er billigere på myranes.også har du justering på hardhet på bak demperen.
og i tillegg kommer jo beina ferdig sveiset og eloksert det gjør det ikke fra pedersens.
er billigere på myranes.også har du justering på hardhet på bak demperen.
og i tillegg kommer jo beina ferdig sveiset og eloksert det gjør det ikke fra pedersens.
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Eneste ulempa er at bakdemperene er Gaz. Merker at Bilstein er vesentlig bedre enn Gaz demperene er . Pedersen sine coilovere bak er jo Bilstein. Hvis det sitter samme bunnforing i de til stiv aksel som de til MK2 demperene så må de byttes ut da de er altfor slappe til å bære bilen.
Merker det bare. Bilen min ble mye mer spretten bak etter at jeg satt på Gaz dempere. Hadde Bilstein Sprint bak før. Veit ikke om hele årsaken er demperene, eller om original bladfjøra er mye bedre enn spiralfjørene som sitter på disse coiloverene. Noe er det hvertfall, for bilen lå mye bedre på veien før med original bladfjør og Bilstein Sprint.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
At bilen blir "stussete" kan ha flere grunner, bl.annet stivheten på fjørene, progressiviteten på fjørene, spec'en på demperne på både tur og retur, progressivitet på demper, plassering av fjør, fjøringsvei, for å nevne noe.
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
jeg tviler vell litt på at du klarer og bunne demperene ved kjøring.for dem er forholdsvis stive når dem står på det mykeste også..
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Ikke noe problem å bunne mine i den høyden de står i nå. Er blankpusset den braketten som stoppgummien banker mot og da er nesten hele dekket ovenfor på 18"-erene når den går så lavt. Og da er stoppgummien kappet inn ca 4 cm . I tillegg siger bilen nesten helt nedpå putene med kun to verktøykasser baki, så det er tydelig at fjørene ikke er helt riktige . 10.4mm tykk fjær med 8 runder (tror den er 8.5" lang eller noe). Og med denne ubrukelige høyden er coiloverene justert helt til topps med laaang justeringsvei under.
Er det samme fjørene du har bak turbohaugen? Isåfall var jeg i kontakt med Myranes Bil & Olje i går angående det. Han har fjærer som er 10" lange og muligens litt stivere, han skulle sjekke opp. Nytter ikke å sammenligne stivhet med originalfjører eller da bilen får et helt annet moment på fjøra når de er skrudd der demperene står istedet for bak hjulene eller på hjulene.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
ja han har blå fjærer!hehe svarer litt for deg jeg andreas
men han har jo kneppet demeperne på 26 i stivhet så den bunner ikke den er stiv som fy kunne nesten kjørt med flatjern!!!!
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
"oppsatt for drifting" hihi.. Jaja
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Var nesten som at jeg måtte bestille nyreoppheng og thai massage til gutta når dem kom frem til drammen for bremsing :-)så denne blå balja er stiiiiiiiv så det holder.
'21 Audi E-tron 55 Sportback S-line
[X]'07 Volvo S60 2,4D 163hk Summum
[X]'95 Volvo 945 LT (Prosjekt/finbil)
det er fint med stiv bil.har det selv jeg.hehe mine står på 20 knepp og det er stivt nok det også og sitter overraskende fælt på veien til og være så stiv og lei!
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
fått no respons på motor eller kjakan!?
Volvo 242 75mod 2jz-gte Gate/Banebil
Skogen Performance
KSR.no
Myranes.com
Ikke noe problem om man har bankesensor, og program som feiter opp blandinga og justerer ned tenninga litt når det oppstår banking over "lengre" tid (3-5 sykluser med banking)
Faktisk så går motoren med litt banking av og til uansett hvor snill tenning og bensinblanding man har, er bare når det begynner å bli over flere sykluser på samme sylinder at det begynner å bli lite ønskelig.
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
første gang jeg prøvde bilen skikkelig, og første gang på bane ever, var ikk best, men syns det fungerte helt greit
begynte litt pent men ble bra utover dagen..
siste bilder tømmes fjerde gir ut av langsvingen før femte ble lagt i og dansa over langstrekka. riktig morro var det..