Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
A-innsuget på Volvo motorene er å anse lavturtalls diesel greier. Det er derfor man får en så overraskende stor forbedring når man setter på turbo, det blir turbo-diesel resultat med mye dreiemoment i forhold til maks effekt.

Når motorturtallet øker blir det stadig mindre tid til å fylle sylinderen med ny luft og bensinmengde. Kravet til at innsugsystemer fløder øker derfor og en rask titt på A-manifoldene viser at de ikke er designet for dette.
Jeg vil derfor foreslå at du vurderer å bytte ut A-manifolden til fordel for den gode B20 innsugsmanifolden som tar Weber forgasser, før du bytter ut K-kammen som er en god kam.

Vellykket trimming handler om å fjerne de største flaskehalsene først.
Stemmer bra det du sier er veldig bra moment så virker som en diesel ja
Ellers har jeg lurt litt på plenum, vet GIK hadde tegninger på det en gang i tiden.
Mulig et slik er noe å satse på Motorn på bilde har visstnok bremsa 241hk. 1,2 i ladetrykk.


Sent from my iPhone using Tapatalk