Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 2854

Tråd: HansOla's 944 Turbo! Evigvarende prosjekt

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Registrerte brukere
    Medlem siden
    10. jan. 2011
    Sted
    BERGEN
    Innlegg
    7.651
    Antall takk

    Standard

    Jeg ser API SJ og det er ett uvanlig godt tegn i våre dager.

    Det sies jo at det bare finnes to stk. forskjellige eksosmanifolder og grenrør til trimmede turbomotoer, de som lekker og de som ikke lekker enda. Det første er vanligst.
    Det er derfor jeg er så opptatt av å bruke 940 manifolden og turbinhus med integrert wastegate. Da oppholder man seg på det andre punktet så lenge som overhode mulig.

    Jeg klarer ikke å huske om du startet opp og innkjørte motoren din på innkjøringsolje eller ikke.

    Vel, jeg mener at de fleste veivhusventilasjons systemer er betydelig underutviklet og du har jo valgt en egen / moderne løsning på veivhusventilasjonen din og nye løsninger krever vanligvis noe utviklingsarbeid før de er like velfungerende som de gode, gamle som har vist seg å fungere.
    Jeg vil minne om anbefalingene om å bruke ett modifisert B21 toppdeksel når man lufter fra toppdekselset. Jeg ser at svenskene ofte bruker B20 oljepåfyllingslokk, men dette fungerte dårlig for meg.

    Jeg ser også at Amerikanske dragracere som kjører turboladede V8 motorer med ladetrykkmåler koblet til veivhuset ( peilepinnerøret) måler inntil 0,5 BAR ladetrykk i bunnpannen!!

    De tar tydeligvis ikke oppgaven på alvor og da øker oljeforbruket betydelig.
    Sist endret av Batland; 12/03/23 kl 10:35

Lignende tråder

  1. Svar: 97
    Siste post: 29/01/17, 21:48
  2. Trimming av 2.0 Turbo
    By Heffalompen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 6
    Siste post: 24/03/12, 12:26

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •