hadde tilsammen 1500hk i hekken, men klarte liksom ikke helt å huske om det var 3 eller 5 motorer 5 påhengere hørtes litt vel teit ut, og siden jeg ikke husket helt ble det logisk å tenke 3 stk med 500hk. Det var i allefall Yamaha firetakt og V8 og 1500hk til sammen.

    Beklager feilinfoen

    BTW... Den RIB en gikk perverst

    Men det betyr nødvendigvis ikke at den V8-ern er en dårlig motor. Bygd som en stor motorsykkelmotor, med marineholdbarhet, bare med slappere kammer beregnet for marinebruk og bilbruk.

    Poenget var i hovedsak at den motoren med andre kammer har potensiale til å bli monster. Den veier dessuten ikke så mye som man skulle tro, skal tross alt henge bakpå små galskap av noen båter. Mener det var Volvo selv som påsto at den bare veide 20kg (elns) mere enn seksern...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  21. #45
    Registrerte brukere Fighter sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Mandal
    Innlegg
    274
    Antall takk

    Standard

    At den går med fullast som båtmotor på 6-7000 omdreiniger i lang tid beviser jo at den er holdbar opp til en grense iallefall. Uten å si noe sikkert er 350hestern kaskje bygd på samme motor, men da med 5.3 liter, og denne har effekten på 6000 omdreiniger Hva med samme veiv og kammer i en bil? Alle vet jo at en båtmotor drar bra fra kjelleren og opp. Kunne vært en artig motor i en lett bil
    BMW E34 525i
    BMW E30 316iA

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •