Brukere som er tagget i denne tråden

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2
Viser resultater 26 til 31 av 31

Tråd: Utmagring etter flytting av LMM

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av kimz Vis post
    Dysene er bosch 558. 440cc på 3 bar.
    Er nok ikke et fuel problem.
    Napper eg ut lmm så går den rolig på overkant av 12 afr, foruten om belastning der den selvfølgelig ikke er bra.
    Er lmm innkobla så hopper den fra 13-16 afr konstant selv på tomgang. Noe roligere på tomgang.
    Har tatt av igjen å limt bedre på lmm røret for å være sikker nå.
    Ja det var jo spesielt for disse nr. 558 Ford Lightning dysene gikk ut av produksjon for akk så mange år siden. Så overtok Kinamannen og solgte kopier av disse i kjent kvalitet.
    Jeg har sett videoklipp som viser at BOSCH sine 558 forstøver fint og at kinautgaven ikke forstøver bensinen overhode.

AFR må hoppe opp og ned rundt 14,7:1 ellers fungerer ikke katalysatoren som originale motorstyresystem er satt opp til å prioritere.

Vi har hatt hell og lykke ved å nullstille
    ECU
    ved å sette bilen i revers, sette på coupelyset, ta av batteri minus polen, gå inn i bilen og trykke og holde bremsepedalen nede i 5 sek.
    Deretter setter man på batteripolen igjen og kjører en helt normal tur til motoren er god og driftsvarm, helst på veier som har bakker og svinger.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja det var jo spesielt for disse nr. 558 Ford Lightning dysene gikk ut av produksjon for akk så mange år siden. Så overtok Kinamannen og solgte kopier av disse i kjent kvalitet.
    Jeg har sett videoklipp som viser at BOSCH sine 558 forstøver fint og at kinautgaven ikke forstøver bensinen overhode.

AFR må hoppe opp og ned rundt 14,7:1 ellers fungerer ikke katalysatoren som originale motorstyresystem er satt opp til å prioritere.

Vi har hatt hell og lykke ved å nullstille
    ECU
    ved å sette bilen i revers, sette på coupelyset, ta av batteri minus polen, gå inn i bilen og trykke og holde bremsepedalen nede i 5 sek.
    Deretter setter man på batteripolen igjen og kjører en helt normal tur til motoren er god og driftsvarm, helst på veier som har bakker og svinger.

Dysene er nok de originale til Audi RS2, mener dem kom med -558

Når eg starter motor kald, så går den veldig jamnt å fint i 30-60 sek før den begynner å hoppe. Virker som den har lyst å justere seg såpass at den blir mager, også kompanserer den for det igjen. Og slik står den. Er såpass at det høres på gangen.

Nå har ikke eg katalysator heller i den, blei også tatt opp til 3" på lik tid da eg flytta lmm - om det har noe å si. Har gått tom for ideer nå. Kan jo selvsagt ha dumla om på et par av ledningene når lmm blei forlenga, men det var eg påpasselig med. Skal gå over dette også for å vere sikker

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Dysene er nok de originale til Audi RS2, mener dem kom med -558

Når eg starter motor kald, så går den veldig jamnt å fint i 30-60 sek før den begynner å hoppe. Virker som den har lyst å justere seg såpass at den blir mager, også kompanserer den for det igjen. Og slik står den. Er såpass at det høres på gangen.

Nå har ikke eg katalysator heller i den, blei også tatt opp til 3" på lik tid da eg flytta lmm - om det har noe å si. Har gått tom for ideer nå. Kan jo selvsagt ha dumla om på et par av ledningene når lmm blei forlenga, men det var eg påpasselig med. Skal gå over dette også for å vere sikker
    Hmm!

The original equipment (OE) fuel injector part number for the Audi RS2 is 034 906 031F (Audi/Porsche part number) and its corresponding Bosch part number is 0 280 150 984.
    Part Number Details
    The Audi RS2 uses a specific fuel injector from Bosch, a primary equipment manufacturer for Volkswagen Audi Group (VAG).
    Audi/Porsche Part Number: 034 906 031F
    Bosch Part Number: 0 280 150 984
    Flow Rate: These injectors are rated at approximately 360 cc/min (cubic centimeters per minute) at 3 bar (43.5 psi) of fuel pressure.
    The Bosch 0280150558 fuel injectors were used as original equipment (
    OEM
    ) in a limited number of Audi vehicles, primarily the B5 generation S4 and A6 models with specific engines.
    Audi Vehicles and Engines
    The Bosch 0280150558 injectors are listed as
    OEM
    for the following Audi models:
    Audi S4 (B5): 2.7L V6 engine (model years 2000-2001).
    Audi A6 (B5): 2.8L V6 engine (model years 1997-2001).
    Vet ikke om dette stemmer.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2017
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Hmm!

Vet ikke om dette stemmer.
    440cc på 3 bar og genuine er dem ihvertfall, med mindre Lh 2.4 er så sensitivt at det ikke godtar hvilke bilmerke dem kommer fra. Noe som ikke hadde overraska meg egentlig.

Er tankpunpe + utvendig pumpe i 940 turbo ikkesant?

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

440cc på 3 bar og genuine er dem ihvertfall, med mindre Lh 2.4 er så sensitivt at det ikke godtar hvilke bilmerke dem kommer fra. Noe som ikke hadde overraska meg egentlig.

Er tankpunpe + utvendig pumpe i 940 turbo ikke sant?
    Har du bilde av dysene? 0 280 150 osv står vanligvis på den ene siden.

Jeg pleier å si det slik: "Det eneste man VET om en gammel bil er at man VET ingenting."

Alt må sjekkes for gudene vet hva tidligere eiere har gjort.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Side 2 av 2 FørstFørst 1 2

Lignende tråder

1. Krav til flytting av batteri i 244
    By Hansi86 in forum Elektronikk og Strøm
    Svar: 16