Brukere som er tagget i denne tråden

Viser resultater 1 til 25 av 122

Tråd: Aartun- Hobby bilen, 240 med turbo

Threaded View

Forrige innlegg Forrige innlegg   Neste innlegg Neste innlegg
  1. #11
    Aartun sin avatar
    Medlem siden
    16. juli 2010
    Sted
    Sola, den i Rogaland...
    Innlegg
    864
    Antall takk

    Standard

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Kan du ta ett bilde av tennpluggene?
    Jeg har bilde av ene pluggen på telefonen, skal få lagt det inn. Jeg må imidlerid bemerke at slik pluggen ser ut nå er et resultat av siste forsøk på å starte bilen, det er ikke lenge siden jeg rengjorde pluggene ganske grundig.


    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Jeg hadde nok gjort følgende:

    1.
    Ut med tennpluggene og med en skrutrekker eller lignende inn tennplugghull nr. 1, FORSIKTIG vri veiven frem og tilbake til du finner ØD - tenning.
    Kontrollere at merket på reimhjulet står på 0-merket.
    2.
    Se at kamhjulet står på sitt merke.
    3.
    Vri veiven til ca. 25 FØD og vri fordeleren slik at rotoren peker rett mot terminalen som leder til tennpluggledning til sylinder nr. 1.
    Takk! Jeg skal se om jeg for prøvet dette i helgen, så skal jeg gi en lyd på hva resultatet blir.

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Det er alltid en direkte grusomt dårlig idé. Disse dysene er så revva at produksjonen ble stoppet.
    Kunder med 558 dyser som har kommet til mapping i den lokale Dynoen har fått prosessen avsluttet og blitt satt på vent i påvente av nye og velfungerende dyser.
    Det er såpass gale ja.. Jeg visste at disse ikke var veldig gode men at de var så gale det visste jeg ikke. de ble primært valgt på bakgrunn av enkelhet og budsjett. Men har du ett forslag til noen dyser som passer mitt formål, til en ok pris? jeg forstår det er en vitenskap i dette, som jeg ikke er god på annet enn: HK*1,5= dyse cc? og at forstøvningsevne er essensielt. Jeg er på jakt etter å ende på 250-300 ærlige hk etterhvert, men det er mulig jeg beholder disse inntil videre. de bør vel holde til 135hk?

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    Mmm-hmmm, det tror jeg på.
    Trioen LMM, dyser og chip MÅ være av god kvalitet og i tillegg så MÅ!! de være tilpasset hverandre for at resultatet skal bli noe annet enn fiasko.
    Ved feilsøking er det ikke dumt å kjøre Volvo original deler eller låne disse 3 delene fra en bil som man VET fungerer.
    Ja riktig, jeg kjører -016 LMM som original, disse flotte -558 dysene og vikingmax chip i bensinhjernen. jeg gjorde ett forsøk på og sette inn original chip for å gjøre ting mest mulig original men da ble det bare verre. Jeg kan alltids prøve igjen som en del av utprøvingen som nevnt over. siden jeg ikke har planer om å lodde inn dysemotstander håper jeg som sagt -558 dysene kan gjøre jobben for nå, de gir jo bensin når jeg tester de så de burde vel kunne starte bilen i alle fall?

    Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
    En ledning direkte fra batteri + til coilens + er alltid verd ett forsøk.
    Det har jeg prøvet, uten noe endring i resultatet.
    Sist endret av Aartun; 07/01/23 kl 00:12
    -88 240 hobby bilen

    Kjører til daglig en Multivan eller Leaf

Lignende tråder

  1. Svar: 92
    Siste post: 27/11/15, 22:11
  2. 244 prosjekt uten motor og gir
    By Tor24 in forum Biler selges / kjøpes
    Svar: 0
    Siste post: 14/08/13, 10:11
  3. Kjøpt 02 D5 v70 med automat feil som slår inn i gir kort sekund ved "trilling".
    By Ola Hagen in forum S60 / V70N / S80 / XC70 / XC90
    Svar: 51
    Siste post: 25/06/13, 10:41
  4. Kjøpt turbo motor til 240n, Hjelp! feil motor?
    By daihatsu93 in forum 100 / 200 -serien
    Svar: 14
    Siste post: 11/07/12, 23:04

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •