Sitat Opprinnelig postet av HansOla Vis post
Jeg har sett det er brukt til dels ekstreme drivverkstap for å kunne vise frem store tall på bremsepapiret ja... Det beste er whp eller 1/4 mila, det er stabile måleenheter. Jeg tror Almli har 4wd rulle, men jeg er ikke helt sikker. Har aldri vært der før, bare vært hos Dre på Flisa.
Det er nok ingen sak å klare 300whp nei, men jeg tenkte å få det til på lh2.4 Ser man på Turbothomas sin, der jeg portet toppen, så klarte den jo 170whp på den teoretiske sugemotor. Det var en rimelig kraftig portet 530 topp, det ble ganske store kanaler.. Med mindre porter, modifiserte org ventiler og v kam skal jeg vel likevel greie 130+ whp.
Med LH2,4 så handler i grunnen ALT om disse tenningschippene som har voldsomt overdrevet boost-retard da de er tilpasset optimistiske kunder med religiøs overbevisning om at høyt kompresjonsforhold, lavt oktantall og en liten turbo med oppjustert ladetrykk er er en god kombinasjon. Å ta en titt på hvordan den teoretiske sugemotoren presterer er ALDRI ett tema for disse.

Får motoren den tenningen den vil ha og trenger for å levere, så burde ikke 130 whp med LH2,4 være noen umulighet, så jeg skal følge med her.