Da var sommerhjula kommet på, hadde nesten glemt hvor mye bedre de er å kjøre med Er riktig nok ikke mye sommer over bildet, ca. 2 grader og sludd i lufta!
Ellers så har jeg bestillt meg ny LMM i håp om å bli kvitt plagene jeg har slitt med i det siste, som ned sotete plugger og rimelig høyt bensinforbruk.
Veldig fin bil! Deilig å få på sommerhjula ja
Bmw e34 520i
Volvo 760 Cruise bil.
Volvo 240 Turbo! - Solgt
Volvo amazon 70m Prosjekt!
Bmw e34 535i - Solgt ,Bmw e30 turbo banebil - solgt
Da har jeg etter mye om og men fått bilen til å gå skikkelig igjen.
Har vært plaget en stund med høyt bensinforbruk, tungstartet og at den dør ut etter pådrag. Har prøvd ganske mye, byttet LMM, sjekket særdeles grundig for falskluft, byttet alt av tenningsdeler osv..
Men, nå like før jeg tok ferie fikk jeg belyst motorfeil lampen. Rakk ikke sjekke det før jeg kom tilbake fra ferie, men den var altså: 1-2-3. Så da var det bare å bestille en ny føler, fikk denne i dag å har montert den. Så nå går den som den skal igjen, gjenstår bare å få målt forbruket!
Så da regner jeg med at det er denne føleren som har fusket litt over tid, for så å knele fullstendig til slutt!
Legger ved et bilde tatt etter dagens testtur!
Var ute i går å kjørte litt, 2. turen etter jeg bytte temp. føleren. Bilen har forøvrig stått siden begynnelsen av Juni pga. problemene jeg har hatt.. Etter en stund gikk tempen over halvveis på måleren, stoppet da ved første avkjørsel for å se under panseret. Der var det helt fritt for kjølevæske, begynnte å fylle på konsentrat og vann. Når jeg fikk fyllt opp ekspansjons tanken etter 2-3 liter starta jeg å sjekke for lekasjer. Det drypper ganske kraftig rett under vannpumpen. Så jeg har mer eller mindre konkludert med at det er denne som er synderern. Eller rettere sagt, tettningene på denne!
Noen andre formeninger?
Da var vannpumpe byttet og kjølesystem flushet! Veldig kurant jobb må jeg si. Men nå har jeg et problem med batteriet eller dynamoen. Bilen var helt fri for strøm pga et avglemt kupelys, så fikk startet den ved hjelp av startkabler i går. Var etter dette ute å kjørte i ca 40 min, kom hjem og koblet til ctek laderen. Denne har stått i over natten, og står fortsatt bare på "oppladning". har ikke nok strøm til å turne den på starteren.
Er det noe da som ikke stemmer?
høres ut som batteriet ditt ikke tålte og bli tappa helt for strøm, viss du får start på bilen, prøv og måle spenninga på batteriet da, burde være over 13volt da. er volten ganske lav, kan du regne med at dynamoen er ødelagt.
er det en vedlikeholds lader du lader med?
vet ikke om di greier og hente opp batteriet fra bånn av, er best og lade med en stor krafti lader om du har tappa batteriet flatt
jeg bruker en lader fra Biltema, gammel god sak, 10min med lading, slå på hjelpe starten, og bilen starter med en gang
blir nok nytt i morgen ja!
Høres ut som batteriet er gåent, ja, og ikke tar til seg strøm pga dyputlading. Kan kanskje klare å lade det opp igjen hvis du har en lader som kan gi en høy ladespenning og ladestrøm. Hender man klarer å sjokke de opp igjen sånn at de tar til seg strøm igjen.
Men hvis batteriet er gammelt eller du ikke veit når det ble byttet så er det nok like greit å bare kjøpe nytt.
Jeg har ikke byttet batteri så lenge jeg har hatt bilen. Så har ingen problemer med å spandere på den et nytt et!
Nytt batteri kjøpt og montert! Bilen startet lett som aldri før, og alt er tilsynelatende i orden. *Bank i bordet*
ja, ble flott det!
Er lik som på 850 LT Fin den, men r-vinga er betraktelig finare i mine auge.. Fin bil iallefall, ligna nesten litt på min..
Edit: var på side 1 når eg posta, visste ikkje at det var 2 sider her..
Sist endret av mcnugget; 24/09/10 kl 15:47
Hehe, kunne godt ha hatt R-vinge for den del. Men er greit med noe som ikke er så fryktelig vanlig på 940 også!
Sant det... er blitt ganske vanlig med r-vinga etterkvart.. Men det skjønna eg og, den er jo så fin..
Ja, fin det er den!
Tja, legger ut litt bilder tatt i helgen!