Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  88
Side 65 av 92 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 ... SisteSiste
Viser resultater 1.601 til 1.625 av 2281

Tråd: ChrML's Worklog [Volvo 940 LT - 1995]

  1. #1601
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Joakim-G_R Vis post
    Høres bra ut Christian.

    Hvordan fungerer de nye chippene? Merker du noe forandring?
    Glemte egentlig bort å legge ut update angående det. Yep, den gikk litt bedre og den gikk en del renere på lavt turtall og pen kjøring. Før pleide den å lugge hvis man hadde veldig lite gass og lavt turtall, men det gjør den ikke nå lenger.

    Eneste er at den er litt mer ustabil enkelte ganger. Vet ikke om den er ferdig med å tilpasse seg, men det hender den tuller litt og går litt rart når den er kald eller ved varmstart til den får gått seg til. Kan hende det er fordi den er mer følsom for feil enn originalchippen er som det blir sagt på Turbobricks. Må nesten bare se. Kan hende det bare er fordi jeg ikke har fått satt inn gitteret på LMM-en enda og pusset rein kanten like før.

  2. #1602
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Høres bra ut. Fikk mine på freda'n, blir artig å teste.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  3. #1603
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Når skal du bitte kam?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  4. #1604
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Er vel sikkert sagt før her en plass, men ka slags chipper har du?

  5. #1605
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Er vel sikkert sagt før her en plass, men ka slags chipper har du?
    bra det ikke bare er meg som ikke følger med kjøpte fra "thelastartof" på turbobricks, de skryter vist voldsomt av de. Har selv bestilt derfra og venter i spenning
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  6. #1606
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Hehe, denna tråden her e jo sjukt lang da.. vanskelig å få med seg alt om en ikkje er her inne daglig.. Burde vel kanskje registrere meg på turbobricks eg og..

    Pris på disse chippene da?

  7. #1607
    Registrerte brukere Kalsn sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Fauske
    Innlegg
    1.159
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    Hehe, denna tråden her e jo sjukt lang da.. vanskelig å få med seg alt om en ikkje er her inne daglig.. Burde vel kanskje registrere meg på turbobricks eg og..

    Pris på disse chippene da?
    Kommer vell på 175 $, usikker om det var med frakt eller ei..Billig uansett
    Volvo 940 Turbo T5 Holset Edition
    Subaru Forester S-TURBO 1999
    Bmw 318i Touring 2008

  8. #1608
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    175$ inkl frakt, ja. Jeg er fornøyd med de sålangt!


    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Når skal du bitte kam?
    Til helga tenker jeg.

  9. #1609
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Det er prisen for både tenning og bensin chip?

  10. #1610
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Det stemmer.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  11. #1611
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    ikkje gale det...

  12. #1612
    Registrerte brukere kjellt sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    1.305
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post


    Til helga tenker jeg.
    Duuuu, kan jeg være med å se på at du bytter kam? Vææær såå sniiiill

  13. #1613
    SirKim sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Telemark
    Innlegg
    1.933
    Antall takk

    Standard

    Håper han husker å lage detaljert guide da
    Husk ekstra detaljert guide angående shimsinga

  14. #1614
    Registrerte brukere mcnugget sin avatar
    Medlem siden
    23. feb. 2010
    Sted
    Førde
    Innlegg
    675
    Antall takk

    Standard

    Kjenner vi han riktig, kommer det nok en bra guide..

  15. #1615
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av mcnugget Vis post
    ikkje gale det...
    Yup, god pris det kontra tilsvarende chipper her i Norge . Er greit å kjøpe noe som er ganske utprøvd.


    Sitat Opprinnelig postet av kjellt Vis post
    Duuuu, kan jeg være med å se på at du bytter kam? Vææær såå sniiiill
    Jada, bare å komme innom .


    Sitat Opprinnelig postet av SirKim Vis post
    Håper han husker å lage detaljert guide da
    Husk ekstra detaljert guide angående shimsinga
    Det skal jeg gjøre . Legger ut her.

  16. #1616
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Skal du gjøre det på BK?
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  17. #1617
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Skal du gjøre det på BK?
    Blir nok det, ja.

  18. #1618
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Blir nok det, ja.
    Nisse Kom på MSN, asap
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  19. #1619
    Registrerte brukere Tveite Performance sin avatar
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Voss
    Innlegg
    1.388
    Antall takk

    Standard

    er jo ikkje vits å sjå på compomotive sine sider. dette er jo jalla kopi av comp.
    Volvo 740 2JZ GTE-VVTI

    Takk Til:

    Bcb og L-m-r

  20. #1620
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Oppdatering 27.08.2010 - Deler ferdig lakkert!


    Sendte avgårde bilen og noen deler til lakkering på Mandag. Da skulle det lakkeres opp skjermbuekanten foran begge sider, bakskjerm og en del deler.






    På Onsdag fikk jeg en telefon fra lakkereren om at det var et rusthull helt foran på framskjermen som jeg faktisk ikke visste om. Sikkert etter en liten skade når bilen har vært ganske ny som har fått grodd under lakken en god stund, for flekken så ikke så ille ut utenfra.







    5 min senere hadde jeg ordnet med noen strøkne framskjermer (som faktisk også noen hadde valset ferdig rimelig bra). Som Espen Title hadde mattet og grunnet, men så hadde det bare blitt liggende. Kjøpte dem av han siden da var det veldig fort gjordt å bare svippe innom lakkereren med dem istedet.







    Da var alle smådelene + høyre forskjermen ferdig fra lakkering i dag! Veldig fornøyd over resultatet. Veldig strøkent arbeid. Bortsett fra noen små innoverprikker som ble i forskjermen et par steder, men det er nesten ikke synlig.

    Det som ligger på bildet er:
    - 960 skjørt
    - 940 vinge
    - 940 add-on foran
    - 960 håndtak
    - Lyktelister uten hull
    - Høyre forskjerm







    Et nærmere bilde av forskjermen etter lakkering!







    Han har lagt på bodyskydd/kit under lakken på skjermbuekanten i alle hjulbuer etter ønske fra meg. Hjelper en del på steinsprut og slikt så det ikke forsvinner tvers igjennom lakken så det begynner å ruste. På innersiden der han ikke kom til skal jeg fylle på med hulromstectyl.







    En del blankere i kanten der nå enn når jeg bare hadde malt over der lakken hadde flasset av med flekkepensel så det så litt bedre ut enn rust der .


    Delene ble lakkert hvitt hos Kongsberg Billakkering! Veldig fornøyd med resultatet alt i alt og tror det har blitt gjordt skikkelig arbeid her! Summen ble heller ikke så værst og ålreit kar å prate med!







    Noen bilder fra forrige helg. Alle foringene i forstilling bortsett fra nedre foring i kyllingbein og foring rundt krengestag ble byttet til Superflex! Begge bærekuler og endeledd ble også byttet!

    Glemte å bestille nedre foring til kyllingbein, men sitter ny gummiforing der nå så er ikke så veldig krise der enda. Rundt krengestaget gadd jeg ikke å kjøpe nye foringer da jeg sikkert kommer til å kjøpe meg et nytt krengestag snart og er i tvil om hvilken dimensjon det kommer til å bli. Men et nytt stag blir det uansett da det gamle har vridd seg frem og tilbake noen ganger for mye iløpet av årene.

    Verktøyet vi hadde til å bytte foringene var en stor skrustikke, en hammer og drill. Og noen eksosrør og diverse vi fant som ikke passet helt, men nesten. Funket greit å banke ut noen av de som var presset med ytterhylse, men noen fikk vi ikke rikket. Måtte bore ut foringene inni og banke ut ytterhylsa med skrutrekker på de. Tok tid, men det gikk tilslutt .

    Presse skal hvertfall være tilgjengelig og må ha dreid til en del hylser som passer rundt foringene når alle foringene i bakstilling skal byttes . For tar alt for lang tid å gjøre det på den måten vi gjorde nå uten riktig verktøy. Vi brukte vel ca hele lørdag ettermiddag og kvelden på jobben.







    På dette bildet vises det ganske godt at nedbyggere til bærekuler og endeledd virkelig trengs for at forstillingsgeometrien skal bli riktig. Merk vinkelen alt står i. Spesiellt styrestaget.

    Bilen ble veldig god å kjøre med nye foringer i Superflex. Mye jevnere og finere i dumper og mye mer forutsigbar og myk å ratte. Før var den veldig upresis, nå ble det veldig bra!

    Mangler bare en liten forstillingskontroll nå. Henrik940 har lånt en stav til å måle spissingen så vi skal ta en liten justering på det selv på Lørdag når bilen står på 4-søylers bukk. Kurant når spissingen er det eneste som kan justeres foran på disse bilene originalt. Gjør det ganske enkelt å få bra selv inntil videre.







    Bakre casterstag foringen etter byttet. Merk hvordan hullet til returrør til wastegate er tettet . Er fordi jeg fortsatt mangler den forbanna V-band klemringen til utgående flens på wastegaten. Ingen som klarer å skaffe denne før i September/Oktober pga treg leveranse fra fabrikant. Har ikke lykkes å finne noe annet som passer eller.







    Fortjener egentlig et bytte den nedgromsede krengestagforingen og! :( Men som sagt, det får bli når krengestaget byttes, gidder ikke å tre på nye foringer på det gamle staget.







    Prøvde å lage et 'stumt' støttestag til turbo etter anbefaling fra hva Ajden trodde ville stoppe resonansproblemet. Det fungerte igrunn dårlig til å dempe resonans som vi kanskje tenkte. Var en del jobb å tilpasse å sette det på fordi vi måtte ta av lagerdelen og kompressorhuset på turboen for å komme til skruene på T3 flensen.

    Men tenkte at siden dette ikke fungerer hvis jeg får huka tak i et sveiseapparat eller noen som har et stående som kan dra en liten stripe kjapt så kan jeg prøve å kappe det inn ca 1 cm mens det står på bilen og legge en Superflex "skive" imellom toppen og plata, + en Superflex "skive" imellom skruen og plata. Samt borre opp hullene litt sånn at det ikke blir direkte kontakt mellom topp og turbo. Dermed kan det hende at Superflex skivene gjør at vibrasjonene blir holdt igjen istedet for at det får en ny "kanal" i stål å forplante seg via. Så blir å prøve dette når jeg får muligheten.







    Fikk chippene i posten for ca 2 uker siden, men glemte å poste update! Disse chippene ble bestillt fra 'thelostartof' fra Turbobricks forumet i statene. Bensin og tenningchip.







    Bare et bilde for å vise hvor veldig kurant det er å bytte tenningschip på gullboksene. Bare å skru ut en Torx skrue for å ta ut tenningsboksen fra bilen og løsne dekslet i enden så kommer man rett til chippen.


    Tenningschippen fikk jeg høre i etterkant at chippen er lik den som står i gullbokser originalt. Gullboks chippene har visstnok et 'bedre' tenningsmap til de fleste sammenhenger og følger med lengre opp i registeret over original turtallsperre.

    Merket stor forskjell når jeg fikk i bensinchippen. Den sluttet å 'lugge' og gå ujevnt ved vanlig kjøring. Den sluttet også fullstendig å nesten kvele seg når man trykker inn clutsjen når det er regnvær. Regner med at det er fordi Ecomax chippen jeg hadde ikke var beregnet på 3" LMM og 558 dyser. Den fikk også mye bedre AFR under WOT. Jeg ligger nå på ca 12 ved WOT og 1.3 bar ladetrykk. Lå på rundt 10.5 med Ecomax chippen.

    Så alt i alt er jeg fornøyd med chippene.



    Planen på Bilklubben til helga er følgende:
    1. Montere alle lakkerte deler (bortsett fra spoileren da jeg mangler fester).

    2. Gjøre det jeg ikke rakk forrige helg. Skjære til skjerming mot luftfilter i tynnstål. Og lage mellomakselbøyle. Pluss en del annet småtteri jeg kanskje finner på å begynne på.

  21. #1621
    Registrerte brukere henrik940 sin avatar
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway, Norway
    Innlegg
    4.648
    Antall takk

    Standard

    Jo, værsågod med foring bytting
    1999 VOLVO V70 AWD <- Clicky
    1995 VOLVO 940 <- Clicky
    1988 VOLVO 740GL <- Clicky

  22. #1622
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av henrik940 Vis post
    Jo, værsågod med foring bytting
    Ja, forresten Henrik940 var med å bytta foringer. Takk for det! Yngste Haugerud var der litt og og skulle bytte til Superflex på sin. Men han fikk det travelt når kjerringa ringte så det ble med en Superflex foring på venstre side for han .

  23. #1623
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Ser veldig bra ut! Alltid stas med nylakkerte deler

  24. #1624
    Registrerte brukere ChrML sin avatar
    Medlem siden
    11. des. 2009
    Sted
    Kongsberg, Norway
    Innlegg
    5.744
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboHansen Vis post
    Ser veldig bra ut! Alltid stas med nylakkerte deler
    Yeah, er veldig stas! Så blankt, strøkent og pent!

  25. #1625
    Registrerte brukere TurboHansen sin avatar
    Medlem siden
    13. des. 2009
    Sted
    Hamar
    Innlegg
    966
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av ChrML Vis post
    Yeah, er veldig stas! Så blankt, strøkent og pent!
    Kan du skryte av at du har en bil som går bra og ser bra ut Eneste som mangler nå vel er vel å bygge skikkelig motor

Side 65 av 92 FørstFørst ... 15 55 63 64 65 66 67 75 ... SisteSiste

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •