Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
    TurboThomas sin avatar
    Medlem siden
    09. mai 2014
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Antall takk

Standard

Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Ja det ble brått stille her, men sånn går det ofte når bilen er ferdig mappet - har jeg sett.

Takk for at du deler.
    Jeg blir stadig overrasket over hvor mye tenningsretard som brukes på østsiden av fjellet sammenlignet med hva som brukes her lokalt.

Presiserer at dette er ett basemap som ikke hvem som helst kan bruke helt ukritisk. Esso 98 blyfri anbefales under testing.

Overdrevet tenningsretard sender eksostemperaturen til himmels og da sliter man med varme og glødene eksosmanifold og turbinhus som er beviset på at energien i bensinen ikke brukes inne i sylindrene, men etter at eksosventilene har åpnet.

Kun 3 grader vakum advance gjør ingen tjenester i forhold til å holde forbruket nede.

Godt, mindre turbinhus og komfortabelt understell og drivverk gjør underverker for kjøregleden og eiergleden.
    Ikkesant.. Jeg så jo at det var lav tenning sist også, selvom jeg spurte om han kunne kjøre på med mer tenning siden jeg hadde lavkomp osv, men han påsto det ikke hjalp noe effektmassig etc

Jeg fyller kun 98 nå, siden den stasjonen jeg bruker ikke engang har 95 lenger. Samt alle andre lokale stasjoner også har 98. Jeg kunne jo tenkt meg en mer effektiv motor, blir vel både mindre varme og kjappere spool kan jeg tenke meg.

Er det sånn at jeg burde ha litt mildere enn dette som start? Jeg har jo org dreide stempler og 7.7 i komp, så er vel en sjanse for tenningsbank når man kjører 1,5-2 bar på tenningen der? Jeg tenker såklart å kjøre vanninsprut også på høyere trykk, må bare få montert det først

Hva mener du foressten med 3 grader vakum advance?

Har du noen forslag til fuelmap? Går det å kjøre på autotune feks? Drukner jo i bensin
    Sent fra min SM-G991B via Tapatalk
    Sist endret av TurboThomas; 19/07/24 kl 22:20
    90' Volvo 740 Turbo
    87' Volvo 740

Lignende tråder

1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •