Brukere som er tagget i denne tråden

Side 20 av 20 FørstFørst ... 10 18 19 20
Viser resultater 476 til 478 av 478

Tråd: Riff's 92 mod 245 - Rullende prosjekt.

Medlem 2026
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Prøvde å finne en boks som hadde plass til den, men fann ikke noe bra.
    Får ta en tur innom europris i morgen og sjekke litt. Kan være at jeg kan legge halvparten ned i avgangen og se om det blir bra da.

Men tok å dynka den med ferrobet for å se om den klarte å ta litt.

Ble en tur under bilen og, siden motor-traversen er ute, så var det god plass til meg og
    Har fått tatt litt av det jeg har funnet av rust som jeg klarer å ta med roterende stålbørste uten å måtte begynne å skru av plater og andre ting.

Sandblåste reimhjulet til vannpumpen og Blir pent når denne får litt skikkelig farge igjen

Og så over til første testen av galvanisering og gul passiviserings settet som jeg kjøpte.

Siden en må få renset av forskjellig dritt som sitter på det som skal galves, så er det en ting som er veldig effektivt og det er saltsyre.
    Saltsyre er jo ikke helt ufarlig, så her var det på med kjemihansker, visir og så ta alt stille og rolig. Hørte ikke på musikk en gang

Det som blir brukt er da gul-passiviseringen (den mørke) og zink / galvaniseringsvæsken.

Nærmest strømforsyningen er vann med bikarbonat (natron) blandet ut, nr 2 er en degreaser som følger med kitet.
    Nr 3 er galvaniserings væsken og siste er da gul passiviseringen,

Her ligger 4 skruer og koser seg med strøm på, kjørte 15 volt (volten har ikke så mye å si) og 0.2A og klarte ikke å se noen bobler fra boltene.
    Bobling betyr at en har for mye strøm på.

Her er resultatet, skal se om jeg får tatt ett bedre bilde når de har fått tørka skikkelig.
    Kan tørke i friluft, bedre om det er 60 grader. En kan også varme opp til 200-250 grader for å "brenne ut" hydrogen lommer innvendig (skruer for å holde ett deksel eller en bunnpanne er ikke så kritisk

Mine prosjekt - Linker under:
    90 mod Volvo 240 Turbo - Prosjekt tråd
    88 mod Volvo 240 Turbo - Rullende prosjekt tråd
    92 mod Volvo 245 - Rullende prosjekt tråd

Ønsker å kjøpe ett B204GT/FT innsug, send en pm om du vil selge.

Medlem 2026
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Ser at renhold er veldig viktig når en prøver dette

Tatt med blits, så det lyser godt opp feilene

Når en ser på bildene over, og så på dette, så kan en se de forskjellige tingene som gjør at resultatet ikke blir helt 100%.

Rød strek, her har det vært skitt som har ligget igjen og ikke blitt tatt skikkelig bort. Kan være støv fra glassblåsingen eller gjenværende olje.
    Blå strek, ikke skitt som har laget sporet her, det er kobbertråden som har gjort at det ikke har satt seg like godt her, noen sånne feil kan forekomme.
    Gul strek, her har kobbertråden ligget, men med dritt bak tråden slik at det ikke har nådd inn og heller ikke fått jobbet skikkelig. Ville vært enn tynnere lag pga tråden, men her ser en skitt også.
    Grønn strek, her også ser en tydelig at det har ligget skitt i sårene. Galvaniseringen ville ikke ha fyllt sårene, men om de hadde vært rene, så hadde det vært fin gullfarge istedetfor en skitten grop.
    Rosa strek,, ses kanskje ikke så godt på dette bildet, men med blitsen på, så ser en skitt og olje som ligger i toppen av skruen.

En like viktig grunn for renhold, som det å få ett bra resultat etter galvaniseringen er at skitten kan bli liggende igjen i galvaniseringsvæsken og over tid ødelegge denne.
    En får da færre deler galvanisert med samme mengde væske, pga forurensing av væsken.

Medlem 2026
    Medlem siden
    31. jan. 2010
    Sted
    Sykkylven
    Antall takk

Standard

Fått bort litt rust fra motor traversen, så begynner å bli klart for å få den lakket.
    Skulle kanskje forsterket den?

Flyttet denne kompisen idag Satt inn batteri, snurret litt på sikringene og slo på tenningen og hørte bensinpumpa kjøre igang
    Startet etter kanskje 15 sek på starteren
    Fikk seg en runde med høytrykken for å få bort det værste.

Side 20 av 20 FørstFørst ... 10 18 19 20

Lignende tråder

1. Svar: 869
    Siste post: 06/09/20, 13:11
  2. Tafatt Racing 945 LTT Rullende Prosjekt
    By skrotnis in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 39
    Siste post: 13/04/15, 22:36
  3. GullVogna Rullende prosjekt
    By Gull Vogna in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 26
    Siste post: 21/08/12, 22:37