Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
Mulig "drivknuter" går som begge i dagligtalen. Jeg ser hvertfall for meg at drivknuter er U-ledd:
[IMG]http://www.earlycuda.org/images/Tech/Ujoint/UjF04.jpg

Kontra et Constant-Velocity ledd:
[IMG]http://www.cyclepedia.com/wp-content/uploads/2008/08/mule610_cv_boot_162.jpg

[IMG]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Simple_CV_Joint_animated.gif/220px-Simple_CV_Joint_animated.gif


U-ledd begynner å vibrere og tåle lite allerede ved ganske små vinkler (32 grader mener jeg fordelt på 2 stk). CV- ledd overfører krefter jevnt i veldig store vinkler.
Ja, var vel bare et annet lavn på den da tenker jeg. Er vel ingen delte aksler som har sånt med U-ledd på stikkakslene? Var jo CV-ledd på 360n også.

"U-ledd" er vel forbeholdt mellomaksler tenker jeg.

Forøvrig, så er jeg enig i kommentaren din i forrige innlegg også, pinjonglager/pinjongen knekker nok fortere enn stikkakslene. Men skal nok mye til for å ødelegge selve pinjongen og kronhjulet tror jeg.
Mellomaksler også er jo en "svakhet"

Sitat Opprinnelig postet av lasse940 Vis post
He he he kjøper jeg en zf skal du få m90 billig av meg
Ja, gjerne. Er på utkikk etter en M90 å ha i den faktisk, holder lenge for den bruken jeg skal ha bilen til