Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 72 av 92 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1.776 til 1.800 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1776
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    WTF! Hvordan fungerer bilen med den nye kammen? Må oppdatere på dette! skumleste igjennom. hvilken man bestilte du av Jens?
    One Ring to rule them all

  2. #1777
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    WTF! Hvordan fungerer bilen med den nye kammen? Må oppdatere på dette! skumleste igjennom. hvilken man bestilte du av Jens?
    Fikk shimsa nylig så fikk montert kammen i dag! Ble bra det! MYE raskere spool fra 2500 rpm og oppover. Fikk mye bedre drag på lettere gir nå og enn med VX3 siden turboen jobber raskere. Så går den ca like bra på 0.9 bar nå som på 1.25 bar med VX3. Mye jevnere og lengre drag i hele registeret!

    Kommer en skikkelig update etterhvert når jeg kommer tilbake fra hytta.

  3. #1778
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    oslo
    Innlegg
    7.690
    Antall takk

    Standard

    haha godt å høre
    Har kjørt A kam og 19T i noen dager nå faktisk. 300hk oppsett.. (HAHA).

    De store foringene baki har vi foresten funnet ny løsning på bmw foring fra biltema og litt sikaflex og et alurør / Nylonrør update kommer i "MKII" tråden som er her et sted. bare få litt tid på meg til å legge inn alt av bilder å dritt på pcn
    One Ring to rule them all

  4. #1779
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TeamBørnOut Vis post
    haha godt å høre
    Har kjørt A kam og 19T i noen dager nå faktisk. 300hk oppsett.. (HAHA).

    De store foringene baki har vi foresten funnet ny løsning på bmw foring fra biltema og litt sikaflex og et alurør / Nylonrør update kommer i "MKII" tråden som er her et sted. bare få litt tid på meg til å legge inn alt av bilder å dritt på pcn
    Høres bra ut! Gleder meg til å se den løsningen! Håper å slippe nye dyre foringer, hehe. Koster bare 700 kr/stk eller noe og er 4 stk.

  5. #1780
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Høres bra ut! Gleder meg til å se den løsningen! Håper å slippe nye dyre foringer, hehe. Koster bare 700 kr/stk eller noe og er 4 stk.
    Snakker da om de fire store som sitter fremst på "holdearmene" eller? Der burde det jo gå ant å dreie til noe i Poly?
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  6. #1781
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Snakker da om de fire store som sitter fremst på "holdearmene" eller? Der burde det jo gå ant å dreie til noe i Poly?
    Har tenkt litt på det. Men mistenker at en poly foring i hardhet 95 blir en del mykere enn den som sitter der originalt. Hvertfall i opp og ned retning. Blir ganske dyrt å teste og da stengene i den størrelsen koster en del og trenger 2 stk. Nye originalforinger med sikaflex i hulrommet foran og bak hadde nok funket bra, men det koster dessverre nesten 2800 kr.

  7. #1782
    Registrerte brukere Njål Nilssen sin avatar
    Medlem siden
    27. jan. 2010
    Sted
    Andøy
    Innlegg
    4.097
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Har tenkt litt på det. Men mistenker at en poly foring i hardhet 95 blir en del mykere enn den som sitter der originalt. Hvertfall i opp og ned retning. Blir ganske dyrt å teste og da stengene i den størrelsen koster en del og trenger 2 stk. Nye originalforinger med sikaflex i hulrommet foran og bak hadde nok funket bra, men det koster dessverre nesten 2800 kr.
    Hmm tror du det? 95 er jo veldig hardt da... mye hardere enn gummi av nesten hvilket som helst slag, men såklart det går jo ann å lage den litt overdimm og presse de inn, samt ei litt overdimm senterstang...
    Tidligere brukernavn: flyfaen
    Opptatt med kjipe greier som "Sundown" for P-3 Orion, et dritthus osv...
    Pellementmaker hos NK Engineering AS
    A-til-B-traktor: 90' 740GL
    Njål's 940Dtic --> 960II 3.0 24v Bruksbilprosjekt

  8. #1783
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av flyfaen Vis post
    Hmm tror du det? 95 er jo veldig hardt da... mye hardere enn gummi av nesten hvilket som helst slag, men såklart det går jo ann å lage den litt overdimm og presse de inn, samt ei litt overdimm senterstang...
    Tja, 95 virker hardt når man klemmer på det. Men med en gang man får en stang på dem og vrir litt så virker det ikke så stivt lenger. Originalforingene foran er noe gummi med noe stålgreier i og virker igrunn ganske stive.

    Men mulig det blir veldig bra med Superflex. Isåfall hadde jo det vært det mest holdbare i lengden. Og så slipper man at foringene "holder igjen" fjøring og slikt lenger og man kan bikke bærarmene vekk når man jobber på det uten å ødelegge foringene. Foringen blir nok litt hardere hvis den er dreid til i overdim og.
    Sist endret av ChrML; 18/09/10 kl 19:35

  9. #1784
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 22.09.2010 - Ny kam er montert + noe småtteri gjordt




    Fikk endelig shimsa jeg manglet på Fredag og fikk montert opp kammen! Det ble STOR forskjell fra gamle kammen. Med kamdrevet justert i 0 så gikk den litt bedre enn VX3 fra ca 2200 rpm og oppover. Og mye bedre enn VX3 på toppen. Dvs den går like bra og med mye lengre register nå på ca 0.9 bar som den gjorde på 1.25 bar med VX3 kammen.

    Så eksperimenterte jeg en del med justeringen av kammen. Prøvde å justere den fremover. Mistet mye effekt i bunn, nesten så den ikke dro i heletatt der og så gikk den ikke merkbart bedre på toppen.

    Justerte bakover 3 grader. Da gikk den MYE bedre på bånn enn den gjorde både med VX3 og med kammen justert i 0 helt fra 1500 rpm. Den føltes omtrent ut som en B230FB motor på bunn, selv om denne motoren er lavkomp. Så det økte kjørbarheten MYE. Og på toppen frem til 6000 rpm merket jeg ikke noe forskjell (men fortsatt like mye sprekere enn VX3 på mye mindre ladetrykk). Så da er det klart at kammen er justert perfekt der for mine behov!

    Satt også på dekslene så det ser litt mer helt ut. Det kommer en guide på shimsingen snart som jeg legger ut i forumet for guider. Må finjustere litt på shimsene og bytte pakningen til topplokket. Den ene ventilen ble bare 0.25 mens en annen ble 0.40. Resten ble litt i overkant av 0.30 som det står i papirene til kammen at klaringen skal være.







    VCCN skiltholdere er montert! Samt nye plastskilt! Bilen ser mye nyere ut med en gang. Så er ganske fornøyd med fronten nå.







    Litt flere bilder. Polytrol er brukt på plasten .







    940 svettlappene montert igjen. Sideskjørtene blir nok ikke montert før til våren igjen. Klarte dessverre å lakkere opp 2x venstre skjørt :(. Fordi jeg og en kamerat hadde fått bytta litt. Så må lakkere opp et høyre skjørt og før de kan monteres og gidder ikke før til våren.
    Sist endret av ChrML; 22/09/10 kl 18:27

  10. #1785
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Kjøre på rulla til Christer snart da?
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #1786
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Kjøre på rulla til Christer snart da?
    Ja, må nesten det etterhvert . Tenkte å få godkjent effekten iløpet av vinteren (litt nedjustert selvfølgelig ).

  12. #1787
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Hadde vært gøy å sett bremset effekt, samt når den kommer og kurven.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  13. #1788
    Moderator ArneR sin avatar
    Medlem siden
    23. des. 2009
    Sted
    Overhalla, Nord Trøndelag
    Innlegg
    3.004
    Antall takk

    Standard

    Vi har jo en tråd for bremsepapirer, og jeg håper du legger ut dem der..
    '83 242
    '92 BMW 325i coupe
    '92 BMW 325td coupe

  14. #1789
    Registrerte brukere gasgasboy sin avatar
    Medlem siden
    13. april 2010
    Sted
    Hvitsten
    Innlegg
    613
    Antall takk

    Standard

    Får gåsehud av den bilen din .. Cleanere, og penere bil skal man lete lenge etter ! Misunner deg gullet ditt
    Peugeot 306 GTI 6 2000 mod - Sommerbil
    Volvo 940 b230 fk 1996 - Selges

  15. #1790
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Blir spennende å se bremsepapirer på bilen din!
    Hvilke kam har du valgt til oppsette ditt?

  16. #1791
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Hadde vært gøy å sett bremset effekt, samt når den kommer og kurven.
    Yeah. Vært veldig spennende å sett kurven og sammenligne den med andre oppsett. Har jo ingen aning hvor mye effekt jeg har nå eller hvor tidlig den kommer på kurven kontra andre bremsekurver med tilsvarende effekt. Så hadde vært spennende å se.

    Blir to bremsinger. En for maks effekt og en med papirer for godkjenning.


    Sitat Opprinnelig postet av ArneR Vis post
    Vi har jo en tråd for bremsepapirer, og jeg håper du legger ut dem der..
    Hehe, yep! Jeg som opprettet tråden faktisk, men har ikke bidratt noe der selv enda.


    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Får gåsehud av den bilen din .. Cleanere, og penere bil skal man lete lenge etter ! Misunner deg gullet ditt
    Takk! Veldig artig å høre

    Riktignok mange ting som gjenstår før jeg blir fornøyd. Blandt annet en klunkelyd i coiloverene bak jeg fortsatt venter på nye foringer til . Og ting som må ryddes opp i.


    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Blir spennende å se bremsepapirer på bilen din!
    Hvilke kam har du valgt til oppsette ditt?
    Det er en kam fra Jens Gustavsson på Savarturbo. Han er veldig flink på å regne ut og bestemme kammer.

    Litt data på kammen:
    AGAP kamaxel (mekanisk)
    Sliping innsug: R33-238-12.0
    Sliping avgas: R33-243-12.4
    Nock sentervinkel: 57 grader
    Duration vid nocklyft innsug: 238 (1.27mm), 263 (rated) - Rated er vid 0.5mm nocklyft
    Duration vid nocklyft avgas: 243 (1.27mm), 267 (rated) - Rated er vid 0.5mm nocklyft
    Ventiltider vid 1.27mm: Innsug oppnar 5 BTDC, innsug stenger 53 ABDC, avgas oppnar 55.5 BBDC, avgas stenger 7.5 ATDC

  17. #1792
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gasgasboy Vis post
    Får gåsehud av den bilen din .. Cleanere, og penere bil skal man lete lenge etter ! Misunner deg gullet ditt
    Vel, er vel ikke drit vanskelig å finne det da Mange biler som er like pene, men ikke det samme under panser og under bilen
    Sist endret av henrik940; 23/09/10 kl 05:33
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  18. #1793
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    22. des. 2009
    Sted
    Eidskog på Hedmarken
    Innlegg
    1.155
    Antall takk

    Standard

    Hmm, kansje skaffe meg en kam fra han til mitt oppsett, hvor mye måtte du gi for kammen??
    Kjører du orginal innmat på oppsettet dit nå?
    Utrolig ryddig og bra prosjekttråd du har her, og ikke minst pen og forseggjort bil

  19. #1794
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
    Hmm, kansje skaffe meg en kam fra han til mitt oppsett, hvor mye måtte du gi for kammen??
    Kjører du orginal innmat på oppsettet dit nå?
    Utrolig ryddig og bra prosjekttråd du har her, og ikke minst pen og forseggjort bil
    Takk . Selve kammen kostet 4400 SEK. Anbefaler å hente i Sverige hvis du kan for momsen ble ganske dyr...

  20. #1795
    Administrator
    Medlem siden
    10. des. 2009
    Sted
    Kongsberg
    Innlegg
    5.196
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Takk . Selve kammen kostet 4400 SEK. Anbefaler å hente i Sverige hvis du kan for momsen ble ganske dyr...
    Den svenske momsen har du jo krav på å få dratt fra, skal ikke betale både svensk OG norsk moms

  21. #1796
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    synd du kvittet deg med de gode gamle metall skiltene... jeg har plast og jeg hater dem(bytte???)
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

  22. #1797
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av gull pilen Vis post
    synd du kvittet deg med de gode gamle metall skiltene... jeg har plast og jeg hater dem(bytte???)
    Hva er galt med de nye plastskiltene? De er glatte, pene og koster ingenting. Bedre enn de gamle stygge, bulkete og fæle metallskiltene som koster over 300 kr. Bilen ser mye nyere ut med nye plastskilt.

  23. #1798
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Hva er galt med de nye plastskiltene? De er glatte, pene og koster ingenting. Bedre enn de gamle stygge, bulkete og fæle metallskiltene som koster over 300 kr. Bilen ser mye nyere ut med nye plastskilt.
    500
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  24. #1799
    Registrerte brukere Luigi sin avatar
    Medlem siden
    10. jan. 2010
    Sted
    innerst i Goff
    Innlegg
    2.075
    Antall takk

    Standard

    enig at nye typen skilt ser mye bedre ut! skjønner ikke folk som bestiller skilt uten den NO logoen, blåe merket

  25. #1800
    Registrerte brukere gull pilen sin avatar
    Medlem siden
    21. mars 2010
    Sted
    Elleville Vesten....
    Innlegg
    3.087
    Antall takk

    Standard

    får vel ikke kjøpe dem uten n merkingen men du får lapp hos biltilsynet som er ment for å klistre over der... bare at jeg glemte det når jeg hentet mine skjilt....
    2008 v50 summum 2,0tdi (konebil)
    1993 S2 Avant 2,2 turbo

Side 72 av 92 FørstFørst ... 22 62 70 71 72 73 74 82 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •