Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  115
Side 17 av 17 FørstFørst ... 7 15 16 17
Viser resultater 401 til 407 av 407

Tråd: Bygging av turbomotor til Volvo 240

Medlem siden
    24. mars 2020
    Sted
    Sunndal
    Antall takk

Standard

Litt kvelds pusling, gikk litt hardt for seg i forbrenningskammrene også denne gang. Må handle flere pusserondeller før jeg blir helt ferdig, skal ta en pusserunde og matche størrelsen på kammrene før jeg begynner med setene tenkte jeg.

2. Takk Riff, Batland takket for denne posten

Medlem siden
    24. mars 2020
    Sted
    Sunndal
    Antall takk

Standard

Fant disse som kanskje gjør det litt enklere når jeg skal prøve meg på nål sliping.

Medlem siden
    24. mars 2020
    Sted
    Sunndal
    Antall takk

Standard

Da tror jeg at jeg sier meg ferdig med toppen i hvert fall. Sylinder 3 har 0,1cc mindre kammer enn 4 som er størst. Men hvis en tar med feilmargin på måleutstyret, feil på øyemål ved opptrekking av målesprøyter osv så lar jeg dette gå, det er sikkert bedre enn originalt uansett.

Styringene og ventilsetene på denne toppen er helt som nye, så denne kan ikke ha gått mange mil. Lagde 3 skredders seter, men rørte ikke 45 skredden med setefresen denne gangen, siden det var så vanskelig å få den tett sist gang. Det er rett og slett for mye slakke i verktøyet. Duger greit nok til å frese 30 og 60 skredder. Slipte også inn ventilene med slipe pasta, grov og fin. Tette flaten er vell ikke for smal?

Har en drøm om å skaffe meg en gammel Mira håndfres, men til prisen og overkommeligheten så er det vell heller usannsynlig at det skjer. Er minst 2,5 timer fra her jeg bor til nærmeste motorverksted som jeg vet har ventilfres, og det er jo ingenting som er så morsomt som å gjøre ting selv, men slik realiteten er så tror jeg bare dette får duge.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av xcbolt Vis post
    Fant disse som kanskje gjør det litt enklere når jeg skal prøve meg på nål sliping.

Der har du bildet på kravet til nøyaktighet ja.

Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av xcbolt Vis post
    Da tror jeg at jeg sier meg ferdig med toppen i hvert fall. Sylinder 3 har 0,1cc mindre kammer enn 4 som er størst. Men hvis en tar med feilmargin på måleutstyret, feil på øyemål ved opptrekking av målesprøyter osv så lar jeg dette gå, det er sikkert bedre enn originalt uansett.

Styringene og ventilsetene på denne toppen er helt som nye, så denne kan ikke ha gått mange mil. Lagde 3 skredders seter, men rørte ikke 45 skredden med setefresen denne gangen, siden det var så vanskelig å få den tett sist gang. Det er rett og slett for mye slakke i verktøyet. Duger greit nok til å frese 30 og 60 skredder. Slipte også inn ventilene med slipe pasta, grov og fin. Tette flaten er vell ikke for smal?

Har en drøm om å skaffe meg en gammel Mira håndfres, men til prisen og overkommeligheten så er det vell heller usannsynlig at det skjer. Er minst 2,5 timer fra her jeg bor til nærmeste motorverksted som jeg vet har ventilfres, og det er jo ingenting som er så morsomt som å gjøre ting selv, men slik realiteten er så tror jeg bare dette får duge.

Det er all grunn til å tro at du får gode resultater her.

Medlem siden
    24. mars 2020
    Sted
    Sunndal
    Antall takk

Standard

Ja stort krav til nøyaktighet ja, greit å se svart på kvitt hvordan de forskjellige seksjonene på nåla påvirker.

Takk, krysser fingrene for det.

Medlem siden
    24. mars 2020
    Sted
    Sunndal
    Antall takk

Standard

Da ble jeg vell bitt i ræva for å være "tidsriktig" og ikke valgte 530 topp. Jeg gikk vist litt "for" langt tilbake til da A manifolden hadde slange ned til blokka. La toppen oppå blokka og prøvemonterte innsuget og oppdaga at det ikke er gods under venstre kjølekanal i innsuget.

Løsningen ble å gjenge opp til 3/8npt i innsuget, så kommer til å skru inn en innseks blindplugg der. Har skrudd ut blindpluggen bak på innsuget og montert nippel, men har ikke lyst til å bore i blokka. Hvis jeg borer et hull i toppen der fingeren min er og gjenger inn en nippel, vil det ødelegge flowen til dette systemet? Det er jo ikke langt fra der den originale kanalen går på nyere toppen. Må jeg isåfall ha 16mm slange fra innsuget eller vil 13mm slange være mer enn nok?

Side 17 av 17 FørstFørst ... 7 15 16 17

Lignende tråder

1. tåler volvo 240 automatkassa turbomotor ?
    By Grøftekanten-Racing in forum Motor og gir
    Svar: 17
    Siste post: 03/04/14, 12:34
  2. bygging av anlegg i volvo 850.
    By xvegard91 in forum Bilstereo og Multimedia
    Svar: 15
    Siste post: 30/10/11, 12:49
  3. Volvo 240 bygging
    By dokken in forum 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 30/10/11, 01:38
  4. Den første Turbomotor fra Volvo.. 1978?
    By fotonet in forum Motor og gir
    Svar: 0
    Siste post: 06/01/11, 12:37
  5. godkjenning av turbomotor volvo 145?
    By duffern91 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 1
    Siste post: 22/10/10, 18:13

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine