Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: 242gt-t5

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Spydeberg
    VCCN medlemsnummer
    775
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Smile 242gt-t5

    Hei. Har vært heldig og få kjøpt meg en rust fri original 78 242GT. har planer om og montere en T5 motor i den. Hvor finner jeg gir kasse som tåler 4-500 hester.
    Trenger også motor fester, diff +++. evnt hva trenger jeg og gjøre med motoren for og få en driftsikker motor med 4-500 hk. datasprut osv.
    Håper på så mange ide,r og erfarings som mulig. på forran takk

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. juni 2010
    Innlegg
    43
    Antall takk

    Standard

    Getrag 265 eller zf-girkasse kan du bruke..
    Diff sjekk bakaxel.se han selger også zf girkasser...

  3. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    16. des. 2009
    Sted
    Vegårshei
    Innlegg
    105
    Antall takk

    Standard

    Du må jo selvsagt gjøre akkurat hva du vil med din egen bil, men å bygge om en rustfri original GT er vel ikke akkurat det smarteste jeg har hørt....
    Det er jo drøssevis av andre gamle Volvoer å få tak så jeg vil på det sterkeste anbefale deg å heller holde denne bilen org, eller selge den til noen som har vett til å ta vare på den

  4. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    12. april 2010
    Sted
    verdal
    Innlegg
    21
    Antall takk

    Standard

    enig med glenn her ja. men men

  5. #5
    Registrerte brukere Karl sin avatar
    Medlem siden
    18. des. 2009
    Sted
    Meløy
    Innlegg
    1.474
    Antall takk

    Standard

    Håper uansett du lager deg en prosjekttråd for dette høres heftig ut!

  6. #6
    Registrerte brukere Joakim-G_R sin avatar
    Medlem siden
    12. des. 2009
    Sted
    Løken, Aurskog-Høland
    Innlegg
    6.269
    Antall takk

    Standard

    Om du ikke har peiling i det heletatt ville jeg satt bort motorbygginga kanskje..? Men kan hende jeg misforsto litt her nå.

    Jeg ville heller ikke ødelagt en av ytterst få 242GT som er igjen, men vi kan ikke alle være entusiaster.
    Tørrlagt Volvoholiker, med fare for tilbakefall.

  7. #7
    Moderator Morgis sin avatar
    Medlem siden
    10. des. 2009
    VCCN medlemsnummer
    9
    Innlegg
    6.063
    Antall takk

    Standard

    original GT i bra stand stiger i verdi.
    Ikke om du bygger den om.
    Kjøp deg en 240 med noe K motor eller noe som du kan lempe ut og hive T5 motor i. Da vil den også stige i verdi
    '07 V70 R ✓
    '95 850 T-5R

  8. #8
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

    Standard

    Støtter forslagene om å holde GT'n original! Om det er 242 du skal ha, så ligger det et par biler som egner seg som prosjekt på finn og autodb. GT-stuk er jo et alternativ da? Litt som J.A.S. på forumet sin.

  9. #9
    Registrerte brukere Soulair sin avatar
    Medlem siden
    14. des. 2009
    Sted
    Klæbu
    VCCN medlemsnummer
    13
    Innlegg
    565
    Antall takk

    Standard

    Hadde denne vært full av rust med dårlig motor/drivverk, ville jeg støttet planene dine. Men en rustfri original 242 GT?? Ta heller godt vare på den. Da vil den vil stige i verdi og være en fin premiesanker på utstillingstreff
    1998 Volvo V70XC - bruksbil
    1985 Volvo 760GLE - V8 diesel prosjekt

  10. #10
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    01. aug. 2010
    Sted
    Spydeberg
    VCCN medlemsnummer
    775
    Innlegg
    5
    Antall takk

    Standard

    Tusen takk for alle tilbake melding. jeg viste at 242GT var verd noe, men sånne tilbake meldinger takker jeg for. Så da får jeg finne meg en greibil uten for mye rust. noen som vet om noen.
    NB Nei jeg er ikke helt grønn på og skrubil. men elektronikk er ikke min sterkeste side. og jeg trenger jo ikke og gjøre alle feilen ved og bygge bil som kanskje andre har gjort.

    Sitat Opprinnelig postet av Hans Anton Vis post
    Hei. Har vært heldig og få kjøpt meg en rust fri original 78 242GT. har planer om og montere en T5 motor i den. Hvor finner jeg gir kasse som tåler 4-500 hester.
    Trenger også motor fester, diff +++. evnt hva trenger jeg og gjøre med motoren for og få en driftsikker motor med 4-500 hk. datasprut osv.
    Håper på så mange ide,r og erfarings som mulig. på forran takk

  11. #11
    Registrerte brukere viktors sin avatar
    Medlem siden
    05. jan. 2010
    Sted
    Trondheim
    Innlegg
    411
    Antall takk

  12. #12
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    27. des. 2009
    Sted
    Narvik, Norway
    Innlegg
    674
    Antall takk

    Standard

    behold "skjeldne" biler originale

  13. #13
    Registrerte brukere ralf2 sin avatar
    Medlem siden
    18. feb. 2010
    Sted
    Porsgrunn
    Innlegg
    40
    Antall takk

    Standard

    Sier ikke at du nødvendigvis er en av de, men er nok en del som har lyst på 5er i 240 som egentlig ikke aner hva de begir seg ut på.

    Det er ikke bare bare å skru sammen.
    En god del må lages og tilgang på alu-sveis, dreiebenk og fres er veldig nyttig.

    Så les så mange tråder om 5er i 240 du finner. Der vil du finne løsninger og svar på mye av det du lurer på, og ikke viste at du lurte på. Og masse nyttig info.
    78 242 2,5LT+
    06 VW t5 174 4motion

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •