Litt kvelds pusling, gikk litt hardt for seg i forbrenningskammrene også denne gang. Må handle flere pusserondeller før jeg blir helt ferdig, skal ta en pusserunde og matche størrelsen på kammrene før jeg begynner med setene tenkte jeg.
![]()
Litt kvelds pusling, gikk litt hardt for seg i forbrenningskammrene også denne gang. Må handle flere pusserondeller før jeg blir helt ferdig, skal ta en pusserunde og matche størrelsen på kammrene før jeg begynner med setene tenkte jeg.
![]()
Fant disse som kanskje gjør det litt enklere når jeg skal prøve meg på nål sliping.
![]()
Da tror jeg at jeg sier meg ferdig med toppen i hvert fall. Sylinder 3 har 0,1cc mindre kammer enn 4 som er størst. Men hvis en tar med feilmargin på måleutstyret, feil på øyemål ved opptrekking av målesprøyter osv så lar jeg dette gå, det er sikkert bedre enn originalt uansett.
Styringene og ventilsetene på denne toppen er helt som nye, så denne kan ikke ha gått mange mil. Lagde 3 skredders seter, men rørte ikke 45 skredden med setefresen denne gangen, siden det var så vanskelig å få den tett sist gang. Det er rett og slett for mye slakke i verktøyet. Duger greit nok til å frese 30 og 60 skredder. Slipte også inn ventilene med slipe pasta, grov og fin. Tette flaten er vell ikke for smal?
Har en drøm om å skaffe meg en gammel Mira håndfres, men til prisen og overkommeligheten så er det vell heller usannsynlig at det skjer. Er minst 2,5 timer fra her jeg bor til nærmeste motorverksted som jeg vet har ventilfres, og det er jo ingenting som er så morsomt som å gjøre ting selv, men slik realiteten er så tror jeg bare dette får duge.
![]()
Ja stort krav til nøyaktighet ja, greit å se svart på kvitt hvordan de forskjellige seksjonene på nåla påvirker.
Takk, krysser fingrene for det.![]()
Da ble jeg vell bitt i ræva for å være "tidsriktig" og ikke valgte 530 topp. Jeg gikk vist litt "for" langt tilbake til da A manifolden hadde slange ned til blokka. La toppen oppå blokka og prøvemonterte innsuget og oppdaga at det ikke er gods under venstre kjølekanal i innsuget.
Løsningen ble å gjenge opp til 3/8npt i innsuget, så kommer til å skru inn en innseks blindplugg der. Har skrudd ut blindpluggen bak på innsuget og montert nippel, men har ikke lyst til å bore i blokka. Hvis jeg borer et hull i toppen der fingeren min er og gjenger inn en nippel, vil det ødelegge flowen til dette systemet? Det er jo ikke langt fra der den originale kanalen går på nyere toppen. Må jeg isåfall ha 16mm slange fra innsuget eller vil 13mm slange være mer enn nok?
![]()