Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  38
Side 7 av 35 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste
Viser resultater 151 til 175 av 858

Tråd: Div. turbo spørsmål og tips, B230

  1. #151
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Hvis du får papirer på det så kan det jo sikkert gå bra
    men selv på 0.4 i trykk så dro min ganske så greit mye bedre en orginal bil :P
    One Ring to rule them all

  2. #152
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    fant en ny som jeg går for jeg, billig frakt også
    http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.d...id=p2759.l1259
    så blir det til at jeg monterer denne på 940 og låner 740n til en kompis der det kan snekres grenrør til hxn i.
    når jeg får surra til dette så får jeg jo justert trykket til hx så lavt at det ikke kan overstige 238hk
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  3. #153
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    justere trykket eller en kul 1" endestuss når bilen bremses
    One Ring to rule them all

  4. #154
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Noen av kkkne passer rett på(940grenrør). Men du må plane grenrøret ditt (fjerne pyramide tettningen). men lurt å ha en adapter i mellom til en ekstern wg.
    Men det er ikke mye optimalt å ha en sånn turbo på det grenrøret.
    skal man på liv å død ha orginalgrenrøret ville jeg valgt en mindre turbo til mindre effekt og ikke satset på mye.
    (ja, noen presser 400hk ut av de grenrøra... men det er ikke serlig opptimalt... og man får heller ikke brukt pulsplitt funksjonen som de nyere turboene har (som gir kjappere spolup)
    hmm..okay.. kan du\dere gi meg noen linker til turboer som er bra til 300 hk oppsetet da?? skal benke 300 hk ikkje berre sei eg har det

  5. #155
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Er vell nok forslag i denne tråden da? :P
    One Ring to rule them all

  6. #156
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    Er vell nok forslag i denne tråden da? :P
    greitt nokk.. men dei fleste som er nevnt er so dyre:P

  7. #157
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    greitt nokk.. men dei fleste som er nevnt er so dyre:P
    KKK27 koster ikke så mye hvis du finner en av den nye typen i Sverige . Kjøper min for 2500 SEK.

  8. #158
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    KKK27 koster ikke så mye hvis du finner en av den nye typen i Sverige . Kjøper min for 2500 SEK.
    okay.. men hvordan veit jeg at det er nye typen ?? og om den passer på 940 grenrøret?? er rimelig grønn når det gjelder turbo:S

  9. #159
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    den holder til 300+ noe som er kjekt hvis man bestemmer seg for å hente ut litt til... 450-470 hk går
    One Ring to rule them all

  10. #160
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Kjøp heller et ferdig grenrør og hiv originalgrenrøret langt i skogen . Er jo faktisk lettere å montere og når det ikke blir så trangt, vann og oljerør må du jo gjøre om på uansett. Må uansett modifisere downpipen og så kan like godt lage den litt lengre til dit du får turboen din med det nye grenrøret.

    Og så tjener du på spool. Kan velge grenrør med pulse-split og så tjener du enda mer.

  11. #161
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    Å hente ut 300+ og et 19T som mange kan sammenlignes med å sykkle(19T) og bli påkjørt på sykkel

    19Tn drar bra på 1. gir og etter noen sekunder så pumper den ut varme og gir dårlig med effekt... gjevnt drag og virkelig slapp på toppen..(som når du sykkler)

    kkkn gjør så motoren puster mye lettere og når du kommr opp i 2. gir så blir det som om du sykkler og noen kjører på deg bakfra..

    Noe jeg syns er viktig til en bruks bil er at bilen ikke bruker så mye bensin også! da er det veldig fint med en turbo med litt størrelse på så eksosen kommer ut.. min gikk utrolig billig med ecochip
    One Ring to rule them all

  12. #162
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    sitter og leiter etter en k27 men di vokser ikke akurat på trær...

  13. #163
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Arrnty90 Vis post
    sitter og leiter etter en k27 men di vokser ikke akurat på trær...
    Det jeg fant ut og, men var så heldig at TBO fant en til meg på Blocket . Men dukker vel opp en gang inniblandt, se etter ported shrouds og twin-entry hvertfall . Min har ca 60 mm eksosturbin og 50mm innsug mener jeg han målte.

  14. #164
    Registrerte brukere Arrnty90 sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    ulsteinvik
    Innlegg
    273
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Det jeg fant ut og, men var så heldig at TBO fant en til meg på Blocket . Men dukker vel opp en gang inniblandt, se etter ported shrouds og twin-entry hvertfall . Min har ca 60 mm eksosturbin og 50mm innsug mener jeg han målte.
    jepp satser på det

  15. #165
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    TurboService IRX450 nokon som har erfaringer med den??
    holseth hx40 nokon som har erfaring med den? sliter litt me turbo valget:S

  16. #166
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    hx40 får man man i "2" utgaver den store og lille..
    Men hvis man skal ha den "store" så anbefaller folk å bruke hx50 isteden vistnok..
    Men det er rappe turboer, vet om folk som kjører de på små motorer skogen racing gutta er jo store fan av disse agregatene. brodern skal vell ha hx40 (lille) på sin bmw motor
    One Ring to rule them all

  17. #167
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    t4 flens 4" inn på kompressor står ikje noko på eksoshuse.. e da den lille el store? korleis sjå forskjell?

  18. #168
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    t4 flens 4" inn på kompressor står ikje noko på eksoshuse.. e da den lille el store? korleis sjå forskjell?
    Hvilket eksoshus er det på den?

  19. #169
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    står ikje noko på da

  20. #170
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av 4life Vis post
    står ikje noko på da
    Pleier å stå trykt inn et tall innenfor flensen på eksos inlet.

  21. #171
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    56mm kompressor er den lille
    61mm kompressor er den store.

    hmmms er vell 65mm ut på de mins jeg? "14" eksoshus...
    Men hvor mye effekt er det du skal ha egentlig?
    One Ring to rule them all

  22. #172
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    88
    Antall takk

    Standard

    effekt`n kommer litt ann på om de blir ny bunndel, blir de bunndel so rundt 400-450hk

  23. #173
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    levanger
    Innlegg
    2.293
    Antall takk

    Standard

    da holder vel den lille hx40n
    Sist endret av jonass; 25/01/10 kl 23:04 Begrunnelse: skirve leif
    Kawasaki kfx 450r
    BMW E39 525T

  24. #174
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    kkk 27 hx35 holder
    One Ring to rule them all

  25. #175
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    15. des. 2009
    Sted
    Mysen, Østfold
    Innlegg
    3.137
    Antall takk

    Standard

    Nå husker ikke jeg helt, men KKK24 (?) fra S4 burde vel også være ett godt alternativ for husmorstrim type ~300hk?
    17 Ford Mondeo ST Line Ecoboost
    07 Opel Zafira OPC "bussen"
    92 240 "Turbo" venter på bedre tider
    x biler: 95 965, 92 945Turbo, 90 240GL, 15 Focus,
    71 Rekord, 92 Golf, 97 A4 Quattro

Side 7 av 35 FørstFørst ... 5 6 7 8 9 17 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •