Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 150

Tråd: HansOla's 945 +T

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #17
    HansOla sin avatar
    Medlem siden
    28. okt. 2011
    Sted
    Lalm, Innlandet
    Innlegg
    4.996
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Dette drivverkstap greiene er ett stort tema som jeg har valgt å forhold meg til med ordene: " xxx hp målt på Nav."
    Vi såg nylig en kar som benket bilen sin til ca. 210 hk i motor. Papiret viste rundt 135 whp, altså mellom bakdekk og rulle. Det er hele 35,7% "drivverkstap" p.g.a. tung diff.utveksling og formentlig store dekk med lite luft.
    Bilen kan helt umulig gå godt over den virtuelle 201M streken eller 402M streken etter lyskrysset.
    Ser man i forgasserturbotråden så benket min B23AT-motor med nesten utelukkende alt av det kjipeste av deler, ca. 221 hp mellom bakdekk og rulle og fikk estimert ca. 249 hp i motor. Det er 11,2 % "drivverkstap" som er nok.

    Derfor er det slik at ingenting er så stabilt, så pålitelig og så ærlig og så brutalt avslørende som farten over 402M streken, til nød 201M streken da denne ikke gir like DØNN stabile resultater. Dessverre lite utbredt i dette landet.

    Ja, det hadde vært morro. Har han Dynapack eller rulle? For Glory-pullet med tung diff. utveksling på rulle bør effekttesten tas på 3. gear med riktig hyggelig lufttrykk i dekkene.
    Hvor høy effekt man har opp til 155 km/t burde være mer interessant enn hvor høy effekt man har etter 200 km/t.

    300 Hp målt på Nav / 2,6 BAR MAP = 115,4 Hp målt på Nav fra den teoretiske sugemotoren. Vi har gjentatte ganger på gjentatte oppsett klart over 160 Hp målt på Nav fra den teoretiske sugemotoren med "velfrisert" 530 topp med BSRT5+ kam og 940 eksosmanifold, så jeg tenker at du ligger godt an.
    Jeg har sett det er brukt til dels ekstreme drivverkstap for å kunne vise frem store tall på bremsepapiret ja... Det beste er whp eller 1/4 mila, det er stabile måleenheter. Jeg tror Almli har 4wd rulle, men jeg er ikke helt sikker. Har aldri vært der før, bare vært hos Dre på Flisa.
    Det er nok ingen sak å klare 300whp nei, men jeg tenkte å få det til på lh2.4 Ser man på Turbothomas sin, der jeg portet toppen, så klarte den jo 170whp på den teoretiske sugemotor. Det var en rimelig kraftig portet 530 topp, det ble ganske store kanaler.. Med mindre porter, modifiserte org ventiler og v kam skal jeg vel likevel greie 130+ whp

    Sent fra min M2007J20CG via Tapatalk
    Sist endret av HansOla; 12/03/24 kl 12:57

    1993 Volvo 940 turbo b230ft - Bruksbil under oppgradering
    1986 Volvo 740 GLE - Bruksveteran
    1982 Volvo 242 16V-turboprosjekt
    1981 Volvo 245 b19 - Står på vent
    1979 Volvo 244dl b19 -Veteranprosjekt

Lignende tråder

  1. HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt
    By HansOla in forum 700 / 900 / x90 -serien
    Svar: 2853
    Siste post: 17/09/24, 19:58
  2. HansOla 245: Redningsaksjon av en bortgjemt sliter
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 3
    Siste post: 04/06/23, 23:45
  3. HansOla's 242 prosjekt
    By HansOla in forum 200 -serien
    Svar: 48
    Siste post: 11/11/19, 12:01
  4. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •