Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  19
Side 6 av 15 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 126 til 150 av 372

Tråd: Espen´s 945

  1. #126
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Er du på verkstedet på dagen i morgen ?
    har fri frem til kl 16 da jeg skal hente ungene

  2. #127
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen-K Vis post
    Er du på verkstedet på dagen i morgen ?
    har fri frem til kl 16 da jeg skal hente ungene
    Jobber fra 0630 til 1500 hver dag, men er syk og skal holde meg hjemme ut uken, så jeg er hjemme på dagen men ikke på verkstedet.

  3. #128
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Martin.S Vis post
    Jobber fra 0630 til 1500 hver dag, men er syk og skal holde meg hjemme ut uken, så jeg er hjemme på dagen men ikke på verkstedet.
    Send meg en sms (93680956) med adressa om du orker er liten visitt i morgen på dagen, så kan du vise meg hvordan feilkode lampa virker samtidig

  4. #129
    Registrerte brukere Martin.S sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Horten\Vestfold
    Innlegg
    2.675
    Antall takk

    Standard

    Det er greit

  5. #130
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Pugget haynes boka og sjekket feilkoder i dag, komm opp 1-2-1 og det er i fløge det jeg har lest luftmengdemåleren.
    Får prøve å spraye opp kontakten eventuelt rense den med citrusrens og se om det blir noe bedre.

  6. #131
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Også er batteriet fra biltema ikke helt i form om dagen pga kulda.
    Får fint starte når den har stått ikke på jobben, men når den er kald tar det mange forsøk før den drar rundt starteren.

  7. #132
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Da er det konstantert at tråden i luftmengedemåleren er røket, tålte trolig ikke det suget etter luft som en B230FB krevde. Det bare sugde i stykker trådene så de peker rett mot motoren

  8. #133
    Registrerte brukere Agrostar sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Gaupne
    Innlegg
    1.821
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Espen-K Vis post
    Da er det konstantert at tråden i luftmengedemåleren er røket, tålte trolig ikke det suget etter luft som en B230FB krevde. Det bare sugde i stykker trådene så de peker rett mot motoren
    Svenskar skal visst vere gode på å suge!
    Volvo 245 - Eks varebil
    A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster

  9. Takk JørnM_940 takket for denne posten
  10. #134
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Har fått renset over inntererøret nå i helgen, det var på tide.
    Fant også endel rask samt nesten 50kr i mynt etter at setene var plukket ut
    Men det merkeligste var at jeg fant et klips til bakluka liggende inne luftekanalen som går til gulvet bak

    Slik så det ut under front setene


    Endel grus også gitt


    Etter å ha støvsugd så ble det bedre


    Så ble teppene vasket og de ble nesten som nye


    Fant også alt dette til sammen under seter i i sete skinnene


    Front seter før vask.

    Etter vask.


    Baksete før vask.

    Sete etter vask.


    Alle beltene ble dratt ut og vasket godt.

    Før jeg satt på plass midtkonsollen så byttet jeg ut de gåene pærene med løse dioder, måtte lodde de fast i holderen slik den originale pæren sto.
    Det ble mye bedre enne pærene som ikke virker.

    Hjemmeloddet diode på pæreholder til bryterene på dashbordet.


    Når det var velykket så tok jeg å byttet alle pærene i samtlige brytere i bilen slik at nå er det lys i alle bryterene samt i midtkonsollen

    Spesial loddet pære jeg satte i midtkonsollen, loddet sammen to dioder som lyser i hver sin rettning.
    Den ene lyser inn i rommet i midtkosollen og den andre lyser med i askebegeret baki.




    Så byttet jeg luftmengdemåleren da min var defekt, satte også på et nytt filter samtidig.


    Så nå begynner bilen å gå normalt, men jeg har feil melding 1-1-3 som kommer og går.
    Den kan komme plutselig når jeg er ute å kjører eller om bilen står på tomgang, og når den resettes kan den være borte i dagevis eller komme tilbake nesten med den gang.
    Skal bytte bensinfilteret i morgen da jeg ikke tror det er byttet på en stund.
    Sist endret av Espen-K; 06/12/10 kl 20:35

  11. #135
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Detta ble da meget bra, nesten nybil-følelsen inni der nå

    green filter?
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  12. #136
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. aug. 2010
    Sted
    Oslo
    Innlegg
    436
    Antall takk

    Standard

    Godt å se en god klassiker foreviges og tas godt vare på.. Fint når de våkner til! Stå på!
    Enjoy life, enjoy living, enjoy a topless Volvo!! <3

    http://www.garaget.org/Turbo-HF

  13. #137
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Ja det hjelper nå, bare jeg får bukt med den dumme 1-1-3 feilen.
    Nå sluker den bensin som ett rovdyr uten at det gir noe mere morro

  14. #138
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Resatt hjernen i dag ved å ta ut sikring NR1 i en kort periode før jeg startet bilen.
    Og har kjørt i en times tid med flere start og stopp, uten at feil lampen har kommet tilbake

  15. #139
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Tok ett bilde av hvordan det ble med lys i bryterene


    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  16. #140
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Er du sikker på at trådene var røket?
    Når man nuller hjernen og feilkoden ikke kommer tilbake pleier det å bety at feilen er borte
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  17. #141
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Åssen gjorde du dette med pærene? Så ganske lurt ut ^^

  18. #142
    Christian sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Longyearbyen
    Innlegg
    6.569
    Antall takk

    Standard

    Lodda inn dioder i dem orginale pæresolkene.
    Christian Gulbrandsøy
    Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
    Nestleder/Treffansvarlig

  19. #143
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Christian Vis post
    Er du sikker på at trådene var røket?
    Når man nuller hjernen og feilkoden ikke kommer tilbake pleier det å bety at feilen er borte
    Jupp, tråden var definitvt røket, byttet ut lmm og ble kvitt feilkode 1-2-1, men så dukket jo denne 1-1-3 feilen opp.
    Og den ble borte når jeg resatte hjernen, men i går når jeg kjørte hjem begynte lampa og lyse igjen.
    Skal lese ut feilkodene når jeg skal ute etterpå, temmelig sikker på at det er den 1-1-3 som er tilbake.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  20. #144
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Åssen gjorde du dette med pærene? Så ganske lurt ut ^^
    Tokk ut pærene fra holderene, så tilpasset jeg løse 12v dioder og loddet de fast
    Så nå regner jeg med at de holder en liten evighet
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  21. #145
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Hørtes genialt ut
    Hvor kjøpte du 12v dioder? Var de uten formotstand også?

  22. #146
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Torra Vis post
    Hørtes genialt ut
    Hvor kjøpte du 12v dioder? Var de uten formotstand også?
    Kjøpte diodene fra Led-switch.com, og ja der er uten formotstand slik at de bare kan loddes rett på holderen.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  23. #147
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Feilkodene i dag var som følger: 232, 113, 322 iden rekefølgen.
    Når jeg resatte hjerne så ble den borte og har ikke kommet tilbake enda, hva kan dette komme av tro ?
    Kan det være dårlig kontakt i luftmassemåleren eller til lambdan som gjør dette?
    Lampen begynte å lyse under jevnt turtall/hastighet på en rett slette.


    Feilkoder sakset fra http://forum.vccn.no/showthread.php?t=650
    232 Oksygensensor justering for rik eller for mager under tomgang. (Fuel trim (lambda control) too lean or too rich at idle.)
    113 Oksygensensor justering for mager eller for rik (Short-term fuel trim. Faulty control. Fuel trim (lambda control) too lean or rich.)
    322 Luftmassestrømningsmåler (fase med en forbrenning). (Mass air flow sensor (
    MAF
    ). Air Mass Meter wire burn-off signal absent or faulty.)
    Sist endret av Espen-K; 10/12/10 kl 20:23
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  24. #148
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering angående feilkode 1-1-3:

    1-1-3 = Lambdaintegrator (tänder miljölampan)
    Villkor:
    Styrenheten får information från lambdasonden om bränsle/luftblandningen är för fet eller för mager. Styrenhetens lambdaregleringskrets kompenserar detta genom att feta upp eller magra ut bränsle/luftblandningen. När styrenheten får kompensera 25 % (integratorn i max övre eller undre anslag) under 3 minuter tolkas detta som onormalt och felkod sätts.
    Felorsak:
    Kortslutning till jord eller i ledningar till lambdasonden. Kraftigt mager eller fet motor.
    Felsymptom:
    Hög bränsleförbrukning.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

  25. #149
    Registrerte brukere jacobsen sin avatar
    Medlem siden
    22. sep. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    3.268
    Antall takk

    Standard

    Ble som ny innvendig denne
    - Volvo S60 2.0T -02
    - Audi 80 Quattrofemmer

  26. #150
    Registrerte brukere Espen-K sin avatar
    Medlem siden
    26. mai 2010
    Sted
    Horten
    Innlegg
    802
    Antall takk

    Standard

    Har funnet ut at feilkodene kommer rett føre bilen blir drifts varm, det har jeg opplevd ved uttalige annledninger nå.
    Om jeg sletter kodene når bilen er varm eller kort tid etter lampen lyser så kan jeg kjøre i lang tid og de kommer ikke tilbake før bilen blir helt kald og strartes på nytt.

    Merkelige greier, tror jeg skal prøve å bytte tempføleren etterhvert og se om feilen da blir borte.

    Men fikk i dag montert inn dynabell forsterkeren samt en liten søt basser jeg kjøpte billig.
    Skal sette fast ledningene litt bedre enn de står nå, må rydde opp litt baki der.



    Liten søt basser i liten kasse men med godt trøkk, kassa skal trekkes om eller byttes ut til sommeren. Trolig setter jeg inn en kasse med to bassere og lager den litt mindre så jeg får åpnet lokket til reservehjulet.
    Min 91 volvo 945 SOLGT..


    I usually downshift when i'm near a prius so they can hear me hurting the environment.

Side 6 av 15 FørstFørst ... 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •