Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 745

Tråd: TurboThomas - 740 - Turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.641
    Antall takk

    Standard

    Ja det ble brått stille her, men sånn går det ofte når bilen er ferdig mappet - har jeg sett.

    Takk for at du deler.
    Jeg blir stadig overrasket over hvor mye tenningsretard som brukes på østsiden av fjellet sammenlignet med hva som brukes her lokalt. 6 - 7 grader tenningretard de første 0,5 BAR burde være unødvendig på en lavkompmotor.
    Her ditt tenningkart som kurver.



    Her mitt BASE-map..




    Presiserer at dette er ett basemap som ikke hvem som helst kan bruke helt ukritisk. Esso 98 blyfri anbefales under testing og både "125 kpa" og "250 kpa" økes gradvis mot 150 og 300 utover i mappeprosessen.

    Overdrevet tenningsretard sender eksostemperaturen til himmels og da sliter man med varme og glødene eksosmanifold og turbinhus som er beviset på at energien i bensinen ikke brukes inne i sylindrene, men etter at eksosventilene har åpnet.

    Kun 3 grader vakum advance gjør ingen tjenester i forhold til å holde forbruket nede.

    Godt, mindre turbinhus og komfortabelt understell og drivverk gjør underverker for kjøregleden og eiergleden.

    Så er vi over på fuelmappet:

    Sist endret av Batland; 26/07/24 kl 19:32

Lignende tråder

  1. Bytte av slange fra LMM til turbo - '86 740 Turbo
    By samaron in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 8
    Siste post: 25/09/12, 00:52
  2. Orginal 740 Turbo vinge/spoiler og turbo grill.
    By kristofferlund in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 5
    Siste post: 25/01/12, 12:08

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •