Det er endel vrøvlebasser som fomler mye rundt med Holset turboer og skryter voldsomt. Skrythalsene oppgir denne til hele 400 hk.
https://www.speeding.no/p/turbo-og-t...30w-turbo.html
Stav-Tech er blandt de mest ivrige:
https://www.stavtech.co.uk/home/the-...guide-probably
Alle som fokuserer på 70% linjene på alle kompressorkart og sammenligner, ser etterhvert at Holset er gode turboer, men at det ikke er noe uvanlig spesielt med dem med unntak av at de har Diesel wastegater som har for liten kapasitet til å hindre boost creep og i tillegg leveres de alltid med en actuator som er alt for hard.
Alle turbofabrikanter har store hull i utvalget sitt - og det har Holset også. HX30W har en inducerdiameter på 42 - 44 mm som er mindre enn Garrett T3Trim60 turboen og derfor er den for liten slik jeg vurderer det.
Neste turbo er i praksis Holset HX35, men den er alt for stor og for treg.