Brukere som er tagget i denne tråden

Thanks Thanks:  1
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Kamaksel sensor i volvo 240

  1. #1
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2016
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard Kamaksel sensor i volvo 240

    Driver å monterer en b230fk fra en 740 med bakmontert fordeler i 240n min, har ett ønske om å kjøre sekvensiell tenning med individuelle coiler jeg har liggende og innsprøytning via en maxxecu mini. Lurte på om noen hadde prøvd å montere kamposisjonssensor kit i 240? Det er veldig trangt bak motor mot torpedovegg, evt hvilke andre løsninger finnes det? jeg har hovedsensor på veivhjulet forran.

    https://www.speeding.no/p/motorstyri...olvo-b230.html

  2. #2
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Når man kjører med individuelle coiler i en 240, som er HELT unødvendig, så er det tre løsninger.
    1.
    36-1 eller 60-2 triggerhjul på veiven og så kjører man coilene i wasted spark.
    2.
    For helsekvensielt oppsett monterer man en sensor i hullet på blokken hvor den mekaniske bensinpumpen skal stå. Så sveiser man en triggertapp på mellomakslingen som driver oljepumpen.
    3.
    Den tredje muligheten er å sette 36-1 eller 60-2 triggerhjulet bak reimhjulet til mellomakslingen og bare trigge fra det.

  3. Takk tonyV takket for denne posten
  4. #3
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    11. mai 2016
    Innlegg
    3
    Antall takk

    Standard

    ja, skulle nok gjort en hel del forskning på løsninger og slikt før jeg bare kjøpte deler i hytt og pine! Har den bakmonterte, fikk ikke motor i nærheten av fester engang, så det ser ut til at det blir wasted spark inntill videre. føler meg ikke sikker nok på mine evner til å modifisere den kammen. Takk for godt svar da!

  5. #4
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.483
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av tonyV Vis post
    ja, skulle nok gjort en hel del forskning på løsninger og slikt før jeg bare kjøpte deler i hytt og pine! Har den bakmonterte, fikk ikke motor i nærheten av fester engang, så det ser ut til at det blir wasted spark inntill videre. føler meg ikke sikker nok på mine evner til å modifisere den kammen. Takk for godt svar da!
    Mange sliter med IDENTISKE utfordringer. Det var grunnen til at jeg postet disse hvor det meste av info. skal kunne finnes:
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...highlight=BSRT
    http://forum.vccn.no/showthread.php?...forgasserturbo

    Jeg anbefaler alltid at blokkmontert fordeler VURDERES brukt, men det er visstnok for gammeldags og ukult i våre dager.
    Wasted spark er alternativ nr. 2 ja.
    Dette gir alltid helt fantastiske resultater p.g.a. fravær totalt av unødvendigheter, dill og dall.
    Bare hyggelig.

Lignende tråder

  1. ABS-sensor foran 1996 Volvo 965 - kan man bruke ABS-sensor fra Volvo 940?
    By HairyHarry in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 09/10/15, 06:37
  2. Volvo b20 kamaksel lager hjelp
    By mooneyes in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 30/03/14, 13:00
  3. Kamaksel lager til volvo B20
    By mooneyes in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 2
    Siste post: 29/04/13, 20:04
  4. kamaksel til volvo b20 ØK
    By mooneyes in forum K: 100 / 200 -serien
    Svar: 0
    Siste post: 18/04/13, 18:44
  5. Svar: 1
    Siste post: 05/08/11, 02:31

Tagger for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •