Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 8 av 35 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste
Viser resultater 176 til 200 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #176
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    uff nei nei :P da er faktisk kkk24 fra volvo bedre den er litt større
    One Ring to rule them all

  2. #177
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Kom til å tenke på, det er kanskje mongoflens på den? Samt at den ikke er å få med intern gate for de som ønsker org grenrør.
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

  3. #178
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er hvertfall forskjellig flens på kkk24n som audi bruker og den volvo bruker. volvo har litt større boltmønster.
    One Ring to rule them all

  4. #179
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. jan. 2010
    Sted
    Kristiansand
    Innlegg
    42
    Antall takk

    Standard

    Hvoedan er denne da?

    http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=15&w=3

    noe å satse på?

  5. #180
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Ole Jakob Vis post
    Hvoedan er denne da?

    http://www.blocket.se/alvsborg/Volvo....htm?ca=15&w=3

    noe å satse på?
    Etter mitt øye så ser det hvertfall ut som riktig KKK27. Kan skimte et 4" innsug som betyr anti-surge, og da har den vel split-pulse eksos og? Turbin skal være ca 60 mm og kompressor ca 50 mm, det er hvertfall den jeg har kjøpt.

    Men ser ut som han vil selge komplett da, så hvis du ikke har 850, så er 7000 kr mye når det er bare turboen du får brukt .

  6. #181
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    fant en holset Hx40 med t3 flens på blocket
    http://www.blocket.se/skaraborg/Turb...a=2&w=3&last=1

    funker denne bra? hvordan effektuttak er denne beregnet til?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  7. #182
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kalsn Vis post
    fant en holset Hx40 med t3 flens på blocket
    http://www.blocket.se/skaraborg/Turb...a=2&w=3&last=1

    funker denne bra? hvordan effektuttak er denne beregnet til?
    Blir kanskje litt stor? Holset HX35 er hakket større enn KKK27 visstnok, og HX40 er jo enda større.

    Men kommer såklart an på ditt effektkrav.

  8. #183
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    okei, nei viste ikke at hx35 var større enn kkk27, blir vell i største laget da.
    måtte du ut me mye for kkk27n din?
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  9. #184
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av kalsn Vis post
    okei, nei viste ikke at hx35 var større enn kkk27, blir vell i største laget da.
    Måtte du ut me mye for kkk27n din?
    2500 sek

  10. #185
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    har dere sett turboen til "142express" ?
    spesial bestilt fra statene. Byggeren ville ikke bygge den (stort eksoshus og "liten" kompressor. Men etter litt krangling så fikk eiern det som han ville lada fult ved 2500 :P men det er en 16v topp. ikke twin entry etc.. Men det sier litt om hvor mange som tror lite eksoshus er fint for spoolupen sikkert fler som så han kjøre i helga også. Gikk ikke dårlig sa han
    One Ring to rule them all

  11. #186
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    28. des. 2009
    Innlegg
    41
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    har dere sett turboen til "142express" ?
    spesial bestilt fra statene. Byggeren ville ikke bygge den (stort eksoshus og "liten" kompressor. Men etter litt krangling så fikk eiern det som han ville lada fult ved 2500 :P men det er en 16v topp. ikke twin entry etc.. Men det sier litt om hvor mange som tror lite eksoshus er fint for spoolupen sikkert fler som så han kjøre i helga også. Gikk ikke dårlig sa han
    tenk litt moment over turbo akselen da...klart en turbo med stor bakpropell og liten frontpropell lader tidlig.men hvordan blir hk og momentkurvene fra 5-7000, kanskje 8000 omdr da?

    Mvh
    Geir A.

  12. #187
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Det er jo ikke snakk om noe 600hks eksoshus og 300hks kompressor
    Men mellomting.
    fant film av den faktisk.
    http://www.youtube.com/watch?v=VCf2_VWoK4w
    One Ring to rule them all

  13. #188
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Noen tips om hvor man får tak i grenrør tenkt på større type turbo som kkk 27 størrelse.. Hvordan er denne med orginal kam og dyser???
    tenkte skaffe turbo først og dyser kam o.s.v senere. så dere nevnte lenger opp i tråden at de orginale grenrøra ikke duger!!!

  14. #189
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Noen tips om hvor man får tak i grenrør tenkt på større type turbo som kkk 27 størrelse.. Hvordan er denne med orginal kam og dyser???
    tenkte skaffe turbo først og dyser kam o.s.v senere. så dere nevnte lenger opp i tråden at de orginale grenrøra ikke duger!!!
    Ajden lager

  15. #190
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    For noen priser da
    koster jo mer en turbon jeg tenkte kjøpe jo!!!

  16. #191
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    For noen priser da
    koster jo mer en turbon jeg tenkte kjøpe jo!!!
    Det er billig for å være så bra . Andre grenrør er evt Extreme grenrøret de har på KL- Racing til over 3000 SEK, men det er trangt å få plass til.

    Eller så skal jeg selge et grenrør likt dette, bare med flensen snudd riktig vei hvis du er interessert.

  17. #192
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det er billig for å være så bra . Andre grenrør er evt Extreme grenrøret de har på KL- Racing til over 3000 SEK, men det er trangt å få plass til.

    Eller så skal jeg selge et grenrør likt dette, bare med flensen snudd riktig vei hvis du er interessert.
    hvordan er det å få plass til en kkk27 snurre på det du skal selge da?

  18. #193
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    hvordan er det å få plass til en kkk27 snurre på det du skal selge da?
    Har ikke prøvd det i motorrommet og veit ikke åssen det går klar av ting, men KKK27 passer hvertfall fysisk på flensen.

  19. #194
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har ikke prøvd det i motorrommet og veit ikke åssen det går klar av ting, men KKK27 passer hvertfall fysisk på flensen.
    ok, hvor mye skal du ha for grenrøret??

  20. #195
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    ok, hvor mye skal du ha for grenrøret??
    1300 kr + frakt. Aldri vært brukt, flensen er snudd (pent TIG sveiset) sånn at turboen kommer opp og frem.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1483

  21. #196
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    1300 kr + frakt. Aldri vært brukt, flensen er snudd (pent TIG sveiset) sånn at turboen kommer opp og frem.

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=1483
    Hadde slått til om jeg var sikker på at jeg fikk plass til 27 snurra på`n. Har du fått hentet din 27 snurre eller?

  22. #197
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Hadde slått til om jeg var sikker på at jeg fikk plass til 27 snurra på`n. Har du fått hentet din 27 snurre eller?
    Reiser å henter den på Onsdag. Kan jo se om jeg får målt litt på grenrør og turbo når jeg får den for å se hvordan det stemmer ut montert i en 940.

  23. #198
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Reiser å henter den på Onsdag. Kan jo se om jeg får målt litt på grenrør og turbo når jeg får den for å se hvordan det stemmer ut montert i en 940.
    Det hørtes kjmepe bra ut holder du den av til onsdag da eller??

  24. #199
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Det hørtes kjmepe bra ut holder du den av til onsdag da eller??
    Kan ikke love noe, men skal si ifra hvis noen andre melder interesse i mellomtiden. Turbo havner forresten utenfor den fremste sylinderen et sted .

  25. #200
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Kan ikke love noe, men skal si ifra hvis noen andre melder interesse i mellomtiden. Turbo havner forresten utenfor den fremste sylinderen et sted .
    Kult Smykket må sees veit du

Side 8 av 35 FørstFørst ... 6 7 8 9 10 18 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •