Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  216
Side 7 av 31 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 769

Tråd: Tc-Racing`s Volvo 245 2,7liter 16v gt35 turbo, tko600, 560whp 680nm

  1. #151
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Godag..
    noen som har formeining om kor stor xsos som trengs??
    3" eller 3,5"?
    je tenkte kansje 3,5" heile vein men kansje det holder me 3,5 downpipe å til midt under bilen å ha 3" resten bak...
    forslag eller meininger taes imot me takk8)
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  2. #152
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Tror nok det holder med 3,5" downpipe, for så å gå over til 3" nede ved girkassa..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  3. #153
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Tror nok det holder med 3,5" downpipe, for så å gå over til 3" nede ved girkassa..
    ja det holder sikkert.
    men teit vis det blir mye baktrykk i xsosn å, har ingen tank bak heller så er ganske go plass over akseln så blir det nok å kjør røre rett ut bak, eller på den andre sia av va som er orginalt for å få minst muli sving..
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  4. #154
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    ja det holder sikkert.
    men teit vis det blir mye baktrykk i xsosn å, har ingen tank bak heller så er ganske go plass over akseln så blir det nok å kjør røre rett ut bak, eller på den andre sia av va som er orginalt for å få minst muli sving..
    Må nesten aldri ha negativ rørdimensjonsovergang... det blir det mottrykk av. Bedre med 3" down og 3,5" resten eller bare 3,5" hele veien... Dessuten blir veldig fin dyp lyd med 3,5" og diffusjonsdempere (sånne som du ser rett gjennom, men som har fult av småhull rundt ut i dempestoffet).
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  5. #155
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    gått litt smått her no.
    handla mæ 91 modell 960 no.
    gått 172000, 2.0 16v turbo me 16t turbo ellers helt orginal, svart heilskinn, el speil, ruta toveis takluke + begge stolan fram, utrekkbar krok, intregrert barnesete, ac +++
    bli kurant bruksbil, må vel handel litt hjul å senk ellerhvert når vågna blir ferdi
    vis noen har nytype 960 eller s90 front, bakfanger, listverk å dørhåndtak så er det av intresse
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  6. #156
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Tc-Racing Vis post
    gått litt smått her no.
    handla mæ 91 modell 960 no.
    gått 172000, 2.0 16v turbo me 16t turbo ellers helt orginal, svart heilskinn, el speil, ruta toveis takluke + begge stolan fram, utrekkbar krok, intregrert barnesete, ac +++
    bli kurant bruksbil, må vel handel litt hjul å senk ellerhvert når vågna blir ferdi
    vis noen har nytype 960 eller s90 front, bakfanger, listverk å dørhåndtak så er det av intresse
    Hør med Espen Title
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  7. #157
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    har du laget instrument panelet selv eller er det kjøpt?

  8. #158
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreasO Vis post
    har du laget instrument panelet selv eller er det kjøpt?
    heim mekk ja..
    har nå foresten fått blokk å topp neddi bilen no da, girboks, radiator, cooler å oljekjørler er på plass, men må lag ny tunnel til mellomaksel da, det va ikke medberegna...
    men får vel go hjelp å da ordne alt sæ
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  9. #159
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  10. #160
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard



    cooler, radiator, oljekjørler, motor å girboks inn..
    men må bygg ny tunnel til mellomaksel etterhvert her no fer vart litt trangt.
    kjæm bedre bilda etterhvert
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  11. #161
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    ser bra ut
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  12. #162
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Nårtid blir det fyrings da ?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  13. #163
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    får du godkjent med det instrumente?

  14. #164
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreasO Vis post
    får du godkjent med det instrumente?
    tru det e siste som bekymre meg er instrumentene

    "flyfaen" når det blir fyrings, nei har ikke peiling. my arbeid igjen enda...:(
    håpe nå at det ska hver kjørbart til vårn da..
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  15. #165
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    tenkte jeg skulle mase enda litt til og spørre hvor du har kjøpt målerne og hva er str. på speedo?

    liker prosjektet ditt

  16. #166
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av AndreasO Vis post
    tenkte jeg skulle mase enda litt til og spørre hvor du har kjøpt målerne og hva er str. på speedo?

    liker prosjektet ditt
    takker for det
    handla målerene på summit racing spedometret er 5"
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  17. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. aug. 2010
    Sted
    Valdres
    Innlegg
    176
    Antall takk

    Standard

    okei,takk skal du ha

  18. #168
    Registrerte brukere roger turbo sin avatar
    Medlem siden
    21. mai 2010
    Sted
    N-Trøndelag
    Innlegg
    15
    Antall takk

    Standard

    blir bra herre ja Tom
    Volvo 745glt turbo (solgt)
    Volvo 142 71mod. bruksbil
    Volvo 244 84mod. lett prosjekt
    Volvo 242 80mod. turbo prosjekt

  19. #169
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av roger turbo Vis post
    blir bra herre ja Tom
    takk takk rogern
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  20. #170
    Registrerte brukere bechlaffen sin avatar
    Medlem siden
    01. mars 2010
    Sted
    løkken verk
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    ser fortsatt bra ut here;P bli fyring føri jul no da eilj?
    opel omega dbdragbil 1994mod.
    volvo 740 bruksbil 1986mod.
    volvo 244 v8 prosjekt 1983mod.
    Volvo 242 tak senka og bredda 1977mod.

  21. #171
    Registrerte brukere Tc-Racing sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Namsos
    Innlegg
    585
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av bechlaffen Vis post
    ser fortsatt bra ut here;P bli fyring føri jul no da eilj?
    hehe--
    tvilsomt det da... e ganske my arbe igjen enda.. må kapp sund tunneln å sveis dit ein ny, tpass innsug, lag ny xsos pluss pluss masse småting som tar tid..
    så skulla æ hadd coilovera fram... så har litt å hold på me ja..
    http://forum.vccn.no/showthread.php?t=171

    long roof racing.
    2,7liter 16v, gt35 turbo tko600+++

  22. #172
    Registrerte brukere bechlaffen sin avatar
    Medlem siden
    01. mars 2010
    Sted
    løkken verk
    Innlegg
    104
    Antall takk

    Standard

    hehe e litt da jah;P
    opel omega dbdragbil 1994mod.
    volvo 740 bruksbil 1986mod.
    volvo 244 v8 prosjekt 1983mod.
    Volvo 242 tak senka og bredda 1977mod.

  23. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Må nesten aldri ha negativ rørdimensjonsovergang... det blir det mottrykk av. Bedre med 3" down og 3,5" resten eller bare 3,5" hele veien... Dessuten blir veldig fin dyp lyd med 3,5" og diffusjonsdempere (sånne som du ser rett gjennom, men som har fult av småhull rundt ut i dempestoffet).

    Her er jeg uenig.
    Det er rett ut fra turboen at eksosen tar mest plass!
    Her trenger man grovt anlegg! 3" er minimum for 500hk

    så 3,5" downpipe og så langt bak du klarer, for siden og gå ned til 3" er en bra plan.

  24. #174
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Dreracing@ Vis post
    Her er jeg uenig.
    Det er rett ut fra turboen at eksosen tar mest plass!
    Her trenger man grovt anlegg! 3" er minimum for 500hk

    så 3,5" downpipe og så langt bak du klarer, for siden og gå ned til 3" er en bra plan.
    Hvorfor gå ned til 3" i hele tatt? Må vel være bedre å ha full dimensjon hele veien? Evt ha veldig slak kon innover hvis man av plasshensyn må gå ned.

  25. #175
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    25. okt. 2010
    Innlegg
    306
    Antall takk

    Standard

    problemet er som du sier, plassen, over bakakselen på 240, jeg kan egentli si at det ikke er mulig med 3,5" over her på senket bil uten og bygge om i gulvet.

    men så langt bak så er avgassene blitt så kalde at jeg tror det kvitter om det er 3" eller 3,5" også.

    Vet om en som bygget om sin i gulvet og har 4" hele veien

Side 7 av 31 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Lignende tråder

  1. GT35 turbo på org manifold/wastegat
    By cookiemonster in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 03/12/13, 21:45
  2. Volvo 245 Turbo B204FT Racing/street
    By EklundRikard in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 03/04/12, 16:23
  3. White Smoke Racing - Volvo 740 1, Oppdatert 1.04.2011 ny turbo?
    By hokoff in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 42
    Siste post: 03/05/11, 07:22
  4. GT35 vs T3T4 turbo.
    By wunder-hansi in forum Motor og gir
    Svar: 28
    Siste post: 18/12/10, 18:41

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •