Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  669
Side 74 av 206 FørstFørst ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... SisteSiste
Viser resultater 1.826 til 1.850 av 5126

Tråd: Kodja/Byneset Customs 242 TURBO: B230+16VTurbo: starta

  1. #1826
    Registrerte brukere Wrasko sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Kallak/Marker/Østfold
    Innlegg
    1.390
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut Kodja! Alltid bra når man får lurt eu-kontrollørene :S
    2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
    2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES

  2. #1827
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    Karl: takker! bilen er alltid i forskriftsmessig stand den alt skal jo godkjennes på den også så ingen fare der. de feila jeg fikk krav om utbedring var ting jeg ikke hvar 100% klar over. men fant ingen grunn til å starte på utbedringen 2-3 mnd før eu kontrollen var så jeg ev måtte ta mer rundt de samme tinga. men godt fornøyd med at alt arbeidet gav resultat akkurat nå

    Wrasko: ikke lurt, bare overbevist ikke noe som var direkte ikke i henhold bare ruta som ikke var skifta men polert opp så stripene ikke vistes

  3. #1828
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Gratulere så mye! kjekt

    Jeg har også bestillt diodepærer fra hongkong, til park og grøft. spent på hvordan det blir
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  4. #1829
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    takker ja!

    grøft håper jeg du bestilte kun for at det skal være fint? har ikke stor tro på at det blir veldig mye lys fra dioder i grøftlysa, men kan være jeg tar feil. har sett et par her inne montert det uten spes suksess virka det som

  5. #1830
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Bestillte det fordi sokkelen på v70 grøftelys ikke er så god, den smelter, så tenkte jeg at dioder som trekker 8-10W er bedre enn halogenpæra på 55w
    Men har ingen store forventninger til pærer som koster 60,- inkl frakt fra hongkong til norge, hehe..
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  6. #1831

  7. #1832
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å se ja
    Ble det greit lys i instrumentene dine? ser litt svakt ut i forhold til original pære..
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

  8. #1833
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ble mye sterkere enn originale pærer ja! men pga det er mobilkamera så er det ikke mulig å få fram styrken på bildene. ble akkurat passe. med originale pærer så er det jo så vidt man ser hva instrumentene indikerer. med disse så er det veldig bra lys

    hvis du tenker på den vanntempmålern til venstre så er det en ny VDO måler, helt annen pære, sånn stooor sak inni den, så derfor den lyser så fælt sterkt.

    Dave barton skivene kom ikke i dag heller :( awww :(

  9. #1834
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    om du ikke klarer å se hva instrumentene indiker med originale pærer, tror jeg du trenger briller :P
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  10. #1835
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    neinei, men det er alt for svakt lys synes jeg. så denne oppgraderingen anbefales!

    i og med at jeg ikke fikk instrumentskivene i dag så måtte jeg bruke tida fornuftig!!!! hehe

    så gikk IGJEN på fristelsens side: ipdusa.com

    sendte prisforespørsel på frakta på følgende:

    2 bunnplugger med magnet
    2 bolter for justeringa av dynamon og det som alltid har knekt for min del ved justering.
    1 høyeffekts fordelerrotor
    1 høyeffekts fordelerlokk
    1 høyeffekts pluggledninger
    12 polyforinger for fester på motorn til dynamo, servo o.l.
    mmmm så mye deilige blå ting igjen
    og da C70 autodimmbart speil. koster såvidt over 1000lappen, og så kommer frakta oppå der bare.

    får se hva frakta blir om det blir ordre med en gang over helga. er jo ikke lenge til lønninga igjen nå så må planlegge hvor fort jeg skal bruke den opp IGJEN hæhæ

    edit: bestilte time på Kverneland Bil i trondheim for 4hjulskontroll og justering. ble 1700kr sa de, når de la inn en liten rabatt via volvoklubben setter ikke denne bilen bort til Vinjes verksted som jeg brukte til 945n i alle fall. de bruker jo 3-4 forsøk++ før de enda ikke klarer å få justert ting korrekt... så nye dekk blir på onsdag tenker jeg på bilen med nyfelgene

    hvilken dimensjon er originalt og hvilken bør jeg kjøre på 16" hydra for å komme mest mulig optimalt mot det som er av missvisning, altså minimalt med missvisning?

  11. #1836
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    205-55-16.

    Ang justering og "4hjulskontroll" må du sentrere akselen først. Senka bil blir feil å justere forran etter bakhjula, da bakstillinga er skeiv som ei skjøge fra Amsterdam, høy på lokale brownies..
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  12. #1837
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    1700 var mye:O betaler ca 5 600 selv:P

  13. #1838
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    joakim: samme dimmen som på 940n altså
    hehe ska sentrere akseln i morgen nå så den blir rett der, så den blir bein før forstillinga blir justert inn til uka ja. kom på at jeg må flytte justeringa litt senere. skal til oslo på møte neste torsdag kom jeg på...

    anders: hvor får du det gjort skikkelig for 600?
    her i byn koster det alltid 1100-1900 kr samme hvor

  14. #1839
    Registrerte brukere Ekren sin avatar
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Melhus, Norway
    Innlegg
    1.019
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Kodja Vis post
    joakim: samme dimmen som på 940n altså
    hehe ska sentrere akseln i morgen nå så den blir rett der, så den blir bein før forstillinga blir justert inn til uka ja. kom på at jeg må flytte justeringa litt senere. skal til oslo på møte neste torsdag kom jeg på...

    anders: hvor får du det gjort skikkelig for 600?
    her i byn koster det alltid 1100-1900 kr samme hvor
    hvem som betaler mere en 500,- for 4 hjuls kontrol?
    Styremedlem VOLVO-klubben trøndelag
    -1977 242 Turbo -1978 242 L SOLGT -1983 240 Turbo orginalare -1989 740 Turbo SOLGT -1990 240 Turbo - 2006 VW Transporter -1989 245 Turbo

  15. #1840
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    ja ekren da forventer jeg du sier hvor... for du å vet tydeligvis av et verksted som gjør dette til en brøkdel av hva jeg har funnet av priser de siste 3åra...

  16. #1841
    Registrerte brukere Mr. Crepsley sin avatar
    Medlem siden
    17. jan. 2010
    Sted
    Senja
    Innlegg
    1.667
    Antall takk

    Standard

    Tenker nok de mener svart.
    Jørgen Simonsen

    1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
    2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
    1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering

  17. #1842
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Alt går med kompiser som er bilmekanikere vett Kodja ;p

  18. #1843
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Jada, men når man ikke har kompiser som er bilmekanikere da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  19. #1844
    Registrerte brukere Torra sin avatar
    Medlem siden
    17. des. 2009
    Sted
    Melhus, Sør-Trønderlag
    Innlegg
    2.156
    Antall takk

    Standard

    Eheee... "har du pænga, så har du vænna".. Men det går jo litt mot sin sak Men finnes mange "lugubre" verksted med flinke mekanikere rundt om, gjelds bare å vite av de

  20. #1845
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    anders: hvor får du det gjort skikkelig for 600?
    her i byn koster det alltid 1100-1900 kr samme hvor


    Du må huske at på 2/7/900 serien er det vanligvis bare frem de skal justere på 4 hjuls kontrol, sa betaler bare halv pris imot feks mercedes som det er justering på alle 4. da betaler jeg 1000

  21. #1846
    Registrerte brukere Tonytic sin avatar
    Medlem siden
    06. jan. 2010
    Sted
    Sør-Trøndelag, Stadsbygd
    Innlegg
    694
    Antall takk

    Standard

    gratulerer med eu godkjenninga da, gutten skal du ikke begynne å gå løs på interiør snart? mener da selfølgelig dørtrekk og slikt
    Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE

  22. #1847
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    der sa du noe anders. rart ikke de reagerte på dette på kverneland da?

    tonytic: venter enda på om firmaet får til noe med aludørsider. har sendt mail til acm-ab også om de snart har carbondørsider eventuelt... skal innom å sjekke hvordan det ligger ann med førstnevnte på mandag tenkte jeg! begynner å bli gira på å få det på bilen ja. interiørarbeidet som gjennstår i detalj er ting som krever litt varme å styre på ute så tror ikke det skjer mye i vinter ang det

  23. #1848
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.740
    Antall takk

    Standard

    Ja synes det:P

  24. #1849
    Registrerte brukere Kodja sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    5.427
    Antall takk

    Standard

    syntes det ble litt lenge siden oppdateringer her nå hehe fikk ikke tid til å oppdatere i gårkveld så her kommer bildene og skribleriene nok en gang!



    utetempgiver skrudd fast i ene skruen på dempern mot fangern der. originalplasseringa. den trenger jording via feste for å fungere. så da er utetempen oppe og går også! herlig!!! men må se litt på å få ei skarpere pære eller modde litt så jeg får like skarpt\likt lys i det instrumentet som de andre over.



    blir fort skittent men det er nå fint og rustfritt under her i alle fall


    mr Volvo-Power er behjelpelig med løftebukk og bistand under justeringen av bakakslingen. det er digg å stå varmt å godt å skru for en gangs skyld... går litt fortere da!


    panhardstaget justert slik. kan være det må enda en halv eller hel runde til rundt mot venstre. men fungerer bra når jeg sitter alene i bilen slik. men med belastning kan den skyves litt til høyre så det subber i høyre skjermen. må over fjorden neste helg igjen og skjære ut i hjulbuen for å få plass til breiere dekk!



    såder skal momentstaga kortes inn. da er oppskriften først og fremst dette for at akkurat Denne justeringen skal bli korrekt:
    polyforinger, lesjøfors senkejærer, clubsport dempere. bruker du andre kombinasjoner kan justeringen bli anderledes!
    Volvo-Power: tok vi 4,5 runder eller hva gjorde vi ut fra original lengde?


    så der var akslingen justert mot mellomakslingen så man slipper romlinga og slittase på kryseet. anbefaler ALLE som senker 240 å kjøpe slike å få bort romling ved opp og nedgiring samt ved ujevn belastning. ble som natt og dag å kjøre med denne skikkelig justert!


    R bremse adaptere ankom i går. digg!!! nå gjennstår å planlegge 1krets systemet og søke om godkjenning før dette kan bli en realitet neste år en gang...


    noen som har anelse hva det der gjenga hullet brukes til? kan det være noe feste på eksos når det legges under akslingen? noen som ev. kan sjekke litt mot Turbomodellene\usa modellene som visstnok hadde den under akslingen...

  25. #1850
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Hvis du skal få godkjent R bremsene må du være flink med papirer. Det går men tror det blir ei middels stor bok med beregninger og dokumenter med sammenligninger av 240 ov s60r (eller hvem bil de bremsene kommer fra).
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Side 74 av 206 FørstFørst ... 24 64 72 73 74 75 76 84 124 174 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •