Takk det samme...Godt nytt år til alle.
På det nye året nå har jeg så smått begynt å se på den varmeren som havarerte. Tenkte det kunne være kjekt å ha den liggende "på stell" ved neste "havari"
-Jeg har byttet sprederen, jeg viste den hadde en skål som var kraftig deformert.
-Det var et tynt lag med diesel og skitt/sot på flammevakten som jeg har tørket bort.
-Har kjørt vannpumpe og vifte. Begge går bra. Har testet overopph.termostat. den bryter innenfor 100 gr +/-5gr slik som det står på den. Tempføler er testet og gir de verdier jeg har lurt ut av VADIS.
-Varmer stopped med feilkoder for flammevakt og overopph.termostat.
De spm som dukker opp er:
1.) Hvordan tester jeg flammevakten? Går det å måle noe på den nå når jeg har den ute?
2.) Er det noen som har puttet en dysetolk i spreder-røret og som kan si hvilken dimensjon dette har når det er nytt?
3.) Er det noen som har prøvd å tvangskjøre en slik varmer, uten at den er i bilen? Går det?
Planen nå er å sette den sammen som den er for så og teste den ut i bilen til helga. Hvis ingen kommer opp med noen gode forslag her nå