Som tittel sier. Har en voldsom rykking/vibrering i 2 gir opptil 2000 RPM spesielt i oppoverbakke. Over 2 i turtall så oppfører den seg vanlig og dytter godt. Noen med gode ideer eller kjennskap til problemet?
Som tittel sier. Har en voldsom rykking/vibrering i 2 gir opptil 2000 RPM spesielt i oppoverbakke. Over 2 i turtall så oppfører den seg vanlig og dytter godt. Noen med gode ideer eller kjennskap til problemet?
Gratulerer med første innlegg i forumet
Kan du beskrive symptomet nærmere for de av oss som ikke har hatt gleden av å kjøre bilen, f.eks: rykker det som om noen skulle pumpe bremsepedalen raskt, eller vibrerer det som en slagbormaskin/borhammer?
Har det blitt gjort noe arbeid på bilen like før symptomet dukket opp, hvor lenge har symptomet vært tilstede og har det endret seg på noen måte i tiden som har gått fra det dukket opp?
Takk for gode råd. Egentlig helt noob så aner ikke hvordan jeg skal gå frem på noe av dette. Clutch er byttet for ca 80 k siden. Kan det hende at svinghjulet ikke ble tatt da?
Fult mulig at det var byttet kun clutch uten svinghjul, da mange prøver å unngå kostnaden for svinghjulet, men dette trenger ikke nødvendigvis å være problemet.
Spørs om du kanskje bør finne noen med litt mer erfaring i nærheten til å ta en prøvetur og gjerne feilsøke litt, kan også være verdt å høre med et verksted om hva de vil ha til godtgjørelse for å ta en liten kjøretur rundt hjørnet og si hva de mener det er som forårsaker symptomet.
Ja. Blir nødt til det. Svinghjulet ble byttet samtidig men kan jo fortsatt være det.
Har sjekket for slakke så godt jeg kan uten hell. Motorfestene vet jeg ikke helt hvordan burde oppføre seg men ikke noe som knaker eller lar seg riste på med håndkraft. Leser at dysene er et gjentagende problem for folk her. Kan det være noe? Kanskje rart at det kun er 2 gir opp til ca 2 k som skaper vibrasjonene
Takk for gode svar!
Er det automatgir eller manuell?