Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
Dobbelsjekk at fjærbøylen på caliper virkelig er på riktig plass.

Er pedalfølelsen ok når pedalen er trykt langt nok ned, eller er bremsene svake og pedalen myk/fjærende?
Ble det byttet kun skiver, ikke klosser? Hvordan var tilstanden på de gamle skivene, rustne eller mye riller?

Lyshøydemotoren sitter inne i lykta, på Halogen er den lett synlig mellom nær og fjernlys, mens på Xenon er den vel knapt synlig pga mindre lokk vil jeg tro.
Ja fjærbøylen er virkelig på riktig plass. Den sitter som den skal.

Pedalfølelsen er muligens noe lengre inn før bremsene tar, men når de tar er pedalen hard, og bremsene tar. Husker jo ikke i detalj hvor langt ned pedalen måtte før bremsen tok før jeg byttet bremsevæske. Men mulig det er det samme nå.
Byttet kun skiver ja. Klosser er ok. De gamle skivene var rustne bakpå men ikke mer enn normalt vil jeg tro. De har vel stått på bilen siden 2019. Ikke mye riller nei.

Det med lyshøydemotoren vet jeg jo ikke om den er defekt eller ikke på høyre side. Men når jeg byttet skiver, rikslet jeg og sprayet opp mekanismen inne i hjulbuen mens jeg holdt på med skivebyttet på den siden. Da bilen ble startet opp etterpå så jeg at lysene beveget seg ned/opp ved oppstart. Men det var bare venstre side som beveget seg, ikke høyre. Begge virket så vidt jeg husker og la merke til , før de sluttet å virke.

kan det være dårlig kontakt til lyskaster, som gjøre at motor ikke virker. Hvis ikke en kan bytte motor, uten større kostnad, får verksted bare stille på høyrelampe, slik at den lyser korrekt, da jeg egentlig ikke ønsker å kjøpe nye motor.