Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  80
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6
Viser resultater 126 til 142 av 142

Tråd: HansOla's 945 +T

  1. #126
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Jeg skal teste og forsøke å oppnå et godt resultat på lh2.4, med de delene som er planlagt montert. Hittil virker det lovende, og om jeg finner en god tenningskurve så har jeg trua på at det blir et tilfredsstillende resultat.
    Om jeg trøbbler med tenning og boostretard så monterer jeg heller datasprut. Det er ingen ekstrakostnad siden jeg allerede har liggende.

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  2. Takk Anders Dybvadsskog, Batland takket for denne posten
  3. #127
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Bilen er i drift, men ikke så mye brukt. Alt funker og den går fortsatt bra. Men, den kan oppføre seg helt forskjellig fra gang til gang den er i bruk, så jeg tror nok en oppgradering av styresystem er på tide... Jeg fikk bytta fjører og lagt på sommerdekk her for et oar dager siden.


    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  4. Takk Lasse R, Batland takket for denne posten
  5. #128
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Det er ikke så mye å melde fra min garasje i sommer.. Ferien har blitt brukt på hus og verandabygging, men bilen blir jo brukt! Den fungerer helt ok, sett bort fra uling fra bakaksel og slitsom sperre. Den bruker utrolig nok bare 1L pr mil på lokalkjøring




    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  6. Takk Lasse R takket for denne posten
  7. #129
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    Hehe, så aussie lockeren var slitsom likevel?

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  8. #130
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.486
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ferien har blitt brukt på hus og verandabygging, men bilen blir jo brukt! Den fungerer helt ok, sett bort fra uling fra bakaksel og slitsom sperre.
    Den bruker utrolig nok bare 1L pr mil på lokalkjøring
    Ja, er det ikke rart hvor godt saker og ting fungerer når det er gjort i retning av riktig.

  9. #131
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Hehe, så aussie lockeren var slitsom likevel?
    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    Bittelitt Det var værst på tørr asfalt..
    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja, er det ikke rart hvor godt saker og ting fungerer når det er gjort i retning av riktig.
    Til å være lagt minimal innsats og ganske billig, så fungerer det helt greit Forbruket er vel det som forbauser meg mest, jeg har kun 5% og 100% gass Girkassa begynner å bli lei nå da, må mellomgasse endel ved nedgiring 4-3-2

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 12/08/24 kl 10:45

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  10. Takk Batland takket for denne posten
  11. #132
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Bittelitt Det var værst på tørr asfalt..
    Synes min er ubrukelig under sånn ca 40km/t hvis man må svinge Du kan sikkert få kjøpe den om du vil, så har du en ekstra

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  12. #133
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Synes min er ubrukelig under sånn ca 40km/t hvis man må svinge Du kan sikkert få kjøpe den om du vil, så har du en ekstra

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    Ganske slitsom i rundkjøring vertfall neida jeg skal ikke ta fra deg den gleden

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  13. #134
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ganske slitsom i rundkjøring vertfall neida jeg skal ikke ta fra deg den gleden

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Syns ikke Thomas sin var så fæl i rundkjøring... Måtte bare ha 40-50 km/t inn i rundkjøringa sånn at man var sikker på å komme seg rundt og helt ut igjen med clutchen inne full stopp i T-kryss derimot...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  14. #135
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.979
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av vangsfreaken Vis post
    Syns ikke Thomas sin var så fæl i rundkjøring... Måtte bare ha 40-50 km/t inn i rundkjøringa sånn at man var sikker på å komme seg rundt og helt ut igjen med clutchen inne full stopp i T-kryss derimot...

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk
    Ja må ja god fart og trille Skarpe svinger fra stillestående er ikke behagelig, men å kjøre fort på tørr asfalt er jo værre enn å kjøre med sveist diff...bilen vil rett frem, men ikke jeg

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

  15. #136
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
    Ja må ja god fart og trille Skarpe svinger fra stillestående er ikke behagelig, men å kjøre fort på tørr asfalt er jo værre enn å kjøre med sveist diff...bilen vil rett frem, men ikke jeg

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Rundkjøring må man enten være godt på gassen, bestemt og høy fart, ellers må man trå inn clutch. Hvis ikke rykker det helt intenst. Det er egentlig kun på e6 det er behagelig Eneste fordelene jeg ser kontra sveist er at jeg ikke har ødelagt stikkaksling med den enda, og at det har gått igjennom EU..

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  16. #137
    Registrerte brukere Anders Dybvadsskog sin avatar
    Medlem siden
    19. des. 2009
    Sted
    Verdal`n
    Innlegg
    4.722
    Antall takk

    Standard

    Kan sikkert kjøpe lockeren jeg hvis dere misliker den sånn
    740 prosjekt: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=392

    Ny eier av Dunfrid<3

  17. #138
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    Min kommer nok for salg i høst, når jeg får demontert den. Men du er advart

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  18. #139
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Anders Dybvadsskog Vis post
    Kan sikkert kjøpe lockeren jeg hvis dere misliker den sånn
    IKKE gjør det... Det er faktisk hyggeligere å kjøre sveist.

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  19. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
  20. #140
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. mai 2010
    Innlegg
    280
    Antall takk

    Standard

    Kjøpte denne i fjor til min 240, veldig fornøyd med den. Helt stille, og fin og kjøre med.

    https://www.pedersenracing.no/butikk...030-1031-1041/

  21. #141
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Innlegg
    616
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Hansi86 Vis post
    Kjøpte denne i fjor til min 240, veldig fornøyd med den. Helt stille, og fin og kjøre med.

    https://www.pedersenracing.no/butikk...030-1031-1041/
    Jepp, denne har jeg mer tro på. Har en liggende som blir montert så fort jeg har tid

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

  22. #142
    Registrerte brukere vangsfreaken sin avatar
    Medlem siden
    08. des. 2013
    Sted
    hamar
    Innlegg
    2.481
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av TurboThomas Vis post
    Jepp, denne har jeg mer tro på. Har en liggende som blir montert så fort jeg har tid

    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    Er jo sånn som sitter i min... Har aldri opplevd en lyd eller et eneste napp/nykk med den, det er nesten så man glemmer at den er der til man kjører i snø eller dumper clutch

    Sent fra min SM-G996B via Tapatalk

  23. Takk Anders Dybvadsskog takket for denne posten
Side 6 av 6 FørstFørst ... 4 5 6

Lignende tråder

  1. HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt
    By HansOla in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2852
    Siste post: 10/09/24, 07:00
  2. HansOla 245: Redningsaksjon av en bortgjemt sliter
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 04/06/23, 23:45
  3. HansOla's 242 prosjekt
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 48
    Siste post: 11/11/19, 12:01
  4. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •