Sitat Opprinnelig postet av jiha1968 Vis post
Bilen din har en egen "høytrykks"-pylerpumpe til lyktene, den strømforsynes via sikring F11 20A , nær midten i motorrommets sikringsboks. Der finner du også relé 9 som styrer strømmen til spylermotoren.
Mest sannsynlig defekt spylerpumpe, må av med høyre framhjul og innerskjerm, litt kronglete men neppe problematisk.
Mener pumpen er 8620396 (fra og med ch.nr 547568 i 2010 og nyere er det 31349350)
Feilsøkes gjerne med (hjemmelaget) prøvelampe for å se om pumpen får spenning ved spyling og om jordingen er hel, Voltmeter kan også brukes, men tenk da på at du må ha belastning i kretsen du måler ellers er det lett å lure seg selv.

Når det gjelder lysene dine så har nok minst en av sensorene tatt kveld
(det kan være andre årsaker, og slike feil kan enklest finnes med å bruke en Volvo-tilpasset feilkodeleser, som f.eks Jula eller Biltema sin, eller bedre)
Ved feil i justeringssystemet for hovedlyktene stilles de "rett i bakken" for å sikre at motgående trafikk ikke blendes, da systemet ikke lengre vet hvor tungt bilen er lastet osv.

Lykke til med jobben, fortell oss gjerne hvordan det går
Takk for gode utfyllende svar.
Skal sjekke det med lyktespylere. Ikke sjekket sikring enda, men ligger sikringboks til denne sikring i fot-brønn passasjerside? Mener å ha lest at det var der sikring lå.
Men skal sjekke spylerpumpe når jeg bytter bremseskive framme. Er det en pumpe til begge spylerne?

Er det denne pumpen? https://www.skruvat.no/Vaskevannspum...-
P1
351525.aspx

Men møtte på nok en ny utfordring idag, når jeg skulle bytte bremseskive framme.
Har gjort dette før, og vet at dette er en enkel jobb.
Men fikk fa** ikke opp bolten til klaven som holder calipper på plass.

Sprayer på med WD40/5-56 og varmet den opp med varmluftpistol, men den rikket seg ikke. Den begynner å bli rund i kantene nå, så nå glipper den bare. Den sitter bom fast.
Ikke har jeg nye bolter heller.

Tenker det blir en tur på verksted, med forespørsel om de kan bytte alle 4 boltene fremme for meg, siden den er rund nå og de sitter bom fast.
Så får jeg bytter bremskiver fremme etterpå.