Prøvde å finne en boks som hadde plass til den, men fann ikke noe bra.
Får ta en tur innom europris i morgen og sjekke litt. Kan være at jeg kan legge halvparten ned i avgangen og se om det blir bra da.
Men tok å dynka den med ferrobet for å se om den klarte å ta litt.
Ble en tur under bilen og, siden motor-traversen er ute, så var det god plass til meg og
Har fått tatt litt av det jeg har funnet av rust som jeg klarer å ta med roterende stålbørste uten å måtte begynne å skru av plater og andre ting.
Sandblåste reimhjulet til vannpumpen ogBlir pent når denne får litt skikkelig farge igjen
Og så over til første testen av galvanisering og gul passiviserings settet som jeg kjøpte.
Siden en må få renset av forskjellig dritt som sitter på det som skal galves, så er det en ting som er veldig effektivt og det er saltsyre.
Saltsyre er jo ikke helt ufarlig, så her var det på med kjemihansker, visir og så ta alt stille og rolig. Hørte ikke på musikk en gang
Det som blir brukt er da gul-passiviseringen (den mørke) og zink / galvaniseringsvæsken.
Nærmest strømforsyningen er vann med bikarbonat (natron) blandet ut, nr 2 er en degreaser som følger med kitet.
Nr 3 er galvaniserings væsken og siste er da gul passiviseringen,
Her ligger 4 skruer og koser seg med strøm på, kjørte 15 volt (volten har ikke så mye å si) og 0.2A og klarte ikke å se noen bobler fra boltene.
Bobling betyr at en har for mye strøm på.
Her er resultatet, skal se om jeg får tatt ett bedre bilde når de har fått tørka skikkelig.
Kan tørke i friluft, bedre om det er 60 grader. En kan også varme opp til 200-250 grader for å "brenne ut" hydrogen lommer innvendig (skruer for å holde ett deksel eller en bunnpanne er ikke så kritisk
![]()

Svar med sitat