Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 27 av 54 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste
Viser resultater 651 til 675 av 1343

Tråd: Exerqtor's 245 2,8L 16v Turbo Prosjekt: "Oppdatering" 13.01.13!

  1. #651
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Han er bare sjalu
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  2. #652
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sjalu nei. Er jo bare å få de til å kjøre rudskogen andre veien.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #653
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Sortland
    Innlegg
    241
    Antall takk

    Standard

    Selge den gammle kassen da?
    - Volvo 245 (b230, hx35, haltech ++)
    - Volvo s60 2,4 turbo
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=747

  4. #654
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Sjalu nei. Er jo bare å få de til å kjøre rudskogen andre veien.
    Er det ikke bare å rygge æ?

    Sitat Opprinnelig postet av slevjus Vis post
    Selge den gammle kassen da?
    Får se hva som skjer først. Mangler en del penger før jeg tar meg råd til Nascar kasse =P
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  5. #655
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    http://www.samsonasmotorsport.com/index.php?1584229044

    kan jo kanskje lure inn dette da?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  6. #656
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    1:1 på 6. gir? Hørtes ut som en girkasse fin til NM-svake motorer men
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #657
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Hadde vært litt toft med den innmaten. Men har for meg at det koster like mye som ei Tex Racing kasse.
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  8. #658
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    1:1 på 6. gir? Hørtes ut som en girkasse fin til NM-svake motorer men
    Kan kjøre utveksling på rundt 2.8 i bakakselen, da blir nok ikke kassa så ille å kjøre med med den sluttutvekslinga. Eneste ulempa er høy fart på mellomakselen. Med rundt 0.7-0.8 i 6. gir skal 3.31 bli en ganske fin utveksling.

  9. #659
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan kjøre utveksling på rundt 2.8 i bakakselen, da blir nok ikke kassa så ille å kjøre med med den sluttutvekslinga. Eneste ulempa er høy fart på mellomakselen. Med rundt 0.7-0.8 i 6. gir skal 3.31 bli en ganske fin utveksling.
    2.8 utveksling i bakakselen hørtes veldig custom ut, og dermed grisedyrt. Ville nok heller funnet en annen kasse da, isåfall.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  10. #660
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    2.8 utveksling i bakakselen hørtes veldig custom ut, og dermed grisedyrt. Ville nok heller funnet en annen kasse da, isåfall.
    Koster det en utveksling vanligvis koster ny. Dvs mellom 4-7000 kr. Mener Sam Steffanson har dette? De hadde hvertfall før. Men ville nok finni en annen kasse isteden ja, hvis man allerede har gjordt seg ferdig med bakvagnen.

  11. #661
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    271650 Drevsats 3,31:1 1031. 2495:-
    271255 Drevsats 3,54:1 1031. 2495:-
    271335 Drevsats 3,73:1 1031. 2495:-
    273800 Drevsats 3,54:1 M30/1030. 2495:-
    273472 Drevsats 3,73:1 M30/1030. 2495:-
    273408 Drevsats 3,91:1 M30/1030. 2495:-
    273407 Drevsats 4,10:1 M30/1030. 4675:-
    95084605 Drevsats 4,27 M30/1030. 4675:-
    95084601 Drevsats 4,88:1 M30/1030. 4675:-
    95084600 Drevsats 5,38:1 M30/1030. 4675:-

    3.31 er lavest..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #662
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    271650 Drevsats 3,31:1 1031. 2495:-
    271255 Drevsats 3,54:1 1031. 2495:-
    271335 Drevsats 3,73:1 1031. 2495:-
    273800 Drevsats 3,54:1 M30/1030. 2495:-
    273472 Drevsats 3,73:1 M30/1030. 2495:-
    273408 Drevsats 3,91:1 M30/1030. 2495:-
    273407 Drevsats 4,10:1 M30/1030. 4675:-
    95084605 Drevsats 4,27 M30/1030. 4675:-
    95084601 Drevsats 4,88:1 M30/1030. 4675:-
    95084600 Drevsats 5,38:1 M30/1030. 4675:-

    3.31 er lavest..
    Hmm, jeg veit de hadde 2.8 før. Mener det var Sam, men husker ikke. Veit bare jeg så det en plass til samme prisen som de andre utvekslingene, men finner ikke igjen hvor det var nå i farta.

  13. #663
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Husker Bakaxel.se har hatt noe tidligere, usikker om de har noe nå. men 4-7000 kr for en ny utveksling er jo "bortkastet", ville heller lagt de pengene i en bedre girkasse, kanskje
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  14. #664
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Husker Bakaxel.se har hatt noe tidligere, usikker om de har noe nå. men 4-7000 kr for en ny utveksling er jo "bortkastet", ville heller lagt de pengene i en bedre girkasse, kanskje
    Yup, du sier noe der. Tretthet i brukte utvekslinger er som oftest ikke noe problem, er ikke der det ryker vanligvis.

  15. #665
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Med 2.55 i utv. på 1. gir skal det noe til å klare å komme igang.
    Kommer til å bruke opp en kløsj i uka pga. sluring.
    Når en tenker på at m45-6-7 og 90 har rundt 4.0 på 1. gir så skal det godt gjøres å få noen glede av den kassa.
    Den er tydeligvis designet for sugiser med høyt turtall og momentkurve som ligger tett oppunder turtallsperra
    Selv har jeg 2.66 på 1. gir og den gangen jeg monterte den kassa satt det 3.15 i bakakselen,noe som gjorde bilen til et helvete å kjøre med i kø og ellers..bilen gjorde 100 km/t ved 7000 på 1.gir pluss at 5. og 6. ble sjeldent brukt .
    Men så bytta jeg til 4.56 i bakakselen og det går sånn påsse bra å kjøre i kø med og jeg får brukt 5. og innimellom 6.
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  16. #666
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Euro-96 Vis post
    Med 2.55 i utv. på 1. gir skal det noe til å klare å komme igang.
    Kommer til å bruke opp en kløsj i uka pga. sluring.
    Når en tenker på at m45-6-7 og 90 har rundt 4.0 på 1. gir så skal det godt gjøres å få noen glede av den kassa.
    Den er tydeligvis designet for sugiser med høyt turtall og momentkurve som ligger tett oppunder turtallsperra
    Selv har jeg 2.66 på 1. gir og den gangen jeg monterte den kassa satt det 3.15 i bakakselen,noe som gjorde bilen til et helvete å kjøre med i kø og ellers..bilen gjorde 100 km/t ved 7000 på 1.gir pluss at 5. og 6. ble sjeldent brukt .
    Men så bytta jeg til 4.56 i bakakselen og det går sånn påsse bra å kjøre i kø med og jeg får brukt 5. og innimellom 6.
    Godt poeng. Tenkte ikke på at kassa har såpass tung utveksling i starten. Men du har vel ikke 1:1 i 6. gir + 4.56 i bakakselen? Det hørtes fryktelig lettbeint ut.

  17. #667
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Nei,har 1:1 på 4. 0,74 på 5. og 0.5 på 6.
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  18. #668
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Euro-96 Vis post
    Nei,har 1:1 på 4. 0,74 på 5. og 0.5 på 6.
    Ah, ja, det høres jo ypperlig ut . Åssen kasse er det?

  19. #669
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Euro-96 Vis post
    Nei,har 1:1 på 4. 0,74 på 5. og 0.5 på 6.
    Nyere getrag eller?

    -----------------

    Kassene jeg hovedsaklig titter på har som regel den her utvekslinga eller i nærheten . Er bare 4-speed, men tåler iallfall juling:

    3.148 / 1.929 / 1.333 / 1.00
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  20. #670
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Det er en BorgWarner/Tremec T-56 fra -96 camaro.
    Er oppgitt til å tåle 700 nm i 24 timer.
    Samme som sitter i Viper,men der er den litt annerledes mtp akseldiametrer osv.

    Skal se om jeg har et bilde innpå her..
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  21. #671
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Skal vi se her...

    Sist endret av volvoRsport; 06/11/10 kl 16:42 Begrunnelse: Fikset bildelinken
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  22. #672
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Satt å titta på noen 6-Seed Richmond kasser igår, det er så å si samme innmaten som er i Borg Warner kassene leste jeg på et eller annet jankie forum.

    Litt pic's på Tex Racing T101A kassa:







    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

  23. #673
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Smoothe kasser! Hva slags flens er det ut på kassa di Euro-96? Ser ut krysset hektes rett på kassa uten skrudd flens? Er ikke det noe drit?

  24. #674
    Registrerte brukere Euro-96 sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Sarpsborg
    Innlegg
    128
    Antall takk

    Standard

    Det er en såkalt slip-yoke som fungerer veldig bra!
    Volvo 945 Turbo-98
    Volvo 245 Turbo-93
    Volvo 242 16v Turbo-82

    "better to be first in hell than second to heaven"

  25. #675
    Registrerte brukere Exerqtor sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Halden
    Innlegg
    1.032
    Antall takk

    Standard

    Jævlig hyggelig pris på T-56 kassene da
    2010 Audi A8L 3.0TDI ABT - 2000 Audi A8 4.2L (Til salgs) - 1964 Chevrolet Impala SS (Prosjekt) - 1967 Volvo Amazon 2dr (Prosjekt) - 1948 GMC 1/2 ton longbed (Prosjekt) - 1990 Volvo 245 (Prosjekt)

Side 27 av 54 FørstFørst ... 17 25 26 27 28 29 37 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. Mcnugget: Volvo 940 LT prosjekt, vurderer å selge!
    By mcnugget in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 375
    Siste post: 06/12/14, 13:01
  2. Tarell S70 Turbo "hverdagsbil". Ny oppdatering
    By Tarell in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 78
    Siste post: 02/07/13, 18:30
  3. Svar: 42
    Siste post: 23/09/11, 21:48
  4. 850freak: The Lady 850 Prosjekt siste Oppdatering 11.06.2011
    By 850freak in forum 850 / x70 -serien
    Svar: 88
    Siste post: 11/06/11, 19:45

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •