nå er vingen demontert til deg sven
nå er vingen demontert til deg sven
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Får prøve å oppdatere litt her da For et par uker siden trykktesta jeg oljekjøleren i radiatoren. Den var tett... TurboHansen tok bilde men de rota han bort!
Så da var det bare å begynne å grue seg til toppakningsbytte, som jeg omsider fikk begynt litt på i dag (siden bilen står hjemme hos fadern har jeg ikke hatt mulighet før)
En litt slaskete motorvask før man begynner (var 10 minus ute):
Deilig guffe i eksp. tanken:
Så var det bare å begynne å demontere:
Behov for litt nye lykteglass:
Et lite lass med friske glass. Ble ikke originalt men, får jo så gode priser hos BCB
Det var alt jeg rakk i dag dessverre, ble litt lite tid da det var mye anna drit jeg skulle gjøre også:( Men satser iallfall på å få av toppen i morra! Rekker ikke gjøre noe særlig mer pga eksamen på tirsdag.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Kjipt at det var mere da, spessielt nå som det er så fint awd føre!
Men det blir nok bil av den igjen snart
Er fornøyd bare jeg får den sammen igjen til jul jeg Tror og håper det kommer mere snø Kjøpte jo bilen med defekt toppakning, men hadde selvsagt vært en bonus om jeg slapp unna med radiatorbytte!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Blir jo bra dette
hva mere har du i eskene?
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
Rakk ikke ta noe særlig med bilder i går, men her kommer de dårlige mobilbildene jeg tok:
Gikk greit å få av kamoverfalldekselet og kammene uten spesialverktøy:
Var ikke noe unormale avleiringer eller noe her iallfall.
Ble tatt noen sånne bilder der jeg ikke kom til for å se Trangt og jævli på disse bilene gitt! På 940en er toppen av på 1 time...
Var en del koks i forbrenningskamrene, bilen har nok gått med tett veivhusventilasjon en stund. Var en del olje i innsugsrørene, men også før turbo. Turboen virka igrunn grei.
Toppen er altså omsider av! Toppakningen såg forøvrig hel ut... Men lekkasjen var liten så godt mulig det er vanskelig å se. Jeg kommer til å kjøpe en ny radiator uansett så er det i orden, stoler ikke 100% på trykktestinga mi. Når jeg kommer hjem til bilen igjen til helga skal jeg få rengjort masse inkl veivhusventilasjon, skifte alt av pakninger i toppen, skifte en masse slanger, montere sammen igjen, montere ny radiator, rense kjølesystem, oljeskylling av motor, og forhåpentligvis er alt i orden!
940Pearl: er nok bare lykter og glass i eskene foreløpig dessverre. I jula skal jeg ta for meg litt lette makeoverting tenkte jeg
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Hehe ja... Fikk ganske bra trykk på den så var overbevist da men er ikke helt sikker nå Morro å skru er det ikke??
Det har vært en liten frostvæskelekkasje i radiatoren ser jeg så jeg bytter den uansett Kunne kanskje prøvd å bytte den først men... hehe.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
stå på.. blir hvertfall bra resultat nå til slutt
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R
Jeg bruker mindre enn en time på å flekke av toppen på en femmer...
Vi får håpe på det Har fortsatt trua!
Kan legge til at det tikka en del fra toppen før, etter et oljeskift uten kondens i olja er det så og si borte, (er bare kjørt 20 km). Jeg kjører en Morgis-metode på motorrens når den er satt sammen igjen så blir det nok helt bra tenker jeg!
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Hehe lett for Kjell å si som ikke harAWD. Bruker nok ikke like lang tid neste gang jeg heller men. Brukte mye tid på å oppdage at det var enklere å ta av toppen med turbo og grenrør.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Jaja fyrte iallfall opp bilen i går Virker tett og fin så langt men har ikke kjørt noe særlig med den enda! Blir oljeskift og rens av kjøleanlegget først. Gangen ble også enda penere etter den nå fikk ny olje for 2. gang, nå høres omtrent ikke annet enn dysene
Har ikke tatt noe særlig bilder dessverre, får se om jeg finner igjen et par jeg kan glede dere med litt senere Lover noe mer bilder og mindre prat i jula !
Iallfall er alt av pakninger i toppen nå nytt, ny oljefelle, ny toppakning, ny radiator. Så skal den få mer nye servicedeler til jul
Måtte prøve bilen en bitteliten runde på en stor parkeringsplass med masse snø i går kveld, og det er ganske mye mer enn dobbelt så moro medAWDennFWDiallfall!
Sist endret av The Sven; 20/12/10 kl 17:53
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Er bare dette jeg har siden sist:
Ny radiator, var ganske reale priser hos BCB på Nissens:
16T turbo originalt på denne (vises ikke på bilde men ), selv om de på BCB mente at denne motoren var identisk som 2.0T 180 hk (den har 15G tror jeg). Uansett, turboen virka veldig frisk i forhold til km standen så den går sikkert mange 10 000 til
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Har 16T jeg også, men har sett noen ble levert med 12T
Volvo V70 T5 99`
Volvo 940 LT 97`
Ja, ikke alle kan ha det råeste av det råe! Fant ei liste her jeg ikke forsto noe mer utav men, er nok litt mangelfull:
http://www.swededemon.com/turbo/turbolist.html
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Liker!
Godt å høre skuta fyrer og går, da er det muligheter
2.0T 180hk har vell 13g? 850 t5 har vell 15g?
eller tar jeg helt feil her?
*Volvo S70Turbo R-Design - 1998Mod.
Jauda, var godt fornøyd når den starta igjen Litt mer utfordring å skru på denne enn 940en...
Når jeg bytta simringene på kammene så greide jeg å vaske bort tusjmerket jeg lagde for å sette kamdrevet riktig etterpå på ene kammen (3 muligheter). Hadde heldigvis en 8V kam liggende og klarte på et eller annet vis å resonnere meg til hvilken stilling som måtte være riktig i forhold til den andre kammen. Så det var litt spennende å se om det var kompresjon (hadde selvsagt prøvd å dra rundt motoren først, men tror den går rundt i en stilling til iallfall, mulig alle går også).
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Godt mulig du har rett der Vet at 2,3T5 frem til og med 96 eller 97 har 15G. Etter det ble det 16T. Og det var iallfall 16T på min. Og 940Pearl sin. Jeg syns også det var rart om 180hk skulle ha 15G. Men var en på BCB som mente det satt 15G på både 2.0T og 2.0 T5. Hvis ikke jeg misforsto han da.
[O] 1999 BMW M5 [O] 2006 Audi A8 3.0 TDI [O] 2004 Ford Connect 1,8 TD [X] 2008 Audi S8 V10[X] 1991 Audi S2 Coupe [X] 1997 Volvo V70 Turbo AWD [X] 1996 Volvo 944 Turbo [X] 1993 Volvo 945 Turbo [X] 1989 Volvo 745 Turbo [X] 1988 Volvo 760 Turbo [X] 1981 Volvo 245 Turbo
Står litt om de forksjellige turboene her
http://forum.vccn.no/showthread.php?...ighlight=flens
'07 V70 R ✓
'95 850 T-5R