Sitat Opprinnelig postet av Batland Vis post
Det er mange som mener akkurat dette, men de får problemer når de skal forklare hvorfor.

Bare ta en titt på EFR6758 og EFR7163. Førstnevnte har bare litt større kompresorhjulinducer enn EFR7064, men EFR7163 har veldig stor kompressorhjul inducer i forhold til EFR7064. Så er jo også EFR7163 nyere enn EFR7064.
Hvorfor klarer disse seg med turbinhus som er så små i fysisk størrelse at det blir komisk når de sammenlignes med kjempehusene til EFR7064?

Her en EFR7064 med Garrett T3 turbinhus og en med originalt turbinhus.




Her EFR7670 med Garrett Tial turbinhus øverst og original nederst.



Poenget er at de originale turbinhusene til EFR7064 og EFR7670, de ER overdrevet store i fysisk størrelse. A/R-forholdene er helt ok.

Enenste jeg kan se som argument er at det blir litt mindre baktrykk og at eksos og varme forsvinne raskere. Men kan umulig være behov for et så stort et på 400hk. Er ikke de eksoshusene egentlig t4 i størrelse med t3 flens?
Hvor stor er 7163 i forhold til 7064 da? Er den en mellomting mellom 7064 og 7670? Er litt rart at alle i b2 serien fikk ar82 egentlig syns jeg. Hvordan funket 7670 med det tial eksoshuset, ar63?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk