Her er noen av svarene fra Turbotrimming og de vet nok hva de snakker om:
Kode:
Blir voldsomt langt slag på veiva! 2.5 liter er mere ideelt for gamle rødblokker.
Bra merkbar forskjell bare ifra 2.3 til 2.5 på momentet.
Når du først skal koste på en motor så lønner det seg med nye ventiler vil du skal trimme mere senere.
Vx3 er en volvo standard kam og ikke egnet til mere en husmortrim på rødblokk.Så anbefaler bytte til grommere kam.
Kammen min medfølger lashcaps og skal ha 0.30 ventilklaring eksos og 0.25 insug pga omslipingen.
Gromme mål på disse kammene og ikke noe gamle Turbomål ifra 80tallet...
Ang turbo så bruker jeg Garrett sine hybrid turboer da dem er enkle og tilpasse volvo og bruker et baklokk som har meget god
flow pluss at det har 3” v-band klemme som er ypperlig overgang til eksos.Og disse er ikke trege! monterer ar 63 eksos hus og dem svarer tidlig pluss henger bra med på toppen.
Kode:
Dropp 2.9 liter, bruk heller penger på en 2.5 veiv og legg penger i skikkelige deler isteden, hadde jeg gjort.
Kammen min holder til de fleste formål ja.
Anbefaler en steg 2 garrett 400hk.Den er uten vannkjøling så trenger kun olje inn og ut.
T3 flens så passer mange grenrør samt originale turbogrenrør.Dette er skikkelig kvalitets turboer.
Kode:
Ja det gjør du, garrett steg 2 hybrid turbo 400hk og steg 2 turbo kam, og et vanlig grenrør med enkelt utløp til t3 flens,passer bra
til volvo rødblokk.Grenrøret er av bra kvalitet og ikkeno kinasøppel som mange selger.
Kode:
Denne har integrert wastegate,med garrett baklokk holder den igjen for effekter helt opp til 600hk!
Den har standard glidelager som holder i lange baner,har selv gått vekk ifra kulelager da du trenger vannkjøling og prisen blir
ganske mye dyrere.Og såpass mye kjappere er dem ikke...
Glemte og skrive at baklokket er komplett med 3” v-bandklemme,5pinnbolter,5spesial låsemuttere,
og ny garrett wg klokke.
De har uansett peiling og såklart vil de selge deler til meg. Men som de sier på websiden deres på steg 2, så er det et "dødsikker" oppsett