Treng jo ikkje ha den blå norge logoen der da, kan få anna der og
![]()
Volvo 245 - Eks varebil
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster
Så rart at en moderne kam totalt utklasser gammle VX3Bra du er fornøyd! Regna nesten med det kom til å bli en smule mere effektivt med den nye kammen
![]()
Tidligere brukernavn: flyfaen
Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
Pellementmaker hos NK Engineering AS
A-til-B-traktor: 90' 740GL
Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt
Ja, det er sant. Litt mer skånsomt![]()
Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
Polakkene (og alle andre i EU, som bestemte at alle skilter i EU skal se slik ut med blått felt, EU-"ringen", og lands-"koden" og fastsatte det i Geneve eller hvor de satt og bestemte over alle oss andre) har jo "stjernering", og landskoden.. Ser bedre ut med det flotte Norske flagget, og ikke en halvhjertlig glorie, enig i den..![]()
Synes ikke nye skilt passer seg på en 240En 240 vil jo aldri se ny ut uansett lengre
Pøh. Ikke enig.. :(![]()
Geir Boman Rinde
Volvo Car Club Norway - VCCN.NO
Varamedlem
---
Volvo V90 R-design T8 2020
er nå ikke så veldig patriotisk av meg så de skiltene kan byråkratene ha for seg selv...
om man vil ha nyere utseende på bilen kan man jo bare få lakket opp igjen i en freshere farge... ser jo mye bedre ut enn de dumme plast skiltene...
2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
1993 S2 Avant 2,2 turbo
jada, lakk opp bilen i en nydelig farge, og ha stygge gamel skilt på, fulle av fluer, flassa bokstaver, og med lag på lag med oblater! blir sikkert kjeeempe fint!
Oppdatering 28.09.2010 -Masse småtteri gjordt i helgen
Måtte bytte relee for automatisk kjørelys. Problemet var det som vanligvis skjer, dvs at nærlyset henger på etter man har skrudd av bilen. Kostet underkant av 200 kr hos Volvo.
Spretta opp det gamle releet. Her ser man godt hva som skjer. Bygger seg på "sveiseperler" som gjør at de henger sammen etterhvert med årene eller med veldig sterke pærer.
Begynner å bli kaldt om morgenen nå, så på tide å legge opp strøm til kupevarmer i bilen. Var akkurat plass i luftgitteret til resirklufta i dekslet under hanskerommet til en Biltema tabbeboks, som er ganske liten i størrelse.
Strekt en gummikabel til foran bilen og koblet til!
Vanlig enkelt innfelt stikk montert (Biltema, haha). Skulle vært svart, men den er ikke akkurat lett å se under der sålenge den er innfelt. Men blir nok bestillt et svart enkelt Elko Plus stikk etterhvert for å få gjemt den enda litt mer. Og kanskje jeg pensler litt svart maling på tabbeboksen og
.
Foreløpig en plugg gjemt oppunder foran. Blir nok Defa lignende kontakt montert fast på samme plass etterhvert isteden. Den der samler dritt om vinteren og kommer nok etterhvert til å forårsake jordfeil når man setter den i.
La opp egen kurs i leiligheten fra sikringsskapet til et utestikk jeg skal bruke til kupevarmer. Med en bryter inne i stua. Gikk med en del PR på det. Så nå bare plugger jeg hver gang jeg parkerer bilen, så skrur jeg på litt før jeg stikker ut når det er kaldt.
Fikk kappet avstiver staget til turboen mens den sto på (litt jobb å ta den av). Gikk akkurat med liten baufil, men tok sin tid. Skal få sveiset på enden skrudd i motoren, men litt kortet inn så det er plass til foringer der snart. Så får vi se om det fikser resonansproblemet i grenrøret.
Tegnet opp en avskjerming til luftfilter, men rakk ikke å skjære det ut i helga. Hvis noen vil ha måla så er det bare å si ifra. Skal skjære ut en kveld snart og få noen med knekkemaskin til å knekke til 90 graderene. Så skal det pusses klart, lakkeres og monteres. Men det kan ta litt tid før det blir gjordt, hehe.
Tok av kammen og byttet to shims som ikke ble helt innenfor spec (0.25 og 0.40). Nå er alle ventilene 0.30-0.35 som Jens Gustavsson anbefalte. Går fint uten ventiltikk. Tikker bare litt i dysene.
Laget meg feste til høytalerene i døra bak. Er bare en plate skjært ut i 4mm stål med stikksag og gjenget opp 4 hull som jeg legger på baksiden av dørtrekket.
Ble sånn. Mangler bare dekslet som skal være over nå. Blir satt på når jeg får bestillt de svarte festeproppene som skal være der.
hmm, etter som jeg har merka er di festa til høytalerdeksla røde festepropper, og dem sitter jo fast i stålet på døra![]()