Høres bra ut Kodja! Alltid bra når man får lurt eu-kontrollørene :S
Høres bra ut Kodja! Alltid bra når man får lurt eu-kontrollørene :S
2017 Nissan Navara | 2012 Nissan Pathfinder| 2009 Ford Fiesta | 1982 Volvo 242
2001 Yamaha TDM 850 | 1997 Aprilia Classic | 1986 Suzuki GSX 750 ES
Karl: takker!bilen er alltid i forskriftsmessig stand den
alt skal jo godkjennes på den også så ingen fare der. de feila jeg fikk krav om utbedring var ting jeg ikke hvar 100% klar over. men fant ingen grunn til å starte på utbedringen 2-3 mnd før eu kontrollen var så jeg ev måtte ta mer rundt de samme tinga. men godt fornøyd med at alt arbeidet gav resultat akkurat nå
Wrasko: ikke lurt, bare overbevistikke noe som var direkte ikke i henhold
bare ruta som ikke var skifta men polert opp så stripene ikke vistes
![]()
Gratulere så mye! kjekt
Jeg har også bestillt diodepærer fra hongkong, til park og grøft. spent på hvordan det blir![]()
takker ja!
grøft håper jeg du bestilte kun for at det skal være fint? har ikke stor tro på at det blir veldig mye lys fra dioder i grøftlysa, men kan være jeg tar feil. har sett et par her inne montert det uten spes suksess virka det som![]()
Bestillte det fordi sokkelen på v70 grøftelys ikke er så god, den smelter, så tenkte jeg at dioder som trekker 8-10W er bedre enn halogenpæra på 55w
Men har ingen store forventninger til pærer som koster 60,- inkl frakt fra hongkong til norge, hehe..
Blir spennende å se ja
Ble det greit lys i instrumentene dine? ser litt svakt ut i forhold til original pære..
ble mye sterkere enn originale pærer ja!men pga det er mobilkamera så er det ikke mulig å få fram styrken på bildene. ble akkurat passe. med originale pærer så er det jo så vidt man ser hva instrumentene indikerer. med disse så er det veldig bra lys
hvis du tenker på den vanntempmålern til venstre så er det en ny VDO måler, helt annen pære, sånn stooor sak inni den, så derfor den lyser så fælt sterkt.
Dave barton skivene kom ikke i dag heller :( awww :(
om du ikke klarer å se hva instrumentene indiker med originale pærer, tror jeg du trenger briller :P
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
neinei, men det er alt for svakt lys synes jeg. så denne oppgraderingen anbefales!
i og med at jeg ikke fikk instrumentskivene i dag så måtte jeg bruke tida fornuftig!!!!hehe
så gikk IGJEN på fristelsens side: ipdusa.com
sendte prisforespørsel på frakta på følgende:
2 bunnplugger med magnet
2 bolter for justeringa av dynamon og det som alltid har knekt for min del ved justering.
1 høyeffekts fordelerrotor
1 høyeffekts fordelerlokk
1 høyeffekts pluggledninger
12 polyforinger for fester på motorn til dynamo, servo o.l.
mmmm så mye deilige blå ting igjen
og da C70 autodimmbart speil. koster såvidt over 1000lappen, og så kommer frakta oppå der bare.
får se hva frakta blir om det blir ordre med en gang over helga. er jo ikke lenge til lønninga igjen nå så må planlegge hvor fort jeg skal bruke den opp IGJENhæhæ
edit: bestilte time på Kverneland Bil i trondheim for 4hjulskontroll og justering. ble 1700kr sa de, når de la inn en liten rabatt via volvoklubbensetter ikke denne bilen bort til Vinjes verksted som jeg brukte til 945n i alle fall. de bruker jo 3-4 forsøk++ før de enda ikke klarer å få justert ting korrekt... så nye dekk blir på onsdag tenker jeg på bilen med nyfelgene
hvilken dimensjon er originalt og hvilken bør jeg kjøre på 16" hydra for å komme mest mulig optimalt mot det som er av missvisning, altså minimalt med missvisning?
205-55-16.
Ang justering og "4hjulskontroll" må du sentrere akselen først. Senka bil blir feil å justere forran etter bakhjula, da bakstillinga er skeiv som ei skjøge fra Amsterdam, høy på lokale brownies..
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
1700 var mye:O betaler ca 5 600 selv:P
740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392
joakim: samme dimmen som på 940n altså
hehe ska sentrere akseln i morgen nå så den blir rett der, så den blir bein før forstillinga blir justert inn til uka ja. kom på at jeg må flytte justeringa litt senere. skal til oslo på møte neste torsdag kom jeg på...
anders: hvor får du det gjort skikkelig for 600?
her i byn koster det alltid 1100-1900 kr samme hvor
ja ekren da forventer jeg du sier hvor... for du å vet tydeligvis av et verksted som gjør dette til en brøkdel av hva jeg har funnet av priser de siste 3åra...
Tenker nok de mener svart.
Jørgen Simonsen
1976 Volvo 242 - Bygdestyggen
2013 Kia Cee'd Exclusive - Kondemnert
1978 Volvo 265 V8 - Under restaurering
Jada, men når man ikke har kompiser som er bilmekanikere da?![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Eheee... "har du pænga, så har du vænna".. Men det går jo litt mot sin sakMen finnes mange "lugubre" verksted med flinke mekanikere rundt om, gjelds bare å vite av de
![]()
anders: hvor får du det gjort skikkelig for 600?
her i byn koster det alltid 1100-1900 kr samme hvor
Du må huske at på 2/7/900 serien er det vanligvis bare frem de skal justere på 4 hjuls kontrol, sa betaler bare halv pris imot feks mercedes som det er justering på alle 4. da betaler jeg 1000![]()
gratulerer med eu godkjenninga da, guttenskal du ikke begynne å gå løs på interiør snart? mener da selfølgelig dørtrekk og slikt
![]()
Volvo 850 2.0 Turbo X= 745 GLE
der sa du noe anders. rart ikke de reagerte på dette på kverneland da?
tonytic: venter enda på om firmaet får til noe med aludørsider. har sendt mail til acm-ab også om de snart har carbondørsider eventuelt... skal innom å sjekke hvordan det ligger ann med førstnevnte på mandag tenkte jeg! begynner å bli gira på å få det på bilen ja. interiørarbeidet som gjennstår i detalj er ting som krever litt varme å styre på ute så tror ikke det skjer mye i vinter ang det![]()
Ja synes det:P
syntes det ble litt lenge siden oppdateringer her nåhehe fikk ikke tid til å oppdatere i gårkveld så her kommer bildene og skribleriene nok en gang!
utetempgiver skrudd fast i ene skruen på dempern mot fangern der. originalplasseringa. den trenger jording via feste for å fungere. så da er utetempen oppe og går også! herlig!!! men må se litt på å få ei skarpere pære eller modde litt så jeg får like skarpt\likt lys i det instrumentet som de andre over.
blir fort skittent men det er nå fint og rustfritt under her i alle fall
mr Volvo-Power er behjelpelig med løftebukk og bistand under justeringen av bakakslingen. det er digg å stå varmt å godt å skru for en gangs skyld... går litt fortere da!
panhardstaget justert slik. kan være det må enda en halv eller hel runde til rundt mot venstre. men fungerer bra når jeg sitter alene i bilen slik. men med belastning kan den skyves litt til høyre så det subber i høyre skjermen. må over fjorden neste helg igjen og skjære ut i hjulbuen for å få plass til breiere dekk!
såder skal momentstaga kortes inn. da er oppskriften først og fremst dette for at akkurat Denne justeringen skal bli korrekt:
polyforinger, lesjøfors senkejærer, clubsport dempere. bruker du andre kombinasjoner kan justeringen bli anderledes!
Volvo-Power: tok vi 4,5 runder eller hva gjorde vi ut fra original lengde?
så der var akslingen justert mot mellomakslingen så man slipper romlinga og slittase på kryseet. anbefaler ALLE som senker 240 å kjøpe slike å få bort romling ved opp og nedgiring samt ved ujevn belastning. ble som natt og dag å kjøre med denne skikkelig justert!
R bremse adaptere ankom i går. digg!!! nå gjennstår å planlegge 1krets systemet og søke om godkjenning før dette kan bli en realitet neste år en gang...
noen som har anelse hva det der gjenga hullet brukes til? kan det være noe feste på eksos når det legges under akslingen? noen som ev. kan sjekke litt mot Turbomodellene\usa modellene som visstnok hadde den under akslingen...
Hvis du skal få godkjent R bremsene må du være flink med papirer. Det går men tror det blir ei middels stor bok med beregninger og dokumenter med sammenligninger av 240 ov s60r (eller hvem bil de bremsene kommer fra).
17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
07 Opel Zafira OPC "bussen"
92 240 "Turbo" venter på bedre tider
x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro