Jøss, tapatalk fikk opp en bildedump! Jaja, da prøver jeg å oppdatere litt siden sist, så får vi se åssen det går nå...
Vi kan starte med en oppdatering på 940'n, så tar vi 740'n senere en gang...

Jeg fikk omsider rota meg til å dytte bilen inn i garasjen for litt demontering, å så ganske tydelig at toppakning var defekt. Jeg kunne jo ikke annet enn å le når jeg fikk ut pakningen og så at syl 1 og 2 gikk på rent vann på slutten... Jeg la merke til at pakningen var defekt mellom sylindrene og rundt flere bolthull/kanaler, så jeg kan bare gjette at toppen vrei seg når radiator gikk og jeg hadde dårlig press på pakning gjennom vinteren... Pakningen lå også flere millimeter inn i forbrenningsrom på syl 1, men den har sikkert rørt seg på grunn av dårlig press mellom blokk og topp i front.

Her får man også et inntrykk av hvordan forbrenningskammer har sett ut etter forrige bearbeiding. Bilen har gått friskt og fint med greit drag og null tenningsbank, dessuten er det klaring ut til toppakning rundt hele. Jeg tviler på at dette er skyld i problemene, men dette ble gjort sist gang for å redusere kompresjonsforhold og dermed forhindre tenningsbank når denne en vakker dag blir dratt lengre enn fornuftig

Men jaja, sikker på at jeg hadde funnet feilen satte jeg igang med planfresing av toppen, tilpasning av E-innsug siden det passet bra og montering av en slags motor igjen!

Nå har vel bilen gått 20-30 mil uten å drikke hverken olje eller vann, å jeg sjanser på EU til uka... Jeg krangla litt med tomgang de første dagene som viste seg å skyldes grønne kontaktpunkter på tps, ellers har den fungert bra siden oppstart.

Sent fra min SM-G996B via Tapatalk